Samsung Syncmaster 2032BW Review

The_Jelmer 30 mei 2008, laatste update op 30 mei 2008, 3.012 views

Samsung Syncmaster 2032BW

Pluspunten

• Resolutie
  • Design
  • Features

Minpunten

• Pixel defect
  • Blacklight bleeding
  • Verticale inkijkhoek

Dit is mijn eerste review en ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Ik vond dat het eens tijd werd om dat grote lompe crt scherm maar eens weg te doen en een lcd aan te schaffen. Ik wilde het liefst een breedbeeld die minimaal een 19 inch scherm en mijn budget was 250¤. Toen liep ik de Makro in en zag dit scherm staat voor 230,= meteen gekocht.

Specs:

-Scherm formaat: 20 inch
-Technologie: LCD
-Helderheid: 300 cd/m²
-Contrast verhouding: 3000:1
-Puntafstand projector: 0,26 mm
-Responstijd: 2 ms
-Kleurdiepte: 24-bit (16.7M kleuren)
-Max. resolutie: 1680 x 1050
-Frequentie: 75Hz
-Interface: Digitaal (DVI-D) , VGA (HD-15)
-Max Horizontale kijkhoek: 170°
-Max Verticale kijkhoek: 170°
-Kleur: Zwart
-Breedte: 47,6 cm
-Hoogte: 34,4 cm
-Diepte: 21,9 cm
-Gewicht: 4,75 kg

Beeld
Het scherm geeft een goed beeld en een prima kleur weergave.
Min punt vind ik dat als ik 's nachts filmpie kijk dat in donkere scenes toch wel duidelijk aan de onder- en bovenkant te veel licht is. ( Backlight bleeding)
Hier een foto ervan, is niet van mij zelf maar van een mede-tweaker.

De resolutie vind ik goed te noemen 1680x1050, hoger is echt niet nodig op een 20 inch scherm
De horizontale inkijkhoek vind ik acceptabel maar de verticale inkijkoek vind ik matig.
Ook heb ik een nadeel ondervonden alhoewel ik niet weet of het aan het scherm of aan mijn computer ligt, namelijk als ik op het analoge beeld kijk zie ik tijdens gamen groene puntjes flikkeren.
Nu heb ik dus een oude computer met een oude videokaart( Ati Sapphire 9600SE AGP, niet in de war raken met de nieuwe nVdia 9xxx series)
Ik heb het scherm analoog en digitaal aangesloten(DVI en VGA)

Installatie
's Avonds thuis en meteen doos opengemaakt en alles neerzetten op bureau.
Ik had hem binnen vijf minuten aangesloten en voet erop gezet.
Wat een verademing, scheelt zoveel ruimte.

Kleurweergave
De kleurweergave is prima mits je de goede instellingen gebruikt en op de goede hoogte kijkt, omdat de verticale inkijkhoek zo klein is.

Vormgeving
Ik vind de vormgeving echt uitstekend, ziet er gewoon goed uit.

Bouwkwaliteit en afwerking
Het scherm is stevig en heeft een scherpe randen.
De voet is ook makkelijk er op te zetten, en is stevig.

Aansluitingen
De scherm heeft deze aansluitingen:
DVI
VGA
en om het beeld stroom te geven:
AC(stroom)

Features
De features vind ik ook goed te noemen, toen ik de doos openmaakte zat het scherm erin en de voet. In een los doosje zaten 2 kabels, namelijk; VGA-, en DVI-Dkabel.
Ook zat er een zakje bij met de handleiding, garantie, en nog cd met software&handleiding.
Ik vind het dan ook niet erg dat er geen speakers en usb sluitingen en dergelijke opzitten.

Pixeldefecten
Helaas bij de aanschaf van het scherm, één defect beeldpuntje.
Nouja defect ik weet niet of je het defect kan noemen maar hij geeft alleen groen af.
In het begin stoorde ik mij er aan maar nu ben ik er wel aan gewent.

Uiteindelijk ben ik hartstikke tevreden met dit scherm.
Voor de prijs van dit scherm had ik ook niet heel veel verwacht.
Ik heb ook niet echt het idee gehad dat ik een ander scherm zou willen kopen, heb namelijk nog maar weinig schermen gezien met zo een mooie vormgeving, en goede specs voor zo'n prijs.

Ik hoop dat jullie wat gehad hebben aan mijn review.
Foto's zal ik er later nog bij zetten.

- 30-05 Foto's erbij gezet en tekst wat aangepast

• Ati Sapphire 9600SE AGP-kaart
  • AMD Athlon(XP) 1800+ ( 1,5 Ghz)
  • GeiL 512DDR geheugen
  • Maxtor 120GB IDE harddisk
  • Maxtor 20GB IDE harddisk
  • Terratec Aureon fun 5.1
  • Labtec 5.1 Surround
  • Windows XP

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 2032BW?

Had je geen mogelijkheid om je scherm om te ruilen. Met één kapotte pixel wordt het maar door weinig leveranciers geaccepteerd, maar als er meer pixels zijn (het groen flikkeren.....) dan maak je wel een goede kans.

Kun je ook wat vertellen over instelmogelijkheden van het scherm? En wat andere technische gegevens (bijv. hoe groot is de inkijkhoek, response tijden, input lagging, calibratiemogelijkheden, enz.)

De resolutie is gewoon standaard en dus geen positief aspect (ga maar eens zoeken naar een 20" WS met een andere resolutie....).

Mooi overigens dat er voor de prijs een DVI en VGA kabel bijgeleverd wordt. Hoewel ik dit niet direct tot een feature zou rekenen. Bij features denk ik meer aan instelmogelijkheden, USB-aansluitingen, speakers (zitten er gelukkig niet op :P , want die dingen klinken rampzalig), aansluitmogelijkheden, enz. enz.

Voor een eerste review vind ik het een zeer verdienstelijke poging. Wel wil ik je adviseren om bij je volgende reviews toch wat meer details te vermelden. Twee zaken zijn van belang:
  • hoe ervaar ik mijn product, vanuit het licht wat ik er mee voor heb
  • wat zijn de technische specificaties (incl features)
Eventueel kun je daar de nog onderscheidende factoren aan toe voegen, waarmee je tevens aan kunt geven waarom je voor dit product hebt gekozen.
In deze review komen een aantal aspecten naar voren, maar zeker niet allemaal.
Bedankt voor het commentaar hier zal ik wat mee gaan doen.

@ Pjerry.

Ik had een dode pixel en daar deed de makro moeilijk over.
Het moeten er geloof ik minimaal 3 zijn.
Niks moeilijk, binnen 8 dagen kan je het sowieso terug brengen =)

En als ze dan toch vragen waarom? Paste niet in het computer meubel.. 8)7
ach, mij maakte het niet zoveel uit ;)
Goeie foto's, thanks. Totaal off topic i know, maar wat is dat voor gave klok die je gebruikt? (on screen)
Haha thanx,
Dat is mijn screensaver.
hier kun je hem downloaden:
en dan op FLIQLO Screensaver klikken.
Je kan toch terug naar de winkel. Binnen .. x.. dagen mag je een product ruilen/geld terug. En dan mondje houden over de pixel.