Sony Ericsson K750i Zwart Review

-Theanimal- 23 mei 2008, 1.048 views

Sony Ericsson K750i Zwart

Pluspunten

• Bereik
  • Menu's
  • Functies
  • Stabiliteit

Minpunten

• Joystick...
  • Krakende Behuizing

Een review over de Sony Ericsson K750i. Het viel me op dat er niet echt een review was van deze telefoon dus ging ik er maar een schrijven :)

Accesoires en verpakking
De doos waar het geheel in zat was niet erg groot met een plaatje van de K750 erop. Niet veel op aan te merken
- Een oplader
- Een headset
- Een quick-start guide
- De handleiding
- De telefoon zelf natuurlijk

Featureset
De featureset van deze telefoon is gewoon goed. Je kan er foto's mee maken op een resolutioe van 2 megapixels, of even simpel een muziekje luisteren. Hoewel muziek luisteren niet echt prettig is met de mediaplayer die erop zit, voldoet het voor simpele korte reizen. De geluidskwaliteit is voldoende, maar niet echt denderend. De foto's zijn redelijk goed voor een telefooncamera, maar er zit altijd ruis in de foto's als je ze op volledige grootte bekijkt. Maar dat komt waarschijnlijk door de lens die wordt gebruikt.

Voor de rest heb je nog java applicaties, rekenmachine, stopwatch, FM-radio en een zaklamp functie die meer gebruikt wordt dan je op het eerste gezicht zou denken. En je kan er natuurlijk ook mee bellen en sms'en ;)

Accu, Bereik en gebruiksgemak
De accu gaat tot ongeveer anderhalve week mee als je er niet mee belt etc. En als muziekspeler deed hij het bij mij ongeveer 4 dagen(gemiddeld 2-3 uur luisteren per dag) wat ik persoonlijk wel een goede accuddur vind.

Het bereik van de telefoon is erg goed. Op het T-Mobile netwerk zijn er nauwelijks momenten geweest dat ik geen bereik had. Meestal maximaal of bijna maximaal bereik. Maar dit ligt natuurlijk ook voor een deel aan het gebruikte netwerk. Maar het bereik is naar mijn mening goed.

De menu's en dergelijke spreken redelijk voor zich. Het hoofdmenu bestaat uit 4x3 icoontjes waarvan elk icoontje correspondeert met een toets op het keypad. De bestanden gaan in de folder die vooraf ervoor gemaakt is. Dus: muziek in de folder muziek, plaatjes in de folder afbeeldingen etc. Ook de instellingen zijn makkelijk te wijzigen.

Design en bouwkwaliteit
Het design van de telefoon is redelijk simpel. Gewoon een rechthoek. Maar het heeft toch wel wat naar mijn mening. Niet te gerond en dergelijke. Gewoon een no-nonsense design. Voorkant is voor de helft scherm en de andere helft bestaat uit het keypad. En op de achterkant zit een stevig schuif klepje dat de camera beschermt. Op het scherm zit glas wat in de zon reflecteert en daardoor een beetje moeilijk zichtbaar maakt.

De bouwkwaliteit is voldoende. Het kan prima tegen een stootje van anderhalve meter op de stoep, maar de behuizing kraakte wel een beetje vanaf het begin. De joystick hapert ook een beetje af en toe sinds een week. Toch wel erg jammer dat dit gebeurt. De joystick werkt namelijk best wel lekker in de menu's

Conclusie/Nawoord
De k750i is gewoon een zeer degelijke telefoon die zijn geld waard is. Hij is makkelijk in gebruik, heeft een goede accuduur en heeft goed bereik. De mindere punten zijn de joystick die een beetje kapot gaat en de krakende behuizing. Voor mij is dit een prima mobieltje dat zijn geld waard is.

Heb jij ook een Sony Ericsson K750i Zwart?

Zit die ruis hem niet in de CCD ofzo? De chip waarop zeg maar de foto wordt genomen? Ben geen expert... Ik heb deze telefoon (2 stuks) ook 2 jaar gehad, fantastische telefoon en idd het design vind ik geweldig. Ik ben daardoor nu ook overgestapt op k850i, door de goede ervaringen met de 750. Verder een goede review!
Ik heb de telefoon ook en hij is tot op heden niet kapot te krijgen (aanschaf voorjaar 2007). Vele malen gevallen, over schuine straten gegleden etc. Wel wat krasjes, maar hij doet nog steeds. Ik heb soms wel m'n twijfels aan de joystick, die af en toe hapert. Verder fijne mobiel, deze gaat nog wel eventjes mee.
Goede review. Ik heb deze telefoon ook gedurende twee jaar gebruikt, sinds zomer 2005 tot zomer vorig jaar. En inderdaad, het zaklampje leek een gadget, maar ik heb m vaak genoeg gebruikt, eigenlijk mis ik het lampje wel op mn huidige telefoon (SE P1i).

Het fenomeen met de joystick is bekend bij de K750i, ik en een aantal kennissen van mij hebben dit ook gehad, na ongeveer een jaar gaat ie af en toe haperen. Af en toe het stof rondom het pookje wegblazen helpt overigens wel, de haperingen zijn dan weer enige tijd verdwenen.

Krakende behuizing heb ik nooit last van gehad, maar dat komt misschien doordat ik m nooit heb laten vallen, ik ga behoorlijk zuinig om met mn mobieltjes.