MSI N650Ti-2GD5/OC BE Review
MSI heeft onlangs hun nieuwe serie GAMINGvideokaarten aangekondigd. Uit deze serie heb ik de GF650Ti Boost OC op de pijnbank gelegd om te zien hoe deze kaart het doet in diverse benchmarks. De GF650Ti Boost is een vrij korte kaart, zo'n 23 centimeter. Hierdoor zul je de kaart eigenlijk in vrijwel ieder systeem kunnen plaatsen. Hij is niet langer dan een standaard ATX of µATX bord, dus zelfs in kleinere kasten waarbij de drivebays redelijk op het moederbord zitten gaat deze gewoon passen. De achterkant van de kaart. Opvallend is dat er een vrij groot stuk (vrijwel) kaal PCB is. Er zitten geen componenten aan zowel boven als onderkant en voor zover ik kan zien lopen er ook geen printbanen. Hierdoor is de PCB net zo lang als de...
Pluspunten
prestaties prijs geluidsproductie
Minpunten
wat hoger verbruik onder load had misschien nog iets kleiner gekunnen.
Eindoordeel

MSI heeft onlangs hun nieuwe serie GAMINGvideokaarten aangekondigd. Uit deze serie heb ik de GF650Ti Boost OC op de pijnbank gelegd om te zien hoe deze kaart het doet in diverse benchmarks.
De GF650Ti Boost is een vrij korte kaart, zo'n 23 centimeter. Hierdoor zul je de kaart eigenlijk in vrijwel ieder systeem kunnen plaatsen. Hij is niet langer dan een standaard ATX of µATX bord, dus zelfs in kleinere kasten waarbij de drivebays redelijk op het moederbord zitten gaat deze gewoon passen.

De achterkant van de kaart.
Opvallend is dat er een vrij groot stuk (vrijwel) kaal PCB is. Er zitten geen componenten aan zowel boven als onderkant en voor zover ik kan zien lopen er ook geen printbanen. Hierdoor is de PCB net zo lang als de koeler, maar ik denk dat als de stroomconnector wat verder naar voren was geplaatst, de kaart misschien nog wel een kleine 4 centimeter korter had kunnen zijn. In elk geval de PCB, of het handig zou zijn om de koeler ook in te korten vraag ik me af.

Nogmaals de achterkant van de kaart, waarbij het blauwe stuk het stuk is dat kaal is
[update]
Ik heb contact gehad met MSI hierover en er is een reden waarom de kaart op deze manier ontworpen is. De Nvidiareferencekaart is een stuk korter dan deze kaart. Op zo'n korte kaart is het echter lastig om een Twin Frozr III te zetten, want die zijn niet veel kleiner te maken dan op deze kaart (er is simpelweg dan geen plek voor 2 fans en de heatpipes). De reden dat MSI de PCB net zo lang heeft gemaakt als de koeler is simpelweg omdat de koeler dan efficienter kan werken omdat de PCB en koeler net zo lang zijn.
Een 2e argument dat aangedragen werd is dat bij een langer PCB de warmte beter gediscipeerd kan worden omdat er een groter oppervlakte is dat de warmte af kan voeren. En dit heeft als gevolg dat de levensduur van de kaart verlengd wordt. De PCB is dus niet toevallig een stukje langer, er zit wel een filosofie achter.
Deze kaart heeft een prijs van rond de 160 euro en moet zich daarmee gaan richten op het segment waar ook de Radeon 7790 zit, die ook kortgeleden is uitgebracht. Daarmee behoort deze kaart niet tot de absolute top, die stukken meer kosten, maar is het allerminst een budgetinstapkaartje.

De 650Ti naast de 7790.
GPUspecificaties
| GPU | GK106 |
| Streamprocessors | 768 |
| Memclock | 6GHz |
| GPUCock | 980MHz / 1033MHz (boost) |
| Bus | PCIe 3.0 |
| TDP | 134W |
Videokaartspecificaties
| GPU | GK106 – Geforce GTX 650 Ti BOOST |
| Interface | PCIe x16 3.0 |
| Geheugen | 2GB GDDR5 @6008MHz / 192bits |
| DVI | 2x Dual Link |
| HDMI | 1x versie 1.4a |
| Displayport | 1x versie 1.2 |
| DX | 11.1 |
| OpenGL | 4.3 |
| SLI | ja |
| Afmetingen | 235x125x36mm |
In de doos vinden we naast de videokaart een driverCDtje, een manual, een DVI → VGAadapter en een molex → PCIe kabeltje. Veel accessoires zitten er dus niet bij, maar over het algemeen heb je toch niet meer dan dit nodig, als je deze accessoires überhaupt al gaat gebruiken.
TwinFrozr III
De kaart is voorzien van een TwinFrozr III koeler, een niet onbekende omdat ik al een aantal kaarten gehad heb met zo'n koeler erop. Mijn eigen 6870 HAWK is er bijvoorbeeld van voorzien. Maar als ik deze kaart ernaast leg valt wel op dat de 6870 een stukje groter is en daardoor een langere koeler heeft. Maar verder is de opbouw van de koeler redelijk hetzelfde, al heeft de 650Ti maar 3 heatpipes erop zitten. Deze TwinFrozr III bestaat uit 3 heatpipes, 2 kleine en 1 grote, zoals op onderstaande foto's te zien is.


En deze kaart naast de 6870 HAWK.

Aansluitingen
De kaart is voorzien van 2 DVI aansluitingen, die beide overweg kunnen met hoge resoluties omdat het dual link DVIpoorten zijn. Daarnaast zit nog een HDMIaansluiting en een displayportaansluiting. Bovenop de kaart zit nog een SLIconnector waarmee deze kaart samen met een broertje in een 2way SLIconfiguratie gedraaid kan worden.

Benchmarks
Uiteraard zijn de benchmarks van een videokaart meestal het belangrijkste, de kaart wordt immers aangeschaft op basis van prestaties. Om te zien hoe deze kaart presteert heb ik deze naast de 7790 van AMD gelegd, die gezien wordt als de directe concurrent van deze kaart op een verder identiek systeem. Ik heb een stapel benchmarks gedraaid om te zien hoe goed de kaarten presteren. Ik heb dit keer getest op 2 resoluties. 1920X1200 en 2560x1600 (de native resolutie van mijn monitor).
Ik ben begonnen met de standaard benchmarks;
3DMark 11
Lighstmark 2008
Unigine Heaven
Unigine Valley
| 3DMark 11 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Lighstmark 2008 2560x1600 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Lighstmark 2008 1920x1200 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Heaven 2560x1600 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Heaven 1920x1200 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Heaven 2560x1600 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Heaven 1920x1200 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Valley 2560x1600 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Valley 1920x1200 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Valley 2560x1600 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Valley 1920x1200 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
Voor de Unigine benchmarks heb ik 2 scores, het aantal frames per seconde, en de score die de benchmarks geven.
De benchmarks spreken voor zichzelf, de Nvidiakaart is een stukje vlotter als de Radeon van AMD in alle benchmarks.
En verder heb ik een aantal games getest.
Batman Arkham City
Dirt3
Sleeping Dogs
Nexuiz
Shogun 2
Voor alle games ben ik uitgegaan van de gemiddelde FPS.
| Batman Arkham City 2560x1600 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Batman Arkham City 1920x1200 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Dirt3 2560x1600 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Dirt3 1920x1200 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Sleeping Dogs 2560x1600 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Sleeping Dogs 1920x1200 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Nexuiz 2560x1600 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Nexuiz 1920x1200 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Shogun 2 - 2560x1600 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| Shogun 2 - 1920x1200 | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
De benchmarks spreken voor zichzelf. De 650Ti is vrijwel overal een stuk sterker dan de 7790. Behalve bij Shogun 2 waar de prestaties in iedere test vrijwel hetzelfde zijn. Ik weet niet zeker of dit de meest geschikte benchmark is voor videokaarten of dat het ding hier door mijn 2500K wordt gelimiteerd, maar omdat ik het toch al getest had heb ik 'm er gewoon bijgezet.
Stroomverbruik
Om het verbruik van de kaart te meten heb ik eerst het verbruik van het systeem gemeten met de IGP van de 2500K, daarna het verbruik van het systeem met de videokaart erin, om op die manier te zien hoeveel extra energie je kwijt bent met een videokaart erin. Ook dit heb ik vergeleken met Radeon 7790. Ik heb 2 metingen gedaan. 1 In idle op de desktop, de tweede tijdens het draaien van de Valley demo.
| Energieverbruik - idle | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| 2500k | |
| Energieverbruik - load | |
|---|---|
| 650Ti Boost | |
| 7790 | |
| 2500k | |
In idle liggen de 650Ti en de 7790 vrij dicht bij elkaar. Ze zitten op 12-15W meer als geen GPU.
Onder load doet de 7790 het echter met zo'n 40W minder in dezelfde situatie. De prestaties van de 650 liggen weliswaar een stuk hoger (zoals te zien in de benchmarks), maar je hebt er dus wel een iets zwaardere voeding voor nodig dan de 7790.
Prijs
De winkelprijs van deze kaart ligt op het moment op 160 euro. Daarmee is deze kaart een kleine 30 euro duurder dan de 7790 die ik ermee heb vergeleken, maar levert wel een stukje hogere prestaties als de 7790.
Conclusie
De 650Ti Boost van MSI is een leuk kaartje, dat goed betaalbaar is en dankzij z'n formaat in vrijwel ieder systeem te huisvesten is. De Twin Frozr III houdt de kaart koel en stil en is zeker in idle onhoorbaar.
Ik was aangenaam verrast door de prestaties van het kaartje. Alles wat ik ermee testte draaide goed, zelfs op 2560x1600. Het energieverbruik onder load is wat hoger als bij de AMDkaart en de kaart is wat groter, maar als ik zou moeten kiezen tussen de 2 geteste kaarten, dan zou het zeker de 650Ti Boost worden.
Reacties (37)
alleen jammer dat je geen amnier hebt om geluidsproductie te meten. doe zonodig een audio bestand met een microfoon op dezelfde afstand met meerdere kaarten om te vergelijken.
misschien is het ook wel leuk om de fire strike benchmark erbij te stoppen. het is misschien ook wel leuk om de resoluties bij elkaar te zetten, en niet per game.
ik vind de resolutie verschil wel een fijne toevoeging
en ik mis een klein stukje van overclocking en temperaturen
hoe kom je eigenlijk zo gauw aan deze 2 recente kaarten? heb je ze allebij gekocht?
voor nu nog +2 . wel een fijne review
[Reactie gewijzigd door Fordox op 25 juli 2024 18:32]
Maar dat is dermate onzorgvuldig dat je hier echt niets aan hebt. Er is veel teveel omgevingsgeluid.heerlijke review
alleen jammer dat je geen amnier hebt om geluidsproductie te meten. doe zonodig een audio bestand met een microfoon op dezelfde afstand met meerdere kaarten om te vergelijken.
Ik heb geen professionele opstellingen natuurlijk, het is en blijft een userreview.
Nee, ze komen bij MSI vandaan.hoe kom je eigenlijk zo gauw aan deze 2 recente kaarten? heb je ze allebij gekocht?
het blijft inderdaad wel moeilijk zonder goed apparatuur.
Mjah, maar wat heb je aan een audiofile waar je wat geruis ophoort? Als je al verschil hoort tussen de 2 kaarten op die micopname kun je hier nog geen zinnig oordeel aanhangen, omdat je het niet kan vergelijken met andere dingen (want hoe weet je hoeveel lawaai die kaarten maken, als het geluid dat je hoort alleen al afhankelijk is van hoe hard jij je speakers hebt staan).daar heb je gelijk in. maar ter vergelijking kan je het verschil wel eens merken zolang je consistent blijft.
het blijft inderdaad wel moeilijk zonder goed apparatuur.
De enige manier om dit zinnig te doen is door er een geluidsmeter bij te houden en de waarde in decibels in een grafiekje te zetten. En dan te hopen dat mensen die waardes kunnen interpreteren als iets waar ze wat aan hebben.
Wel apart om te zien dat in deze test de 650Ti boost sneller is als de 7790.
Bij de buren hadden ze namelijk onlangs ook een test tussen deze 2 kaarten en daar scoorde de 7790 beter.
Geloof ik dit eerder om je de waarheid te zeggen aangezien ze het daar nogal eens bij het verkeerde eind hebben....
http://nl.hardware.info/r...incl-frametimes-conclusie
[Reactie gewijzigd door calsonic op 25 juli 2024 18:32]
Ik hoop dat ik nog kan testen op een ander moederbord, om daar de verschillen te zien. Maar in nog geen 4 dagen tijd is het lastig om alles overal tot in de puntjes te 3 dubbel testen
Jammer genoeg zie je dat er steeds minder passief gekoelde kaarten worden uitgebracht want die zijn namelijk perfect in mijn reversed atx-case.
[Reactie gewijzigd door calsonic op 25 juli 2024 18:32]
Als de prijzen nu ook nog wat zakken worden ze nog interessanter want nu ligt de prijs nog wel erg dicht tegen die van de 660 aan die iets sterker is.
pricewatch: MSI N660-2GD5/OC
Die had ik er inderdaad nog even bij moeten zetten.Op wat voor kwaliteit heb je de games gespeeld? (graphics low/medium/high). Want 60 fps in elk spel en soms zelfs 90 lijkt me wel veel voor zo'n kaartje als je op high/ultra speelt.
Shogun en Sleeping Dogs heb ik op ultra gedraaid, Nexuiz, Dirt3 en Batman op de standaard instellingen
Ik heb nog 2 vragen:
Zie je een verschil tussen de 2 videokaarten bij dagelijks gebruik? Dus buiten het gamen
En wat zijn de settings die je hebt gebruikt bij de games?
Wat versta je onder dagelijks gebruik?Mooi review, het was redelijk kort en krachtig.
Ik heb nog 2 vragen:
Zie je een verschil tussen de 2 videokaarten bij dagelijks gebruik? Dus buiten het gamen
En wat zijn de settings die je hebt gebruikt bij de games?
Ik heb de kaarten pas sinds afgelopen donderdag, en ben eigenlijk vrijdag, zaterdag en zondag weinig thuis geweest. Ik heb voornamelijk de kaarten getest in diverse benchmarks, ze nog niet echt langdurig in een systeem gehad.
ik zat er over te denken om deze kaart als vervanger voor mijn gedateerde 550ti te halen, die bij veel dingen nu toch echt gaat haperen...
gr. Koen
Hij word ook vergeleken met een 7790 terwijl de toch 20-30 euro goedkoper is want je hebt ook al een 7850 voor 160.-
[Reactie gewijzigd door Arthur84 op 25 juli 2024 18:32]
Ik bedoelde alles wat je buiten gamen doet. Van internetten tot photoshoppen (niet dat ik denk dat je bij internetten/films kijken verschil gaat zien, maar toch)Wat versta je onder dagelijks gebruik?
Ik heb de kaarten pas sinds afgelopen donderdag, en ben eigenlijk vrijdag, zaterdag en zondag weinig thuis geweest. Ik heb voornamelijk de kaarten getest in diverse benchmarks, ze nog niet echt langdurig in een systeem gehad.
Mjah, dat zijn dingen waar je sowieso vrijwel geen verschil in gaat zien. Vroeger toen ik nog analoge monitoren gebruikte maakte de kwaliteit van kaarten nog wel eens uit, als je het digitaal aansluit dan heb je eigenlijk geen verschil meer in kwaliteit oid.[...]
Ik bedoelde alles wat je buiten gamen doet. Van internetten tot photoshoppen (niet dat ik denk dat je bij internetten/films kijken verschil gaat zien, maar toch)
Ik kan kwaliteit verschil zien in algemene kleur met zelfde instellingen tussen
GTX480 en GTX 580.
GTX 580 en GTX 680.
Ik had ze ook allemaal
Ik ben ook hoog gevoelig.
Maar kwaliteit gaat nog steeds vooruit. Pak eens een GTX 480 ofso en een videokaart uit de jaren 90.. vergelijk dit eens, zelfde settings zelfde systeem. Dit merken de meeste mensen niet maar een beetje gamer zal dit al wel merken.
[Reactie gewijzigd door A87 op 25 juli 2024 18:32]
Ja, tussen die conversie zul je wel wat verschillen gaan zien. Maar het is niet zo heel belangrijk. Als je echt geeft om beeldkwaliteit ga je je monitor niet meer analoog aansluiten.Analoog naar digitaal conversie is zeker iets wat een belangrijk aspect is, ook hedendaags.
Daarbij was 't voor mij nu lastig testen, omdat mijn monitor überhaupt geen analoge inputs meer heeft.
Tot slot zou ik als kers op de taart graag meer game-benchmarks (zijn dit geen TWIMTBP games?) zien en een eventuele vergelijking met andere GPU's die je in je bezit hebt (6870?).
Desalniettemin top-review. +2
Offtopic:
Begrijp ik het goed dat jij hardware toegezonden (msi?) krijgt enkel om te reviewen?
[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 25 juli 2024 18:32]
Wat bedoel je met frametimes?Goede review, vooral de de shoot-out is leuk. Wat ik mis voor een +3 review zijn de gebruikte drivers (7790 en 650) daarnaast zou ik graag de frametimes zien en een kort stukje over OC.
Tot slot zou ik als kers op de taart graag meer game-benchmarks (zijn dit geen TWIMTBP games?) zien en een eventuele vergelijking met andere GPU's die je in je bezit hebt (6870?).
Desalniettemin top-review. +2
en wat is TWIMTBP?
testen met een 6870 staat nog wel op de planning, alleen nog geen tijd voor gehad.
JupOfftopic:
Begrijp ik het goed dat jij hardware toegezonden (msi?) krijgt enkel om te reviewen?
The Way its Meant to be Played: Games waar Nvidia geld in pompt en die daardoor een betere performance hebben op Nvidia kaarten (mijns inziens geen eerlijke vergelijking bij hardware vergelijling. Immers dergelijke spellen worden als het ware softwarematig gehandicapt voor AMD kaarten)
Je ziet vaak bij de intro het nvidia logo voorbij komen met de slogan TWIMTBP.
[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 25 juli 2024 18:32]
Het nadeel daarvan is dat dat als gewone userreview amper te testen is, omdat er belachelijk veel tijd in gaat zitten.Frametimes of bij echte interesse: techreport (mijns inziens de beste manier om hardware te vergelijken anno 2013 omdat dit meer informatie geeft over de gebruikservaring dan FPS average en min/max; 120 fps met regelmatig een frame van +50ms voelt stroperiger aan dan 55fps met alle frames gerenderd onder de 20ms)
Het is zeker interessant om naar te kijken, maar ik vind het zeker voor een userreview behoorlijke overkill.
Waarom zou dat dan niet eerlijk zijn? Het gaat er toch om hoe goed bepaalde games zijn op deze kaart. Als user zal het me toch een rotzorg zijn waarom ze goed of minder goed draaien, als ze het maar doen.The Way its Meant to be Played: Games waar Nvidia geld in pompt en die daardoor een betere performance hebben op Nvidia kaarten (mijns inziens geen eerlijke vergelijking bij hardware vergelijling. Immers dergelijke spellen worden als het ware softwarematig gehandicapt voor AMD kaarten)
Kijk maar eens naar de beweringen die Nvidia en AMD doen over hun kaarten, die gelden alleen in de meest optimale situaties bij de voor hun geoptimaliseerde software op de meest rooskleurige settings.
Snap wel dat je geen frametimes wilt testen, is inderdaad zeer bewerkelijk, maar mijns inziens anno 2013 een vereiste om een realistisch beeld te scheppen. (Hoewel dat vooral dan geld voor bijv 7870 en dan is er nauwelijks/geen verschil tussen een Asus, Msi of bijv powercolor kaart)
[Reactie gewijzigd door eL_Jay op 25 juli 2024 18:32]
Nee, dat geeft geen vertekend beeld. Wat zal mij het nou boeien hoe een game gemaakt/geoptimaliseerd wordt? Ik wil die game gewoon spelen en kijken welke kaart daar het beste bij past. Ik ben uitgegaan van een aantal populaire games met ingebouwde benchmarks, zonder verder te letten of het nou een WIMTBP titel is of iets anders, dat interesseert mij namelijk niets. Ik wil gewoon kijken hoe goed die game draait op mijn kaart. Als ik de tijd had om 100 games te testen dan deed ik dat, maar die tijd heb ik niet. Dus heb ik een beperkte selectie van games die ik heb liggen.Als je enkel TWIMTBP titels test krijg je natuurlijk een vertekend beeld van de werkelijkheid. Een review die een betrouwbaar beeld wil scheppen test zowel TWIMTBP, AMD's Gaming Evolved, als gewone, non-branded games.
Kijk maar eens naar de beweringen die Nvidia en AMD doen over hun kaarten, die gelden alleen in de meest optimale situaties bij de voor hun geoptimaliseerde software op de meest rooskleurige settings.
Als je wilt zeggen dat deze review onbetrouwbaar is dan zou ik toch eens nadenken over wat een userreview in zou moeten houden...
Ik ga vanavond voor een lan even een testbakkie in elkaar draaien met die 6870 erin en verder dezelfde hardware. Hopelijk kan ik komende week even een testje gaan draaien daarmee.Ik zou heel graag een vergelijking met de 6870 zien. Die heb ik namelijk op dit moment, maar is nogal een kabaalmaker. Ik wil even weten hoeveel ik er op vooruit kan gaan als ik overstap(en hoe is het geluid sowieso, is het een beetje een stil kaartje?)
- test systeem informatie: components (zeker bij deze prijsklasse is wel of niet ssd gebruik ook al interessant), OS en drivers (zoals eerder gemeld)
- game settings (zoals eerder gemeld)
- geen temperatuur info (volgens mij kan dat zelfs met MSI Afterburner gelogd worden)
- OC was leuk geweest (again Afterburner)
Dat gezegd hebbende: ik snap dat reviews maken al heel veel tijd kost
edit: oh, op zich jammer dat MSI niet een beetje branding van de 'gaming' naar de kaart heeft gebracht, maar das heel persoonlijk natuurlijk, zullen veel mensen blij mee zijn juist.
[Reactie gewijzigd door BradKing op 25 juli 2024 18:32]
Temperatuur benchmarks ben ik nog mee bezig, die komen er van de week nog wel bij. OC kost gewoon heel veel tijd wil je echt weten wat de max is. En die tijd heb ik er niet echt voor vrij kunnen maken.Leuke review, maar ik mis toch nog wel veel info:
- test systeem informatie: components (zeker bij deze prijsklasse is wel of niet ssd gebruik ook al interessant), OS en drivers (zoals eerder gemeld)
- game settings (zoals eerder gemeld)
- geen temperatuur info (volgens mij kan dat zelfs met MSI Afterburner gelogd worden)
- OC was leuk geweest (again Afterburner)
Dat gezegd hebbende: ik snap dat reviews maken al heel veel tijd kostBen benieuwd naar je volgende projecten.
edit: oh, op zich jammer dat MSI niet een beetje branding van de 'gaming' naar de kaart heeft gebracht, maar das heel persoonlijk natuurlijk, zullen veel mensen blij mee zijn juist.
Ik zie dat het tabelletje met systeemspecs inderdaad ontbreekt, zal die er straks nog even bijzetten.
http://tweakers.net/price...n650ti-tf-2gd5-oc-be.html
ipv van deze met enkel fannetje.
Misschien had het beter/eerlijker geweest wanneer je deze 160euro kostende 650ti boost met een 160euro kostende HD7850 had vergeleken zoals bv:
http://tweakers.net/price...hd-7850-1gb-oc-gddr5.html
Zoals hier te zien is: http://www.pcper.com/revi...-GTX-650-Ti-BOOST/Battl-0
presteren de GTX650ti boost en HD7850 ongeveer gelijk.
[Reactie gewijzigd door Carni op 25 juli 2024 18:32]
Crap, dan is die toch bij de verkeerde terecht gekomen (had de naam ingerammeld in de PW, maar dan is daar blijkbaar wat mis gegaan).Deze review hoort bij de Twin Frozr III versie:
http://tweakers.net/price...n650ti-tf-2gd5-oc-be.html
ipv van deze met enkel fannetje.
Misschien had het beter/eerlijker geweest wanneer je deze 160euro kostende 650ti boost met een 160euro kostende HD7850 had vergeleken zoals bv:
http://tweakers.net/price...hd-7850-1gb-oc-gddr5.html
Zoals hier te zien is: http://www.pcper.com/revi...-GTX-650-Ti-BOOST/Battl-0
presteren de GTX650ti boost en HD7850 ongeveer gelijk.
Als je een 7850 voor me hebt dan wil ik gerust testen hoor.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn