Specificaties 3,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Sony Xperia Go Geel Review

SchaapjeNL 18 april 2013, laatste update op 18 april 2013, 2.043 views

Sony Xperia Go Geel

Pluspunten

• Valbestendig
  • waterbestendig
  • 4 gb interne opslag

Minpunten

• Goedkope afwerking
  • slecht in donker fotograferen

Ik vond het wel eens tijd om een review van deze telefoon te schrijven. Ik heb de Xperia Go inmiddels vier maanden en heb in januari de update naar android 4.0.4 doorgevoerd. Mijn vorige telefoon (HTC Wildfire S) was gevallen, barst in het scherm en toen was het touchscreen stuk. Dat akkefietje plus de reclame van Vodafone en de wcpot hebben er voor gezorgd dat ik een stevige, betrouwbare telefoon wilde. Mijn vriend had de Xperia Go al een maand en was er erg blij mee. Bovendien liet hij mij trots zien dat hij hem in het water kon onderdompelen. Dit alles heeft er voor gezorgd dat ik een Xperia Go heb gekocht.

Featureset
Ik had telefoon gekocht bij Belsimpel in Groningen. Een dag later werd hij door de pakketdienst geleverd. In het doosje bevonden zich de telefoon, een polsbandje, inear-oordoppen en touwtje.
De oordoppen van Sony zijn zeker erg goed! Polsbandje en het touwtje gebruik ik niet, dus daar kan ik niet over oordelen.

Bereik
Wij wonen op het Drentse boerenland, dus bij mij doet de 3G internetverbinding het slecht, maar dat geld ook voor alle andere telefoons. Als ik in de stad ben dan heb ik niks te klagen over het bereik van de telefoon.

Accuduur
De Accu van de Xperia Go doet wat elke smartphone doet: één dag meegaan. Overdag gebruik ik de telefoon niet heel veel (alleen muziek luisteren onderweg, ongeveer 1 uur) en 's avonds ben ik een fanatieke Whatsapper, maar dat gaat thuis via de wifi-verbinding. Mijn telefoon is meestal nog op 40% als ik hem 's avonds aan de lader doe. In vergelijking met andere smatphones is dat dus prima.

Gebruiksgemak
Android 4 is erg gemakkelijk en de software die Sony meelevert ziet er ook prima uit. Verbinding met de computer maken is makkelijk. Usb-kabel in de computer steken en je kunt zo bij de interne opslag van de telefoon (4GB) en de micro-sd kaart. Het is erg fijn dat de telefoon een intern geheugen heeft van 4GB, dan is er namelijk genoeg ruimte voor vele Apps.
Klein minpuntje is de snelheid. Ik vind het switschen en het laden van en tussen applicaties niet gigantisch snel gaat (ook al zit er een dual-core processor in).

Design
Omdat hij tegen vallen bestendig is, is het van plastic gemaakt. Dat voelt wat goedkoop. Het is trouwens erg leuk om de reacties van je vrienden te zien als je aan komt zetten met een gele telefoon. Iedereen vond het wel grappig.

Bouwkwaliteit en Afwerking
De telefoon heeft rechte zijden, ze lopen niet krom af. Dat is best handig, want je kunt hem daarom op alle zijden rechtop laten staan.

Stabiliteit & Betrouwbaarheid
Ik heb hem al een aantal keren in de badkamer gehad tijdens badderen of douchen. Het is heel leuk dat je telefoon tegen water kan. Je bent niet bang dat je hem in het water laat vallen, want daar kan hij prima tegen. Ik heb hem ook al eens laten vallen op een tegelvloer (van 1,5 m hoogte) en hij gaf ook geen kick! Wel één puntje; het is lastig typen als het touchscreen vochtig is.
De telefoon is een enkele keer uitgevallen. Dat kwam waarschijnlijk omdat ik te veel apps tegelijk gebruikte (als je een paar seconden lang op het 'huisje' drukt, dan kun je apps uitzetten).

Beeldkwaliteit opname
Over de beeldkwaliteit van opnames heb ik vrijwel niks te klagen (over de geluidkwaliteit ook niet!) Hij stelt snel scherp en de flitser is lekker fel. Enig minpuntje is fotograferen in het donker, dan duurt het lang voordat hij scherp stelt (en dan is het nog een vage foto)

Prijs en conclusie
Voor ¤200 is dit een prima smartphone. Hij voldoet aan alle moderne eisen die een gemiddelde smartphonegebruiker stelt.

Heb jij ook een Sony Xperia Go Geel?