Asus N76VZ-V2G-T1142H Review

Nanne118 14 april 2013, 591 views

Asus N76VZ-V2G-T1142H

Pluspunten

• (zeer) Goede specificaties (voor een laptop)
  • Zeer goede speakers, al maken weinig mensen hier gebruik van. Wordt geleverd met een externe bass-speaker, maar deze is niet erg speciaal
  • Heeft geen enkel probleem met programma's
  • Bevat 2 HDD-bays; ik heb de primaire schijf vervangen door een SSD
  • Bijgeleverde laptoptas

Minpunten

• Vrij veel ASUS bloatware
  • Relatief zwaar; niet geschikt om een hele dag mee op sjouw te zijn (+/- 3,5 kg!)
  • Toetsen liggen iets verder uit elkaar dan bij de meeste toetsenborden, maar je raakt er snel aan gewend
  • Wordt geleverd met Windows 8, maar dit heeft (naast het ontbreken van de startknop) voor mij nog geen nadelen gehad t.o.v. het werken met windows 7.

Ik heb de laptop inmiddels al een poosje en ben er zeer tevreden over. Ik heb hem eind 2012 aangeschaft bij Paradigit en heb er plm. 1000,- voor betaald (aanbieding).

Zoals in de specificaties staat vermeld komt deze laptop rijkelijk gevuld, met onder andere 2TB geheugen, i7 processor en Geforce GT650M. Deze combinatie maakt dit een zeer goede multimedia laptop, en maakt het zeker ook mogelijk om deze laptop als gamelaptop te gebruiken. Alhoewel deze laptop niet alle games op maximale performance kan draaien, is deze laptop toch zeer zeker in staat om de meest games op zijn minst op high te spelen.

De laptop draait soepel, start (relatief) snel op, en is in staat de meeste programma's (games) vlot te draaien. De laptop wordt wel geleverd met Windows 8, en hoewel hier veel klachten over schijnen te zijn, is het mij niet tegengevallen hoe de laptop presteert (ik merk geen verschil met windows 7). Wel zou ik eenieder die overstapt aanraden om een startknop te installeren op windows 8.

Omdat de laptop met 2 HDD-bays komt is het ook zeer goed mogelijk om een van deze twee te vervangen met een SSD, wat ik dan ook gedaan heb (omdat ik geen 2TB nodig heb, en ik een externe HDD gebruik voor muziek / films). Dit maakt dat de laptop door de SSD (in combinatie met Win 8 ) zeer snel opstart.

Heb jij ook een Asus N76VZ-V2G-T1142H?