Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Asus RT-N66U Review

starboy0612 10 april 2013, 7.659 views

Asus RT-N66U

Pluspunten

• 2 USB poorten met verschillende functies
  • Functionaliteit om bijvoorbeeld een 3G netwerk op te zetten.
  • Externe schijf aansluiten, vervolgens met het programma "Download Master" kun je bestanden direct downloaden naar je externe schijf.
  • Interface zeer gebruiksvriendelijk, met de meest uitgebreide mogelijkheden die ik tot nu toe heb gezien.

Minpunten

• Redelijk prijzig!

Beheerbaarheid Score: 4
WLAN-bereik Score: 5
Sinds kort verhuisd naar een nieuwe woning waar het draadloos bereik van mijn oude router (Linksys E3200) niet voldoende was om het hele huis te bedekken.

Vandaar toch even wat reviews gelezen om te kijken wat een goed alternatief zou zijn. En uiteindelijk gekozen voor de ASUS RT-N66U.

Tot nu toe is deze zeer goed bevallen, met de externe antennes is het bereik toch wel subliem. Op dit moment staat de router in de woonkamer, en zelfs op de zolder aan het andere uiterste van mijn huis is het bereik nog perfect.

Ook de extra functionaliteiten van de router zijn eindeloos. Je kunt bijvoorbeeld een extra programma installeren van Asus. Dit programmatje heet Download Master die te vinden is op de Asus site.

Hiermee kun je bijvoorbeeld een externe hardeschijf aansluiten op je router en deze laten functioneren als een simpele NAS. Zodat NZB's die je download meteen daarop worden gezet en uitgepakt zodat ze direct klaar zijn om gebruikt te worden.

Tot nu toe de meest gebruiksvriendelijke router die ik heb gebruikt, waarbij ik nogmaals wil aanhalen dat het bereik echt super is!!

Heb jij ook een Asus RT-N66U?