Specificaties GF GTX 660 (1,033GHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

MSI N660 TF 2GD5/OC Review

DJustiin 12 april 2013, laatste update op 12 april 2013, 3.404 views

MSI N660 TF 2GD5/OC

Pluspunten

• Hoge kwaliteit in games
  • Niet duur
  • Stil
  • Koel
  • Mooi afgewerkt
  • Voor lage prijs krijg je veel
  • SLI mogelijkheid

Minpunten

• Kan warm worden bij zware games

Drivers en compatibiliteit Score: 5
Waarom deze kaart?

Ik heb deze kaart nu al een maandje of 4 in gebruik en ik moet zeggen, ik heb er totaal geen spijt van! ik heb voor deze kaart gekozen omdat ik het tijd vond om mijn GTS 250 weg te doen, ik heb deze kaart gekocht voor rond de ¤200,- dat ik me kan herinneren.

Unboxing

Toen ik de kaart de volgende dag binnen had gekregen wou ik hem het liefst gelijk inbouwen in mijn PC. Toen ik de doos open maakte zat hij onwijs mooi verpakt in een statisch vrij zakje, de bijgeleverde kabels lagen in een zakje netjes in een apart vakje. de kaart was zowel boven als onder beschermt met bescherm randen. Toen ik de kaart eruit had gehaald ging hem goed bekijken op beschadigingen, die zaten er gelukkig niet op. Helemaal onderin de doos vond ik een bonnetje met een serial key voor Assassins Creed 3, daar was ik ook blij mee!

Uiterlijk

Het uiterlijk is één van de punten die ik het mooist vind aan de kaarten. Er zitten twee mooie grote Fans in de aluminium behuizing. Er staat ook Twin Frozr III op. Oftewel hij heeft Twin Frozr koeling wat zorgt voor een koelere en stille kaart. De heat pipes aan de onderkant die zorgen voor warmte geleiding zijn ook mooi afgewerkt.

Gebruik

Toen ik deze kaart in had gebouwt ging ik eerst de Nvidea drivers geinstalleerd, deze werkte meteen goed en herkende mijn kaart.

Na de installatie ging ik de kaart testen in Arma II Operation arrowhead. Ik kon het spel makkelijk op Very high settings aan zonder haperringen. Maar sinds kort is Arma III op de markt deze heb ik inmiddels ook gekocht en gespeeld. Deze game is een stuk zwaarder als het gaat om grafische kwaliteit, waardoor ik deze game niet meer op very high kan spelen, het werkt wel op very high maar gaat haperen zodra het druk wordt ingame. Dus ik speel het maar op High quality en dat is ook prima te doen!

Hier heb ik wel één minpuntje dat is dat hij in sommige gevallen wel wat lawaaierig kan worden tijdens het spelen van zware games (Arma 3 op very high).

Verder games zoals: Left 4 Dead 2, Killing Floor, Battlefield 3, GTA 4 (met HD mod) doen het prima op ultra kwaliteit.

Aansluitingen

De aansluitingen op de kaart zijn HDMI 1x, Mini HDMI 1x, 2x DVI.
Dit zorgt ervoor dat er max 4 displays op aangesloten kunnen worden.

Voor weinig geld (~ ¤180,-) heb je dus een kaart die bijna elk spel op zeer hoge kwaliteit makkelijk aan kan, vooral stil is bij normaal gebruik, niet heet/warm wordt.
en maximaal 4 displays op kunnen worden aangesloten.

Heb jij ook een MSI N660 TF 2GD5/OC?

Heb je ook wat benchmarks gedraaid op deze kaart? Dat lijkt me een zinnige toevoeging op je review.
Nee ik heb helaas geen benchmarks gedraaid op de kaart :/
ik schrijf dit review momenteel vanaf mijn werk vandaar dat ik (nu) geen benchmark kan draaien. Ik zal er zo snel mogelijk plaatjes van toevoegen!
Het blijft geweldig wat een GTX660 voor elkaar krijgt, vergeleken met de stroom die de kaart verbruikt :).

Moet zeggen dat ik geen last heb van de herrie. Hij zit in mijn mini-ITX systeem, en daar komt het geluid van de CPU fan (12cm slim slipstream op een Prolimatech Samuel 17) en de voeding (bequiet 350watt SFX met 80cm fannetje) altijd boven het geluid van mijn GTX660 TF uit.

[Reactie gewijzigd door dipje2 op 12 april 2013 14:52]

Ik wil ook een game pc samenstellen en heb deze kaart uitgekozen plees help me
Ik wil games als battlefiel 3 en far cry 3 kan hij dit aan en op welke setings.
Alvast bedankt
Ik speel BF3 op ultra (hoogst) zonder hapering of lagg, far cry 3 weet ik niet meer precies maar in ieder geval die kon ik makkelijk aan op very high of high settings :)
Heb hier twee van deze kaartjes in SLI, is een leuke goedkope oplossing, presteert ongeveer gelijk aan de GTX 780
En niet te vergeten.. een enkele 6 pin stroom connector! Ideaal dus voor de kleinere en lichtere systeempjes. (een vergelijkbare HD7870 heeft 2 connnectoren)
Is het mogelijk, om hier mee games op eyefinity te spelen?
Dan wel niet op de hoogste settings natuurlijk (medium).

gr,
Tijmen
Hmm sorry dat zou ik helaas niet kunnen zeggen. Heb eerlijk gezegd nog nooit gehoord van eyefinity :o
Oke, eyefinity is een game spelen op 3 beeldschermen, het is dan net of je echt in de game zit.

(bij tabblad feature)

Op deze website staat dat het wel ondersteunt word, maar ik betwijfel of het deze videokaart lukt, om games als far cry 3, op een resolutie van 5760x1080 goed af te spelen...

[Reactie gewijzigd door tijmen1 op 26 juni 2013 09:05]

Zelfs high-end video kaarten hebben het moeilijk met far cry 3 op 5670x1080, Een gtx 660 gaat dus niet zo soepel spelen.
Dat dacht ik ook al jah, wel jammer, zo groot is mijn budget niet....