Acer Aspire S3-391-33224G52add Review

Patrick Koningh 17 april 2013, 3.896 views

Acer Aspire S3-391-33224G52add

Pluspunten

• Accuduur
  • Prijs/Kwaliteit
  • Bouw
  • Geluid
  • Snelle laad tijd

Minpunten

• Ghosting
  • Weinig bass
  • Aansluitingen (slechts 2x usb en 1x HDMI)

Na het openen van de doos valt er gelijk op dat ACER in deze gekozen heeft voor eenvoud en soberheid. Het toestel is opgebouwd uit één stuk en is strak vorm gegeven. Iets dat erg soepel en professioneel oogt. Wat verder op valt is dat door de SSD de Laptop uitermate snel op start. Iets dat ik vanuit mijn desktop gewend was. De windows installatie laat zich makkelijk door lopen en is in nog geen 15 minuten voltooid. Tijd om eens even lekker te spelen met het apparaat en een aantal facetten te testen:

Beeld:
Een HD film is hier prima op te bekijken en laat het scherm prima tot zijn/haar recht komen. Bij het spelen van een spelletje merk je wel dat dit scherm niet bedoeld is om te gamen en zie je wat Ghosting optreden.

Geluid
Zowel audio als film is van prima kwaliteit, al moet wel gezegd worden dat als er een beetje bas in de muziek of special effecten zit dat het apparaat het wel moeilijk heeft.

Schrijven
Het heen en weer schrijven van de data gaat heel snel. Zowel een USB 2 als 3 maar ook via het (wireless) netwerk laat data zich makkelijk verplaatsen. Een punt waar de SSD zich weer van zijn goede kant laat zien.

Typen
Het typen is even wennen aangezien ik een full-size toetsenbord gewend ben. Maar na een tijdje oefenen (deze review) heb je het al snel onder de knie en typt het erg efficiënt.

Accu duur
Bij normaal gebruik heb je ongeveer 2 1/2 uur om hem leeg te krijgen en belast je hem zwaarder dan heb je ongeveer 1 1/2 uur de tijd om te werken. Wel een pluspunt is dat hij enorm snel oplaad.

Aansluiten
Om het apparaat aan te sluiten heb je slechts de beschikking over een enkele HDMI output en een tweetal USB 3.0 aansluitingen. Hier had nog wel een Netwerkaansluiting en VGA bij gemogen.

Heb jij ook een Acer Aspire S3-391-33224G52add?

2,5 uur accu lijkt me eerder een min dan een plus punt
Voor een vier cell's accu heb ik het een pluspunt genoemd. Mijn vorige laptop had een 6 cells accu en ging met geluk 3 uur mee. Dus in verhouding is het een pluspunt in mijn ogen. Desalwelteplus bedankt voor de feedback.
Ik weet niet wat voor laptop je hiervoor had maar bij een model als dit lijkt mij de accuduur erg belangrijk

En nagenoeg elke normale laptop haalt al 2,5 uur tegenwoordig...dan is 2,5 uur voor een wat meer "portable" model erg mager lijkt mij
mooie ultrabook met nog mooiere prijs, maar 2,5 uur accuduur moet het grootste minpunt zijn, jammer dat wordt 'm niet...

[Reactie gewijzigd door woutwout op 30 juli 2013 10:12]

Zojuist voor de Acer S3-391 aangeschaft. Ons is verteld dat de batterij ca. 5 uur mee zou gaan.
Hij is nog niet in gebruik geweest dus ik weet het niet.
Bij het installeren zag ik overigens de in de beschrijving genoemde extra SSD schijf van 20 Gb niet.
Bij eigenschappen van de computer is alleen de 500 GB schijf zichtbaar. Weet iemand hoe dit kan?
Heb je wel hetzelfde typenummer? Is de SSD misschien alleen een cache, geen aparte drive? Zoals met Smart Response Technology (SRT)?

[Reactie gewijzigd door mdruiter op 27 september 2013 17:25]

Ik weet niet of je al antwoord hebt gekregen op je vraag, maar zag hem hier staan.
De 20 GB SSD (eigenlijk 18.6GB) word gebruikt als Cache-disk. Hij werkt dus als buffer voor de conventionele HDD, omdat hij in dienst staat voor die HDD zie je hem dus niet terug in de eigenschappenlijst. Hij versnelt de computer door veel gebruikte bestanden in te lezen, waaronder de opstartbestanden van windows. Ik hoop dat ik hiermee je vraag heb beantwoord.