Specificaties Octa (8) core @ 4GHz-4,2GHz - Bekijk alle specificaties

AMD FX-8350 Black Edition Review

RTBM 7 april 2013, 5.753 views

AMD FX-8350 Black Edition

Pluspunten

• Goed overklokbaar. niet duur.

Minpunten

• wordt warm,

Deze amd processor heb ik gekozen omdat ik veel alledaagse dingen doe zoals surfen, fotobewerking incidenteel ook videobewerking voor youtube en gaming.

De meeste games gebruiken 4 cores en de videokaart doet het meeste werk vandaar dat ik er een gtx 680 in mijn systeem bij in heb gezet. Ik moet zeggen dat de fx 8350 bijzonder mooi meekomt. voor videobewerking en fotobewerking is de fx 8350 ook best geschikt,

het is natuurlijk geen intel maar ik heb wel 16 gb ram geheugen in de pc zitten, dus wat dat bereft genoeg. Het overklokken gaat opzich best mooi ik heb diverse verhalen gelezen dat mensen de fx 8350 niet op de 5000Mhz krijgen en dat is mij tot nu toe ook niet gelukt tot ,
ik ga er vanuit dat het ram hiermee te maken heeft want dat is 16 gb zoals ik zei, maar 4816Mhz is geen probleem. Wel belangerijk is dat je dan goeie koeling hebt met de nadruk op GOED!

twee minuten prime95 en hij zit zo op de 63 graden celcius. Voor alledaags gebruik heb ik de fx 8350 op 4500Mhz overgeklokt zodat ik onder full load nooit boven de 57 graden celcius uit kom. Ik heb de thermaltake water 2.0 extreme voor koeling gekozen.

Heb jij ook een AMD FX-8350 Black Edition?

Reviews door de redactie

Mag ik vragen welke voltages je hebt gebruikt voor 4.8 en 4.5 GHz?
Jazeker, ik heb 1.40 volt voor 4500Mhz en 1.48 volt voor 4800Mhz gebruikt
Ik heb mijn Cpu nu op 4850Mhz lopen en de voltage op 1,5 volt
Probeer wat meer alineas te vormen, het is nogal een bal tekst op het moment. Kopjes en diverse helpen ook om het overzichtelijk te houden. Veder leuk geschreven, maar wel oppervlakkig :)

Om maar even deel te nemen: Zou je deze aanraden als upgrade voor een Phenom II X6 1075T bezitter? Ik heb namelijk gehoord dat de individuele core prestaties slechter zijn als de X6/X4 generatie.

EDIT: Oh, ik zie dat dit alweer een volgende generatie octa cores is.. ik loop weer achter. Afijn, zou het de upgrade waard zijn? Ik heb de X6 namelijk :).

[Reactie gewijzigd door Tijmen007 op 7 april 2013 18:30]

Hoi Tijmen, tja ik heb een verhaal gemaakt van wat zo in me op kwam ik ga er wel vanuit dat iedereen op internet heeft gekeken wat de specs zijn en andere gebruikers verhalen heeft gelezen.

Ik zal die alineas effe in de gaten houden de volgende keer ;)
Het is zeker de upgrade waard aangezien de fx 8350 nu rond de 170 euro ligt. Hij komt met een set nieuwe instructie's en piledriver is een revision van bulldozer die o.a. efficienter is qua tdp en 15% krachtiger is.

Of de phenom II X6 sneller is qua individuele core prestaties zou ik niet weten..
je kunt misschien wel even op youtube kijken naar cinebench videos waarin mensen de fx 8350 testen.

Ook kan ik je nl.hardware.info aanraden daar staat een hele uitgebreide review op van de Fx-8350

groeten ron

[Reactie gewijzigd door RTBM op 7 april 2013 20:21]

phenom II X6 heeft 6 cores met alle een eigen reken core
de FX 8350 heeft 8 cores die delen 4 reken cores
Dus ja een X6 is in sommige taken sneller en ander weer wat langzamer
nee een upgrade is het niet waard het verschil merk je niet.

Ga je over clocken tja dan zijn het hele goede CPU's om mee te gaan spelen.
een voorbeeld
The AMD FX8350 processor was pushed to 8.47GHz using a GIGABYTE 990FXA-UD3 board.
het zal wel een golden sample zijn maar toch.
link
phenom II X6 heeft 6 cores met alle een eigen reken core
de FX 8350 heeft 8 cores die delen 4 reken cores
Dus ja een X6 is in sommige taken sneller en ander weer wat langzamer
nee een upgrade is het niet waard het verschil merk je niet.

Ga je over clocken tja dan zijn het hele goede CPU's om mee te gaan spelen.
een voorbeeld
het zal wel een golden sample zijn maar toch.
link
Je verward dit met i7's met Hypertreading: 4/8 cores/treads.
Dit zijn echter 8 cores die opgedeeld zijn in 4 'groepen', modules genaamd.
Deze modules delen hun cache, maar dat maakt het nog steeds echte cores, geen 'virtuele' cores zoals bij Intels Hypertreading

[Reactie gewijzigd door Ultrapc op 12 mei 2013 23:16]

Redinc heeftgelijk.
Het zijn 8 ALU cores maar delen een fpu per module.
En dat is geen hyper treding AMD heeft dat niet.

HT is dat een out of order core met in de latere gen met 6 pipelines 2 treads out of order kan mixen per core.

[Reactie gewijzigd door SG op 27 oktober 2013 09:47]

Redinc heeftgelijk.
Dat spreek ik ook niet tegen.
Het zijn 8 ALU cores maar delen een fpu per module.
Weet ik. Maar Red_ink noemt het rekencores, geen Floating Point Units.
En dat is geen hyper treding AMD heeft dat niet.
Dat zeg ik ook niet, ik denk dat hij met 'reken core' een hele core bedoelt en niet alleen een FPU. Dat zou dan Hypertreading heten (bij Intel, dat AMD dat niet heeft weet ik ook wel ;) .

Ik snap niet echt wat je hiermee probeert te zeggen.
ik heb zelf geen enkel probleem om mijn fx-8350 naar 5Ghz te krijgen, gekoeld door een H100i gaat dat prima
Ja?? en hoe doe jij dat dan hahaha, het lukt de beste overclockers niet eens er zijn enkele mensen die de loterij winnen en hem stabiel op 5Ghz krijgen, ben wel erg benieuwd naar jou voltage's, hoeveelheid ram, mobo, en jouw benchmark programma en hoelang je die gedraaid hebt.
Dan zal ik de loterij wel gewonnen hebben, zal thuis kijken hoe ik het had maar ik heb er weinig moeite voor hoeven doen
ben benieuwd...schreeuw het maar van de daken ;)
CPU klokfrequentie 5000 MHz

Processor AMD FX-8350
Moederbord ASUS Sabertooth 990FX R2.0
Geheugenmodule Corsair Vengeance 16GB DDR3-1600 CL10 kit
Videokaart Club 3D Radeon HD 7870 XT jokerCard 2GB
Cpu voltage 1,4 v ? dat is wel heel weinig, kan me haast niet voorstellen dat hij windows in boot op 1,4 v lol...laat staan een intensieve test van Prime95 van 20 min

Ik heb heb hem op 1,512 v staan en heb deze voltage half uur getest met resultaat dat dit de laagst stabiele voltage is voor de settings van mij

core speed = 4845
multipier = 21
busspeed = 230
ht link = 1846
Dram = 923 (9-10-9-27 2T 16Gb)

Als jij jou multipier omhoog gegooit hebt naar 25 dan heb jij jou htlink op hoeveel staan? lol , mensen vergeten meestal dit soort dingen aan te passen grappig allemaal. maar succes met je overclock! ;)