Logitech Keyboard Folio Review

Blarretje 9 april 2013, 2.500 views

Logitech Keyboard Folio

Pluspunten

• mooi materiaal gebruik
  • prettige aanlslag op toetsenbord
  • toetsen zijn groot genoeg
  • multifunctionaliteit

Minpunten

• ondersteuningswebsite (nog) niet actief
  • usb kabel wordt geleverd zonder stekker

Op zoek naar bescherming.
Net een nieuwe Ipad aangeschaft en dan wil je natuurlijk dat dit kostbare apparaat ook deugdelijk beschermt wordt. Ik wilde graag ook een toetsenbord voor de ipad omdat ik dat gewoon prettiger vind werken dan het virtuele toetsenbord van IOS. Logitech had al een product in de collectie wat aan deze eisen voldoet. De ultrathin keyboard cover voor de ipad. Een prachtig toetsen bord die tevens de voorkant van de Ipad beschermt op het moment dat het apparaat niet wordt gebruikt. Alleen de achterkant blijft onbeschermd en dit betekend dat je alsnog een aparte hoes moet aanschaffen.

Ik ben vervolgens gaan zoeken wat Logitech nog meer in de collectie heeft en bij het openen van de website werd meteen hun nieuwe product aangekondigd: "de keyboard folio voor Ipad en Ipad mini". Het viel meteen op dat dit product de complete ipad beschermt. Precies het product wat ik zocht. Helaas nog niet verkrijgbaar, dit betrof slechts een aankondiging. Na enige dagen kon ik het product echter via de logitech site niet alleen reserveren maar ook bestellen. Dit heb ik direct gedaan. Zeker gezien het feit dat Logitech bekend staat op z'n kwalitatief hoogwaardige producten durfde ik dat gokje wel te wagen.

Snelle levering.
Product zondag besteld en dinsdag via UPS geleverd. Keurig verpakt in een passende kartonnen omslag. Bij openen van omslag begint het feest en lacht je een keurige verpakking tegemoet

Luxe uitstraling.

Bij het openen van de doos zie je meteen de luxe uitstraling van het product. Als je de folio uit de verpakking haalt en deze openklapt zie je meteen op welke manier de Ipad in de folio kan worden bevestigd. De Ipad wordt geborgd door twee stevige kunsstofranden waarvan de onderste onzichtbare magneten bevatten die ervoor zorgen dat de Ipad stevig op het toetsenbord gedeelte kan worden geklemd. Op het moment dat de folio dan dicht wordt geklapt wordt de slaapstand van de Ipad ingeschakeld en bij openklappen wordt de Ipad weer actief.

Eerste gebruik:
Logitech levert een gebruiksaanwijzing mee, een soort first setup, waarin staat beschreven hoe het toetsenbord via bleutooth verbonden kan worden. Dit is een fluitje van een cent, en binnen een aantal minuten is het toetsenbord klaar voor gebruik. Het typen op dit toetsenbord is even wennen. Natuurlijk zijn de toetsen kleiner dan bij een normaal exemplaar maar het typen voelt toch prettig aan. De toetsen hebben een natuurlijke aanslag. Als je gewend bent om met 10 vingers "blind" te tikken, kun je wel eens mis zitten. De "a" zit helemaal aan de rand van het toetsenbord. Dit zorgt ervoor dat je denkt dat dit de Capslock is en dus verkeerde aanslagen geeft. De meeste mensen tikken echter "ziend" met twee vingers en dan is het heerlijk werken op dit toetsenbord.

Meerdere gebruiksmogelijkheden:
Je kunt de folio op twee manieren gebruiken. De eerste manier is door het gebruik van het externe toetsenbord. De Ipad staat dan keurig stevig voor je neus en heeft dan een prettige kijkhoek. Je kunt ook de Ipad gewoon plat neerleggen, zodat het toetsenbord even buiten gebruik is. De beschermhoes rust dan met de achterkant op de Ipad.

Ik vind het een erg prettig apparaat om op te werken. Sommige toetsen op het toetsenbord hebben ook dubbele functies. Dit staat niet uitgelegd in de gebruiksaanwijzing. Logitech verwijst je naar www.logitech.com/support/keyboardfolio. Deze website is echter (nog) niet beschikbaar. Er wordt op de website van Logitech nog geen ondersteuning verleend voor dit product. Dit is een beetje vreemd, maar komt waarschijnlijk ook omdat het product op het moment van schrijven van deze review nog niet in de (web)winkels verkrijgbaar is. Ik heb er vertrouwen in dat dit op zeer korte termijn wordt aangepast.

Het product wordt geleverd met een mini-usb kabel. Hier zit echter geen stekker bij zodat deze kabel in het stopcontact gestoken kan worden. De stekker van de Ipad past hier ook op, dus dat is geen probleem maar ik vind het wel een beetje vreemd.

Logitech heeft het weer voor elkaar gekregen om een prachtig product op de markt te zetten. Ik ben in ieder geval erg tevreden. Over een paar weken zal ik deze review aanvullen met meer gebruikerservaringen.[list]

Heb jij ook een Logitech Keyboard Folio?