Acer Aspire V5-471G-323b6G50Mass Review

Patrick Koningh 21 april 2013, 1.182 views

Acer Aspire V5-471G-323b6G50Mass

Pluspunten

• Compact
  • Goede featureset qua aansluitingen
  • Goede accuduur
  • Prijs/kwaliteit verhouding

Minpunten

• Afwerking had wat luxer gemogen
  • Webcam
  • Makkelijke installatie

Na het openen van de doos valt er gelijk op dat ACER in deze gekozen heeft voor eenvoud en soberheid. Het toestel is opgebouwd uit meerdere kleuren. Iets dat erg simpel en kinderlijkoogt. Wat verder op valt is dat door de SSD de Laptop uitermate snel op start. Iets dat mijn vrouw vanuit haar oude laptop niet gewend was. De windows installatie laat zich makkelijk door lopen en is in nog geen 15 minuten voltooid. Tijd om eens even lekker te spelen met het apparaat en een aantal facetten te testen:

Beeld:
Een HD film is hier prima op te bekijken en laat het scherm prima tot zijn/haar recht komen. Bij het spelen van een spelletje merk je wel dat dit scherm niet bedoeld is om te gamen en zie je wat Ghosting optreden. De webcam is van mindere kwaliteit en heeft veel licht nodig om te kunnen functioneren. Nu gebruiken wij deze niet dus is dit voor ons geen dealbreaker.

Geluid
Zowel audio als film is van prima kwaliteit, al moet wel gezegd worden dat als er een beetje bas in de muziek of special effecten zit dat het apparaat het wel moeilijk heeft.

Schrijven
Het heen en weer schrijven van de data gaat heel snel. Zowel een USB 2 als 3 maar ook via het (wireless) netwerk laat data zich makkelijk verplaatsen. Een punt waar de SSD zich weer van zijn goede kant laat zien.

Typen
Het typen is even wennen aangezien ik een full-size toetsenbord gewend ben. Maar na een tijdje oefenen (deze review) heb je het al snel onder de knie en typt het erg efficiŽnt.

Accu duur
Bij normaal gebruik heb je ongeveer5 uur om hem leeg te krijgen en belast je hem zwaarder dan heb je ongeveer 2 3/4 uur de tijd om te werken.

Aansluiten
In tegenstelling tot het grotere broertje dat ik eerder die week kocht heeft deze laptop buiten HDMI en 2x USB2 poort en een USB3 poort ook nog de beschikking over een ethernet aansluiting en een VGA aansluiting.

Heb jij ook een Acer Aspire V5-471G-323b6G50Mass?