Specificaties 3,65" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Xcover S5690 Oranje Review

KHoNewbie 8 april 2013, laatste update op 8 april 2013, 3.058 views

Samsung Galaxy Xcover S5690 Oranje

Pluspunten

• Sterk toestel. Kan tegen een stootje. Ziet er mooi uit.

Minpunten

• Veel te klein intern geheugen. Meeste apps draaien alleen op intern geheugen.
  • Veel vaste apps waar je niets aan hebt maar je kunt ze ook niet verwijderen.
  • Max 32 GB SD card suggereert veel geheugen maar is dus in de praktijk eigenlijk niet te gebruiken omdat je bijna niets kunt overzetten.

Slechte onvolledige informatie van BELSIMPEL.NL

Half februari kocht ik een Samsung Xcover S 5690 bij Belsimpel. Over levering geen klachten, prima. Ik was blij met mijn nieuwe toestel tot ik na uploaden van een paar apps de melding kreeg dat mijn geheugen vol was. Maar er bleek nog praktisch niets op mijn SD card te staan dus wilde ik apps gaan overzetten. Dat kan dus gewoon niet. De meeste apps draaien alleen op het interne geheugen wat maar een zeer beperkte capaciteit heeft. Helaas wordt de meeste geheugenruimte al ingenomen door vaste meegeleverde apps, die niet verwijderd kunnen worden ook al gebruik je ze nooit. Kortom: de hoge verwachtingen gewekt door de voorlichting en reviews op de site van Belsimpel worden absoluut niet waargemaakt.

Reactie van Belsimpel was dat het een bekend Samsung probleem was. Hun woorden: "Het klopt inderdaad dat er bij sommige Samsung’s het probleem bestaat dat het intern geheugen te klein is waardoor er de melding wordt gegeven dat het geheugen vol is. Helaas is het niet meer mogelijk het toestel te ruilen voor een ander toestel. Wij zouden u alleen kunnen adviseren de over te zetten applicaties over te zetten naar de SD-kaart en voorderest de applicaties die u weinig tot niet gebruikt die op uw telefoongeheugen staan, te verwijderen".

Ik had dit liever voor de aankoop gehoord en het advies klopt niet, dat lukt domweg niet. Een MISKOOP en ik kwam er helaas pas achter nadat mijn retour termijn verstreken was.

Belsimpel, geef eerlijke info over je produkten en vergooi je naam niet op deze manier.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Xcover S5690 Oranje?

Je kunt je toestel rooten en met Link2SD alle apps alsnog op je SD gooien? Desnoods met een Custom Rom, ben je direct van de standaard apps af;)
OK dank je wel. Link2SD zal ik eens gaan uitzoeken. Maar met rooten heb ik gehoord dat ik dan ook gelijk van mijn garantie op het toestel af ben. Misschien is het wel de beste optie trouwens, nu vind ik het behoorlijk frustrerend.