Cherry eVolution Stream Multimedia Keyboard G85-23000 Review

Lima 28 mei 2008, laatste update op 28 mei 2008, 869 views

Cherry eVolution Stream Multimedia Keyboard G85-23000

Pluspunten

• Laptop-feeling
  • Goede bouwkwaliteit
  • Sneltoetsen
  • Goede prijs

Minpunten

• Bij lichte aanraking geen input
  • Lichtgevende toetsen was handig geweest

Na een tijdje zoeken achter een geschikt keyboard voor mezelf, ben ik op deze gestoten. Alles wat ik wil heeft dit keyboard. De toetsen zijn zoals de toetsen op een laptop, alleen dan ietsje groter wat ik erg prettig vindt typen. Ook het design is eenvoudig en strak, geen overdreven tierlantijntjes zoals je bij gamer toetsenborden dikwijls ziet. Ook de bouwkwaliteit is erg goed, het toetsenbord voelt stevig aan en heeft rubbertjes onderaan wat het slieren voorkomt.
Ook zijn de (voor mijn noden) belangrijkste sneltoetsen voorzien. Volume verhogen/verlagen, de volgende/vorige track en play/pauze. Ook deze werken prime out-of-the-box zodat je geen enkele driver moet installeren.
Voor precisie heb ik een voldoende gegeven, dit komt omdat als je erg zachtjes op de toets drukt deze aanslag niet wordt doorgegeven aan de pc. Maar dit is in de praktijk geen enkel probleem want ik heb nog geen enkele keer gehad dat ik zodanig zacht heb geduwd dat dit niet werd doorgegeven.
Kortom, zeer degelijk toetsenbord voor een goede prijs. Als ik dan toch een minpuntje moet noemen, het zou wel handig geweest zijn moesten de toetsen eventueel licht kunnen geven.

Heb jij ook een Cherry eVolution Stream Multimedia Keyboard G85-23000?

Kun je misschien vertellen hoe makkelijk dit toetsenbord is schoon te maken?

Ik heb zelf ervaring met het Logitech UltraX Premium toetsenbord, dat ook van die platte toetsen heeft. Erg fijn toetsenbord, maar het is niet aan de achterkant open te schroeven om het schoon te maken. Na wat verhalen te hebben gelezen op internet over toetsenborden in de afwasmachine schoonmaken, had ik dat toetsenbord in de afwasmachine gegooid, maar dat had het toetsenbord niet overleefd. Ik heb inmiddels een nieuwe, maar voor een potentiŽel nieuw toetsenbord ben ik op zoek naar een toetsenbord dat makkelijk is schoon te maken, is dat bij dit toetsenbord het geval?