Specificaties 4,7" display, 4G-support, geen geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC One 32GB Zilver Review

wontcachme 13 april 2013, laatste update op 17 april 2013, 1.325 views

HTC One 32GB Zilver

Pluspunten

• Boomsound (mijn laptop geluid klinkt als 2 blikjes vergeken met dit)
  • Scherm/Resolutie
  • Uiterlijk
  • Sense 5.0
  • Accuduur (had veel erger gekunt ondanks de specs van het toestel)
  • Snelheid/Smoothness
  • Aluminium behuizing

Minpunten

• Prijs in Nederland
  • Camera (niet slecht, maar ook niet goed)
  • Verkrijgbaarheid
  • Geen menu knop (geen ramp, maar niet elke app heeft een speciale menu button en krijg je dus een zwarte balk onderin)

Ik zal niet een uitgebreide review maken. Wilde dit wel doen, maar er zijn zoveel reviews online te vinden dat mijne niet veel zal toevoegen. Kan die tijd wel beter besteden ;).

Ik zal de punten die ik heb beoordeeld als minder dan zeer goed even behandelen:
Accuduur: Niet de grootste accu, maar ik haal gemakkelijk 1.5 dag op één accu lading. Echter groter was fijner geweest wanneer ik hem veel gebruik
Gebruiksgemak: De on/off button zit niet helemaal handig om in te drukken. Ik heb kolenschoppen als handen en kan er net bij.
Prijs: vrij duur, maar dat is hij ook wel waard. Was de prijs <¤600 geweest dan was het zeer goed
Camera: de ultrapixel camera en 4MP werken nog niet helemaal lekker. Als je wat speelt met de settings is de kwaliteit al beter, maar default is er teveel sharpenning en ruis reductie. Overdag is de camera in voldoende, in meer donkere settings is het een goed tot zeer goed!. Videokwaliteit is goed, hoewel full hd 60fps erg veel ruis heeft en slow motion geen full hd resolutie ondersteunt.

Heb je vragen, stuur een berichtje of reply hier.

Heb jij ook een HTC One 32GB Zilver?

Verkrijgbaarheid is geen minpunt voor een telefoon vind ik. Het is idd schandalig dat hij nog steeds niet leverbaar is, maar dit heeft natuurlijk niks met het product zelf te maken.

Verder: een duidelijke en overzichtelijke review! ;)
ik vind verkrijgbaarheid wel degelijk meetellen.
het is toch iets waar je op rekent en wat tegenvalt. daarom een minpuntje
Verkrijgbaarheid is wel goed om te melden, maar zou niet mee moeten wegen aan de totaalscore. Een Bugatti Veyron geef je ook geen lagere score omdat hij een langere levertijd heeft. Overgins zal vergrijgbaarheid in de toekomst verbeteren waardoor de score in dat geval aangepast zou moeten worden.
Bedoel je met die zwarte balk, de zwarte balk met 3 puntjes?
Dit is op te lossen via Instellingen (mits dit hetzelfde is als bij de One X)

[Reactie gewijzigd door CappieL op 17 april 2013 19:29]

Die balk ja. Maar die menu optie is er in de release firmware uitgesloopt. In de prerelease zat het er nog wel in maar nu is het weg. In custom roms hebben ze het er wel weer in gestopt, maar ik wil (nog) niet unlocken en flashen. Eerst eens kijken hoe de telefoon zich houdt aangezien met unlocken ze daarna alle garantie kwestie's op de unlock gaan gooien en ik dus zou moeten betalen voor een reparatie.
Slim!
Zou je deze review kunnen updaten wanneer je meer ervaring hebt met de telefoon? Ik neem aan dat je deze review hebt geschreven na de telefoon maar een paar dagen gebruikt te hebben. Kijken hoe hij op de lange(re) termijn blijft functioneren. Ben ik wel benieuwd naar. Ik kan toch niks anders doen dan wachten tot hij bij mij bezorgd wordt, tot die tijd moet ik mezelf maar zoet houden met reviews als deze.
Ik heb hem morgenochtend om 10:05 precies één week :P (dank u Saturn Kleve ;) )

Ik zit ook in het HTC One topic regelmatig dus daar kan je ook ervaringen/opmerkingen lezen. Op dit moment niet veel meer te updaten. Ik ben verliefd op boomsound, het geeft alleen wel een lading werk om nu opeens high quality stero ringtone's (opnieuw) te maken om de oude mono te vervangen :P. Ook de songtekst functie blijft leuk.

Kan wel wat foto's proberen up te loaden. Filmpjes weet ik niet. Vanmiddag getest met 1 minuut filmpje maken en dat was 150 megabyte. Om zoiets te uploaden kost het mij 1 uur volle upload en dat is dan nog zonder de slowmo, 60fps en hdr stand. Zal eens kijken wat ik kan doen, maar kan niks garanderen. Foto's zal ik maken. Ben nu nog een beetje aan het proberen dus moet eerst "de hang of it" krijgen :+

[Reactie gewijzigd door wontcachme op 17 april 2013 23:47]