Specificaties 4,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung ATIV S 16GB Zwart Review

Choasmarkk 10 april 2013, laatste update op 10 april 2013, 11.111 views

Samsung ATIV S 16GB Zwart

Pluspunten

• Accu verwisselbaar
  • Sd-slot
  • Snel algemeen gebruik
  • Zakelijk en strak design
  • Goede integratie van Windows diensten
  • Catchy telefoon om mee te showen

Minpunten

• Geen Instagram
  • Update beleid Samsung(?)

Samsung Ativ S. Tja, daar hoor je niet zo veel van, zelfs op Tweakers géén uitgebreide review te vinden. Toch viel me de telefoon in het oog toen ik hem bij MediaMarkt zag liggen. Anders dan de meeste Samsung niet het goedkope plastic, maar een metaal look die mij erg aansprak. De achterkant van het toestel (Ja ik weet het) was zo mogelijk nog mooier. Nu kom ik bij het feit dat ik een groot Samsung hater ben en afgelopen 2 jaar met plezier 5 verschillende Htc toestellen heb mogen gebruiken (Htc Wildfire S, Htc Desire Z, Htc Evo 3D, Htc ChaCha en Htc One x). De enige Samsung telefoon die ik ooit had was de Samsung L700 met 2 megapixel camera + flits(!).

Uiteindelijk ben ik over de drempel gestapt, mijn One x hield het nog maar vol tot het begin van de middag en sinds de wifi is verklooit door een update keek ik onwillekeurig naar een telefoon die de 3 maand tot het verlengen van mijn abonnement kan overbruggen. WindowsPhone heb ik altijd al mooi gevonden, de 8X heeft echter een te klein scherm en de Lumia 920 vind ik er lomp uitzien. Uiteindelijk dus voor slechts 320,- de Ativ S gehaald.

Toen ik de telefoon uit het doosje haalde zag ik een vrij groot zwart scherm dat me aangaapte, met 4.8'' net iets groter dan mijn vorige telefoon.
Eenmaal opgestart snel Whatsapp, Twitter, Facebook en mijn mail ingesteld. Instagram is helaas nog niet beschikbaar, een van mijn twjifelpunten over Windows, want instagram kan als semi hipster zijnde natuurlijk niet ontbreken O+ .

Qua prestaties is de telefoon goed te noemen. Browsen, foto's maken en algemeen gebruik is niet langzamer of sneller dan mijn One X, en dat is natuurlijk een alleraardigste telefoon als het om snelheid gaat.
De accu kan in principe 2 dagen mee, lees bij licht gebruik. Ik haal het eind van de dag met nog 20% stroom over, wanneer ik een lange nacht maak moet ik hem echter laden of de accu verwisselen.

Foto's zijn van gemiddelde kwaliteit, weer niet beter of slechter dan je van een vrij dure telefoon mag verwachten.

Het scherm ziet er goed uit, het is een 720P Amoled, de zwartwaarden zijn uitstekend maar het witte deel is soms een beetje koel blauw.

Verder is het verhaal vrij algemeen, het is een snelle telefoon die mensen echt moet liggen qua look en os. Benchmarks en soortgelijke dingen zijn lastig, dit omdat ze niet goed te vergelijken met Android of Apple zijn.

Heb jij ook een Samsung ATIV S 16GB Zwart?

"Het is en blijft een Samsung" als minpunt vindt ik echt belachelijk. Je vind het dus een goede telefoon, maar omdat er Samsung opstaat is het een minpunt?

Het is een van de weinige merken die nog steeds verwisselbare accu's en SD-slots aanbied in telefoons. Wat mij betreft juist erg goed!
Mooie review, maar ik snap het minpunt: updatebeleid van samung(?) niet
Met windows phone ben je als het goed is verzekerd van snelle updates, omdat dit via microsoft gaat?! (correct me i i'm wrong!)
Ik ben ook een echte Samsung-hater, maar voor deze prijs is hij wel erg aantrekkelijk... (270 euro), volgens mij vind je voor deze prijs nergens zo'n goede Windows Phone.

Wil perse amoled namelijk.
Is inderdaad een goede prijs voor een leuke telefoon! Ik heb nu echter de Htc One, en dit is helemaal een überphone! O+
Als je net als ik een, htc fan ben. moet je binnen kort de website van, htc in de gaten houden.
Htc komt met de Windows phone 8.1 update met een nieuwe Windows phone by htc. die waarschijnlijk een full HD scherm bevat. en een quad qore prossecor. :)
Ik heb nu de One maar ik ben zeker zeer benieuwd wat voor een moois HTC binnenkort gaat uitbrengen! Hoop stiekem op de zogeheten 'HTC One Max' met een groot scherm O+
Suggesties, spellingfouten of vragen over de review hoor ik graag. Hopelijk is mijn eerste review een beetje Tweaker-waardig!
Haha, nouja, het is inderdaad een goede telefoon. Ondanks dit blijf ik Htc fan en schuw ik een sneer naar Samsung niet.

Ik haal het als minpunt weg!
Oeh, een fan van merk X die een review schrijft over een product van concurrerend merk Y.
Is zo'n review nog wel betrouwbaar? ;) Ja, een beetje objectiviteit is wel op z'n plaats :)
Updates gaan volgens mij via Microsoft.

[Reactie gewijzigd door Fireshade op 10 april 2013 14:17]

Zoals velen weten is de actie bij Ibood vandaag de ativ s voor 320, een best goede deal. Ik ben dan ook wel benieuwd hoe je hem hebt kunnen scoren bij de mediamarkt voor 320, volgens mij is ie daar namelijk een stukje duurder?
Dat klopt, maar omdat Samsung eigen software erbij heeft weet ik niet zeker of ze da ook direct doorvoeren, net als bij android als je snapt wat ik bedoel. Daarnaast is dit het enige windows toestel van ze, dus vandaar dat ik daar enige twijfel over had.
"Catchy telefoon om mee te showen"- Design: 0/5 sterren.

.. Whut?
Hij heeft daar volgens mij nog geen punten aan gegeven?
Klopt, design vind ik aan de mensen zelf om over te oordelen, iedereen kan een telefoon mooi of lelijk vinden, vandaar dat ik hier geen score heb ingevoerd. Ik persoonlijk zou hem 5 sterren geven.