Popcorn Hour A-300 Review

JackDashwood 9 april 2013, laatste update op 9 april 2013, 3.885 views

Popcorn Hour A-300

Pluspunten

• mooie case

Minpunten

• prijs/features verhouding is zeer matig
  • NMJ is slecht bruikbare library/scraper
  • NMJ kan niet ingesteld worden om bij booten auto te starten
  • CPU te traag om GUI vloeiend te laten draaien
  • GUI heeft veel bugs die Sybas niet wil of kan fixen

Geluidskwaliteit Score: 3
Voor het afspelen van media op de TV gebruikte ik hiervoor een PS3 met PS3 Media Server. Toen ik een NAS kocht wilde ik een systeem hebben dat zonder tussenkomst van een PC zou werken.

Ik wist dat XBMC vrijwel de beste software was om te draaien op een mediaplayer/HTPC. Helaas bleek er op het moment weinig aanbod te zijn van pre-built XBMC compatible HTPC's. Vandaar dat ik maar een concessie deed en genoegen nam met een goede mediaspeler zonder XBMC.

Na vrijwel elke (bekende) mediaplayer te hebben onderzocht kwam mij keuze neer op de Popcorn Hour A300. Ik heb nog even een Dune HD1 overwogen.

Toen alles aangesloten was viel me al gelijk op dat de GUI niet heel snel liep, waarschijnlijk doordat de cpu niet heel sterk is. Kan ook zijn dat de GUI gewoon slecht geschreven is.

De A300 vond vrijwel direct mijn NAS met daarop 800+ films erop. In de gewone file-mode liep alles redelijk oke. Echter wilde ik graag gebruik maken van de poster wall, NMJ genaamd. Hier begon het eerste probleem. Alhoewel al mijn films correct getagged zijn is ongeveer 50% van wat NMJ scraped verkeerd. Dit is erg irritant en tijdrovend om te corrigeren.

Daarnaast heeft de A300 een groot probleem met de correcte AR weergeven. Tenslotte werkt de 'auto' functie niet voor het kiezen van de juiste resolutie.

De meegeleverde afstandsbediening is gewoon een OEM waar ze hun logo op hebben gedrukt. Ik geef dat ding een 2/10. Totaal niet fijn om te gebruiken.

Long story short, Ik ga hem op ebay zetten en een HTPC bouwen die XBMC kan draaien.

Ik zal in de toekomst m'n review uitbreiden/verbeteren.

Heb jij ook een Popcorn Hour A-300?

Geeft een beknopt beeld over de speler. Jammer dat je niet wat meer gedetailleerd beschrijft wat er precies langzaam aan is. Zijn het menu veranderingen, of elk commando dat wordt verzonden vanaf de remote? En zou dit niet gewoon aan de remote zelf kunnen liggen, aangezien je daar al geen hoge pet van op hebt? Heb je de 'Auto' functie goed getest? D.w.z. met de verschillende resoluties/beeldinstellingen van je TV zelf? Misschien dat deze verschillende instellingen zorgen voor een conflict, hoeft niet per sť aan de player zelf te liggen. Je zegt verder ook niks over de afspeelmogelijkheden/uiteindelijke hoofdfuncties van de speler, dat is toch wel het afspelen van verschillende formaten neem ik aan. Of zou je zeggen dat je dan net zo goed een goedkoper (ander merk) player zou kunnen kopen? Dat soort dingen kunnen interessant zijn voor lezers :).

Oh, en we houden van plaatjes. Natuurlijk is er Google, maar als je de remote een onvoldoende geeft, zou ik graag direct willen zien of ik me in je mening kan vinden. Geeft het totaal een wat completer beeld! Gewoon een tip, aangezien je misschien nog tijd/zin hebt om je review uit te breiden in de toekomst ;).
Je hebt gelijk, zal ik nog uitbreiden.

Wat langzaam is of in elk geval niet erg vloeiend zijn menu verandering, daarnaast ook door een grote lijst met files heen 'scrollen'. Dan moet hij om de 20 items een goed paar seconden 'laden'. Gebruik je NMJ dan laat hij keurig de poster wall zien, maar scroll je snel door naar benden om iets te zoeken dan houden na 2 rows de posters op met weergave totdat je de tijd geeft om NMJ te laten laden.

Het ligt overigens niet aan die afstandsbediening van 50 cent, ik heb ook zo'n App voor op de iPhone waarmee ik de PCH kan aansturen als afstandsbediening,

Ik heb de auto functie uitvoerig getest. Na vragen bij Sybas kreeg ik het bericht dat de 'auto' functie als een failsafe bedoelt is en absoluut niet moest gebruiken.

Bedankt voor tips! Ik ga ze zeker gebruiken voor deze en toekomstige reviews. Foto's was ik al van plan maar ben op het moment niet in de buurt van de PCH.
Wat ga je uitbreiden/verbeteren als je de Popcorn Hour verkoopt? Er lijkt mij dan weinig meer over te vermelden...
Ik heb er 3. Eerst 1 verkopen en mede van het geld daarvan een HTPC bouwen.

Als dat goed bevalt de rest ook.
Jammer dat deze je niet bevalt.
Gebruik zelf al een jaar of 4-5 een Popcorn Hour A-110 en die bevalt prima.
Stream daar probleemloos BluRay en HD materiaal (1-50GB files) mee over het netwerk zonder enige hapering.
Ik hoor vaak mensen positief over hun A-110 of A-200.

Voor mij ligt het probleem voor het grootste deel buiten het kijken zelf. Mijn library van 800+ films zijn allemaal eigen gemaakte x264 rips van mijn Blu-ray. Sommige films tot een grote van 25GB met een resolutie van 1080p speelt de A-300 dan ook perfect af zonder enige problemen.

Als ik eenmaal een film gevonden heb die ik wil zien en deze stream is de A-300 gewoon top (afgezien van de AR issues). Het zijn echter de handelingen vooraf, zoals een GUI die niet vloeiend loopt, NMJ die niet lekker werkt en de tijd die nodig is.

Voor een apparaat van 220 euro had ik meer support zoals firmware updates verwacht. Zelfs in de changelogs worden bugs genoemd door Sybas, die ze in hun eigen woorden 'nog niet hebben kunnen repareren'. En dan wel lachend een A400 uitbrengen :P