Hitachi Travelstar 7K60 60GB , 60GB Review

nAFutro 18 januari 2006, 824 views

Hitachi Travelstar 7K60 60GB , 60GB

Pluspunten

• Snelheid
  • Constant geluid

Minpunten

Nadat de originele schijf van de laptop nare tikken begon te vertonen ben ik op zoek gegaan naar een vervanger.
Ik hecht veel waarde aan schijfperformance omdat deze vaak bepalend is hoe het systeem aanvoelt tijdens het gebruik, de 7K60 was op het moment dat ik de schijf kocht de enigste 2,5 inch 7200RPM schijf. Samen met de acceptabele prijs (139 excl) is de zoektocht snel geeindigd.

De schijf is lekker snel, een verademing met de 4200RPM welke er voorheen in zat.
De geluidsproductie van de schijf is niet het laagste wat er te vinden is, maar wat wel erg fijn is zijn de kleine verschillen tussen idle en seek. Dat werkt prettig.
Hitachi heeft naar mijn idee de warmteproductie goed onder controle, ik heb liever deze schijf op me schoot als de vorige 4200RPM schijf, die gaf meer warmte af in de laptop.
Een ander positief punt, vooral bij de mobile users is het energie verbruik. Bijna niets meer dan een 5400RPM schijf!

Slechts een heel klein beetje meer warmte, iets meer energie en een mega performance winst, dat is mijn conclusie.

• Compaq Evo N800v (P4M 1.6GHz; 2x256MB; 15" TFT)
  • Windows 2000

Heb jij ook een Hitachi Travelstar 7K60 60GB , 60GB?

Reviews door de redactie

Hoe zit het met de performance in vergelijking met de 4200rpm harde schijf ? Is het echt de moeite waard om een 7200rpm te nemen? Ik zit er namelijk ook aan deze harde schijf te denken.