Specificaties Tower, 7 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Storm Scout II Advanced Review

Tvvugt 7 april 2013, 675 views

Cooler Master Storm Scout II Advanced

Pluspunten

• Makkelijke inbouw
  • Mooie voor-ge´nstalleerde fans
  • Mooie afwerking qua kleur en vormgeving
  • Een handvat

Minpunten

• Afneembare bovenzijde kan tot veel trillingen leiden als hieronder fans worden gemonteerd
  • Afstandbusjes zijn moeilijk te plaatsen en kunnen tot schade aan de verf leiden

Ik heb deze CM Storm kast van CoolerMaster mogen testen, de kast oogt ten aller eerste zeer mooi en het overzetten van mijn componenten vanaf mijn oude CM Storm Enforcer naar deze was binnen een half uurtje gelukt.

Kleine minpuntjes
Echter er zijn veel kleine minpuntjes wat ik toch wel jammer vond.
Allereerst zijn er de afstandbusjes, deze waren zeer moeilijk te bevestigen voor mijn ATX moederbord. Na veel aandraaien zaten ze eindelijk op de goede plek, alleen was de verf van de kast wel beschadigd.
Over de verf gesproken, deze is makkelijk te beschadigen en na een week van testen en inbouwen zie je al wat kleine krasjes op de zijpanelen.
Het andere minpuntje is de mogelijkheid om fans in te bouwen. Toen ik de kast binnen kreeg heb ik 4x een CoolerMaster SickleFlow gemonteerd, 2 aan de bovenkant en 2 aan de zijkanten.
Hier kwam zoveel lawaai vanaf dat ik deze heb moeten retourneren, ik denk dat het gaat om defecte fans, en heb deze sindsdien vervangen met 1 Hyper 212+ 120mm fan (wat eigenlijk op een CPU koeler moet draaien, dus heb ik de snelheid moeten aanpassen) op het zijpaneel, en 1 Hyper T4 (eveneens een CPU cooler) aan de bovenkant.
Vervelende afneembare bovenzijde
Het grootste nadeel aan deze kast is de afneembare bovenzijde zodat je de fans hier 'makkelijk' vanuit kan monteren, echter als de fans aan de bovenzijde harder gaan draaien kan deze bovenzijde gaan trillen wat leid tot een groot geluidsprobleem. De enige manier waarop dit verholpen kan worden is om de bovenzijde te bewegen of er zachtjes tegen aan de slaan.
Dit is erg vervelend en heeft mij er toe geleid de fans aan de bovenzijde eraf te laten, helaas worden mijn componenten nu zelfs heter dan in de CM Storm Enforcer die geen zijpaneel had waarin fans konden worden bevestigd.
Het laatste kleine minpuntje is dat de voorzijde van plastic is, en deze net wat hoger zit dan de zijpanelen (zie foto: http://i.imgur.com/6dQJi1J.jpg)

Goede kast, kleine minpuntjes
Natuurlijk is niet alles negatief, de kast ziet er fantastisch uit en de voorste LED fans zien er goed uit, en als de PC s'nachts aan moet staan om bijvoorbeeld te downloaden kun je deze LED's met een handige knop aan de bovenzijde uit zetten.
Ook kun je de kast makkelijk oppakken met het handvat aan de bovenzijde, zodat je altijd een houvast hebt.
De voor USB 2.0, 3.0 en audio aansluitingen zitten achter een vakje verstopt en vallen dus niet op wat tot een net geheel leid.
Ook zitten er goede voetjes onder de kast waardoor deze stabiel staat en minder vibreert dan mijn Enforcer.

Concluderend

Qua prijs zit de kast voor wat hij doet op een goed prijs punt, toen de kast in februari uitkwam was hij echter te hoog (100 euro toentertijd) nu is het bijna zonde om hem te laten staan.

De enige reden waarom ik deze kast niet zou willen aanraden is als iemand wat case fans aan de bovenkant wilt plaatsen, en deze ook hard wil laten draaien.

Tot slot vind ik de kleur heel erg uniek, gunmetal gray heb ik nog nooit gezien, normaal zijn de kasten zwart of wit, goed van CoolerMaster om is wat anders te proberen.

Heb jij ook een Cooler Master Storm Scout II Advanced?

Ik ben misschien niet in de positie om je review te bekritiseren (ik doe zelf niet aan reviews), maar als je deze kast van CM hebt gekregen om de beoordelen, zou ik er persoonlijk wel meer werk in de review steken.
Even een lijstje met mogelijke aanpassingen:
- Kopjes gebruiken
- Foto's toevoegen

Misschien dat je het nog gaat aanpassen? Succes dan in ieder geval! ;)
De afneembare bovenzijde is geheel bedoeld voor waterkoeling. Hier kan ZEER GEMAKKELIJK een radiator op worden geplaatst. (Bron: LinusTechTips Youtube) Dan kan je zelfs de fans aan de binnenkant of buitenkant plaatsen.
Is de gehele boven kant eraf te halen?
Het rek wel, je blijft de handvaten en de aan uit knoppen behouden.