Specificaties GF GTX 660 Ti (1,032GHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Gigabyte GV-N66TOC-2GD Review

Firesphere 13 april 2013, 394 views

Gigabyte GV-N66TOC-2GD

Pluspunten

• 4 monitoren aan te sluiten

Minpunten

• Een tikje aan de luide kant

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Omdat ik meer dan 2 monitoren wilde aansluiten, heb ik mijn 550TI ingeruild voor deze 660TI.
De kaart is zoals bekend vrij groot, zoals veel moderne videokaarten. Maar het lijkt wel een flink powerhouse te zijn.
Mijn 3 monitoren kan'ie prima aan zonder herrie te gaan maken.

Als quick test ook nog mijn 42" TV er aan gehangen via de HDMI, uiteraard. Battlefield 3 op 1080P liep vloeiend op hoog.

Eve Online liep ook prima, maar daar had ik meer last van lag dan van problemen met de beeldkwaliteit.

Een stresstest op mijn TV liep echter niet helemaal soepel. Na een minuut of 5 liep de framerate wat naar beneden en leek de kaart zichzelf te downclocken. Ik vermoed vanwege de warmte, maar daar heb ik niet op gelet.

In het dagelijks gebruik trekt de kaart met gemak 2x 22" en 1x 17". Hoewel ik binnenkort mijn 22" wil vervangen.

De geluidsproductie van de stock-cooler is ietwat aan de luide kant, maar niet storend en ook zeker niet te horen boven het geluid van de games, tenzij je direct naast je pc zit.

Bij algemeen gebruik is de GPU vrij warm in vergelijking met de rest van mijn systeem, maar 44 graden is prima te doen. Onder load heb ik niet opgelet hoe warm de kaart werd.

Heb jij ook een Gigabyte GV-N66TOC-2GD?

Reviews door de redactie

Dus hij wordt load 44 graden (wat me sterk lijkt) en dan denk je er niet aan om je fanspeed terug te draaien zodat je de kaart niet hoort?
Zoals ik al aangaf, ik heb niet gelet op de temperaturen onder load. Dus daar kan ik niets over zeggen.

Een kaart die zichzelf niet eens koel kan houden, en dan nog herrie produceert? Ik zou hem instant retourneren.
Ik heb dezelfde kaart en geen enkel probleem met oververhitting of herrie. Ik zou eens kijken of de koeler wel goed zit, vrees toch dat er iets defect is...