Bekijk alle uitvoeringen

Toshiba Satellite Pro C850-1D3 Review

ThinkPad 22 april 2013, 668 views

Toshiba Satellite Pro C850-1D3

Pluspunten

• Mat scherm
  • Accuduur (uur of 4 / 4,5 red ie wel)
  • Intel graphics, voor langere batterijduur
  • Goede wireless ontvangst
  • Niet heel zwaar (2,2kg dacht ik)
  • Hoeveelheid voorgeinstalleerde meuk valt mee
  • Cardreader
  • Webcam

Minpunten

• Standaard geleverd met Windows 8
  • Niet alle C850 modellen hebben Gigabit Ethernet, iets wat toch wel standaard zou moeten zijn in dit tijdperk
  • Plug van oplader is redelijk groot

M'n opa was op zoek naar een nieuwe laptop, z'n oude (ThinkPad T40) begon een beetje traag te worden, en de accu daarvan was ook niet alles meer. Hij wou graag een laptop waar hij dan zeker een jaar of 5 nog mee vooruit kan. Een van de eisen was een mat scherm. Na veel zoeken in de pricewatch de Satellite Pro serie gevonden, een van de weinige laptops met een mat scherm en voor een redelijke prijs (anders zit je gelijk aan dure zakelijke laptops vast).

De prijs is zeer goed te noemen. Verder vind ik het een degelijke laptop, voelt ook degelijk aan. Hebben ze goed gedaan bij Toshiba, want volgens mij is hij voor een groot gedeelte van plastic. Als ik op internet zoek naar losse scharnieren voor deze laptop dan zie ik dat deze van metaal zijn, dus dat is ook wel positief voor de levensduur.

Helaas worden deze laptops tegenwoordig standaard met Windows 8 geleverd. Dit vind ik wel jammer, m'n opa kwam vanaf XP, en dan is de overstap naar W8 wel erg groot. Daarom een W7 installatie DVD er bijbesteld. W7 werkt prima op deze laptop.

Prestaties zijn goed, niet super bijzonder, maar prima voor een huis-tuin-keuken laptop. De i3 en 4GB geheugen zorgen voor een lekker responsief systeem.

Ik heb ergonomie lager beoordeeld omdat ik na een tijdje een beetje kramp in m'n hand kreeg van het touchpad. Dit komt waarschijnlijk omdat de touchpad knoppen helemaal onderaan zitten.

Heb jij ook een Toshiba Satellite Pro C850-1D3?