Specificaties 17,3" (1920x1080), 500GB (hdd) - Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

Acer Aspire V3-771G-73638G50Maii Review

GarField000 18 april 2013, 5.866 views

Acer Aspire V3-771G-73638G50Maii

Pluspunten

• Goed uitziend scherm
  • Super snel door zelf geplaatste SSD.
  • Ondanks 17" scherm toch redelijk stevig 'deksel'.

Minpunten

• Wel ruimte voor 2e HD, maar geen bracket.

Week geleden deze laptop gekocht. Ik wilde perse een full HD scherm met 1920x1080 resolutie. Ik heb hem niet gekocht om te gamen, maar voor office gebruik (grote spreadsheets) en films. Hij komt thuis te staan dus mobiliteit is geen issue. Alleen van de keukentafel naar de TV voor het streamen van HD films naar de TV via HDMI.Omdat ik graag windows gescheiden heb van mijn data wilde ik er een 2e schijf in hebben. Hoeft niet zo groot te zijn. 128 GB is ruim voldoende voor windows en benodigde applicaties. Met dank aan de reviews van Tweakers.net wist ik dat dit in deze laptop kan. Omdat een SSD wel een zeer grote snelheidswinst oplevert gekozen voor een 120 GB SSD disk.

Thuis gekomen eerst de onderkant los gehaald voor de SSD disk. Helaas was er geen bracket aanwezig om de SSD disk in te bouwen, wel ruimte :).
In eerste instantie had ik de HD met wat karton klem gezet, bracket komt later wel. Daarna opgestart. Omdat ik het laatste demo model had stond windows er al op, maar moest ik nog activeren. Ik heb hem dus gelijk weer uit gezet en in de BIOS de opstartvolgorde veranderd. Aangezien het nogal raar geregeld is allemaal met windows 8 heb ik een CD gekregen dus kon windows installeren 'van scratch'. Ik wilde natuurlijk niet al die acer troep op de laptop.

Mijn eerste indruk na installatie van windows en alle drivers was ... wow, snel. Uiteraard door de SSD.
Binnen 15 seconden afgesloten en opgestart inclusief inloggen dus helemaal naar Start scherm. Nu een week later denk ik ... WOW echt gaaf en snel. Windows 8 is wennen net als voor iedereen. Wat wel even wennen is, is de verhouding. 1920x1080 ipv 1650.1050 op me desktop. Ik had verwacht dat de letters heel klein zouden zijn op een 17" (22"op mijn desktop) maar dat is helemaal niet zo. Ik vindt ze juist groot :)
Toetsenbord is wennen, maar een numeriek deel rechts is echt helemaal te gek.
Ik heb nu ook een paar HD films naar de TV gestuurd via HDMI. En dat doet ook precies wat ik er van verwachte. Ik ben dus zeeeeeeeeer blij met deze keus.

Heb jij ook een Acer Aspire V3-771G-73638G50Maii?

Weet je heel toevallig of het intern sata 2 of 3 is?
Euh .. hoe kan ik dat zien?
Bijvoorbeeld kijken met hwinfo. Maar kom er snel genoeg achter, ik heb hem besteld :)
Van wat ik heb kunnen vinden is het sata 600 (ofwel sata 3)
Ik heb het antwoord: er zit sata 600 in.

MAAR: in de mijne zat op de plek waar nog geen hdd zat sata 300. Ik heb ze dus omgedraaid(de schijf die er in zat zit nu op de eerst lege plek). Je kunt dat snel zien door crystaldiskmark te draaien. In 1e instantie haalde hij max 280 MB/s. Nu iets over de 500. Mischien een tip voor anderen om even te checken.
Hoe kwam je dan aan een windows 8 cd en kon je je huidige licentie overzetten?
Beste GarField000,

Ik denk dat ik de Acer Aspire V3-771G-73638G50Maii ook ga kopen. Hoe bevalt de laptop tot nu toe? Zijn er problemen met de laptop of gaat het prima?
Hij bevalt me nog steeds prima. Ik vindt alleen dat het bestellen en wachten op het bracket wel ERG lang duurt. Ondertussen staat hij al een week of 6/7 in bestelling en heb ik hem nog niet.

Verder prima ... gisteren toevallig GRID 2 op geinstaleerd. Laden gaat wel schokkerig (de tekst die door het beeld loopt dan), maar tijdens het spelen gaat het als een speer.

Wel wennen aan het de beelverhouding. Hiervoor had ik een monitor 22". 1650x1080. Nu 1920x1080 ofzo, dus breder beeld en ongeveer net zo hoog, maar toch 'lijkt' het lager. Dit merk ik alleen als ik met die grote spreadsheets werk.
Verder super tevreden ... mis alleen een CAPSLOCK lampje :). Ik zie niet wanneer capslock aan staat.
Euh. Ik heb van de winkel een CD meegekregen, geinstalleerd en verder nooit iets hoeven doen.
waar heb je de laptop gekocht als ik vragen mag en
kreeg je windows 8 er gewoon bij of moest je daar extra voor betalen?
Windows 8 zit gewoon op je laptop. Maar ze hadden er nog niet over nagedacht wat te doen als iemand gelijk een SSD disk kocht en windows opnieuw moest installeren.
Er staat wel wat op de HD partitie, maar omdat ik de DVD had gekregen heb ik dat allemaal verwijderd. Ik ben naar Computerland geweest in Amsterdam.
Hallo ik ben nieuwe hier.
Ik had een vraagje, ik wil graag een laptop die ook kan gamen,
wat ik zowieso wil is de game World of Tanks er op kunnen spelen en
misschien wel zwardere games zoals battlefield.
Ik wou weten of deze daarvoor geschikt zal zijn.
Wat ik nu nog op het oog heb is een wat minder goede laptop
waar je misschien op zou kunnen gamen en dat is de HP pavilion 17-e073ed

Hopelijk kan ik advies krijgen hoe ik een laptop kan vinden onder de 900 a 1000 euro