Specificaties Rad. HD3450, 256MB DDR2 - Bekijk alle specificaties

Sapphire HD 3450 256MB DDR2 PCI-E Review

Michiel Jansen 29 mei 2008, laatste update op 29 mei 2008, 2.246 views

Sapphire HD 3450 256MB DDR2 PCI-E

Pluspunten

• 2x dvi - i
  • direct x 10
  • geen fan

Minpunten

• temperatuur bij intensief gebruik

Drivers en compatibiliteit Score: 4
Perfect voor mijn stille dual screen pc. Ik wilde een pci-e x16 kaart met 2 dvi uitgangen, passieve koeling en weinig geld uigeven. Hij is wel te gebruiken games en films kijken, maar dan wordt de tempertuur snel hoog. Als je een gamer bent is dit niet de kaart die je zoekt! Nu ga ik mijn pc alleen voor audio doeleinden gebruiken, daarvoor is hij perfect. Er hangt nu aan een samsung 22 inch aan, heerlijk om achter te werken

edit:
Bijgeleverd wordt 1 dvi-i vga adapter, geen demo's van games

Standaard zit er alleen een rear fan in de sonata iii, een antec tri cool. Deze heb ik omgeruild voor 2 keer de nexus 120 mm ultra silent fan. Zodat er ook een intake fan meedraaid. Die blaast voldoende lucht op de video kaart. Op mijn q6600 g0 zit een scythe ninja mini. Ik heb er geen fan opgezet. temperatuur van de cores zit tussen 40-55 graden.

Heb jij ook een Sapphire HD 3450 256MB DDR2 PCI-E?

Screenshotje van bijvoorbeeld CPU load tijdens het kijken van 1080p materiaal.

Passieve kaarten hebben ook koeling nodig, maar dan in de kast zelf, als je kaart echt te warm word (105+Celsius) dan is je airflow niet in orde.

3Dmark score hoeft niet, daar koop je deze kaart niet voor.

Wat waren je bijgeleverde accesoires, dvi-i-> dsub stekker, dvi-i -> hdmi stekker oid?!

Vertel wat meer :)
iets uitgebreider mag wel. Vertel eens wat over de featureset, prestaties, beeldkwaliteit, modbaarheid, drivers en compatibiliteit, warmte. Dit is namelijk niet echt een review, had je ook alleen de scores in kunnen vullen.
Beetje weinig info over de kaart zelf. Hier boven word zat aangegeven waar je deze review mee aan kan vullen. 3dmark is niet helemaal nutteloos voor iedereen. Misschien dat je kan aan geven welke spellen deze kaart nog net aan kan. Ik vraag me bv af of cod4 speelbaar is.

Sommige passief gekoelde kaarten kunnen behoorlijk warm worden (kaarten met fans ook), maar 55 graden is niet echt heet.
ah, interessante 3dmark score, en ook voor die prijs! Voor de rest: prima redenatie, goed taalgebruik en een a++++ voor de moeite!