Specificaties Hoes/tas/cover (Blauw, Rood, Zwart) - Bekijk alle specificaties

Gecko Asus Transformer TF300T beschermhoes Review

baptist69 6 april 2013, laatste update op 6 april 2013, 1.525 views

Gecko Asus Transformer TF300T beschermhoes

Pluspunten

• Beschermt goed
  • Strak design
  • 3 standen
  • Uitsparingen

Minpunten

• Tablet kan niet rechtop geplaatst worden bij opladen
  • Bij de 3de (en meest horizontale) stand glipt hij soms uit de gleuf

Ik ben al sinds Juni 2012 in bezit van een Transformer 300TF, echter zonder docking. Omdat het vervelend is om de tablet altijd met 1 hand te moeten vast houden en daarbij ik hem altijd voorzichtig in mijn rugzak moest steken wanneer ik hem mee nam ging ik op zoek naar een hoesje waarbij ik hem ook kon recht zetten.
Na wat zoeken kwam ik bij deze cover uit.
Allereerst wou ik hem bestellen vanuit de coolblue webshop. Hier koste hij op het moment van aankoop 44,95
Na dus wat verder zoeken, vond ik dat de maker van deze tablets, Gecko, ze ook zelf verkoopt op hun website. En dit aan 29.95, dus een heel stuk minder dan bij coolblue.

Bouwkwaliteit
Het hele hoesje is van stevige bouwkwaliteit. De buitenkant en de clips waarin de tablet klikt zijn gemaakt van leer. De binnenzijde van velours. Door de combinatie van deze 2 is de tablet goed bescherm en zullen er zeker niet snel beschadigingen aan komen.

Functionaliteit
Zoals ik reeds aangaf kan je de gecko cover gebruiken als beschermhoes maar ook als stand.
Voor deze 2de beschikt de hoes over 3 standen. Hiervoor heeft men 3 sleuven voorzien in de omslag waarin de tablet rust. Om de tablet rechtop te zetten klik je hem uit de onderste 2 clips en plaats je hem dus in de gewenste sleuf. Door dat achterzijde van de cover voorzien is van een vouw in het leer kan je hem gemakkelijk redelijk vlak zetten. Persoonlijk gebruik ik vooral de gleuf in het midden maar dit is persoonlijke voorkeur.
Het verwijderen en plaatsen van de tablet gaat ietwat stroever bij de bovenste 4 clips. Maar al te goed, anders zou de tablet eruit vallen. Bij de onderste 2 clips gaat het gemakkelijker zodat je vlot de tablet rechtop zet.
Voor de aan/uit knop, de volumeknoppen, de camera en de 40 pin connector zijn uitsparingen voorzien.
Het enige nadeel dat ik tot nu toe ondervond is dat de tablet niet rechtop kan staan wanneer de 40 pin connector verbonden is.

Design
Het hoesje is volledig zwart in mijn geval maar zijn ook beschikbaar in andere kleuren. Het ontwerp is strak met het logo van gecko op de omslag.
Het doet de tablet er iets zakelijker uit zien.

Beschermt uitermate goed, is gemakkelijk in het rechtop plaatsen en ziet er goed uit. Kortom een prachtige accessoire voor de 300TF.

Heb jij ook een Gecko Asus Transformer TF300T beschermhoes?

Beste,

Heb je review gelezen over de cover voor Asus Transformer TF300.
Eerste instantie zou ik precies de zelfde aanschaffen wat je nu hebt, maar ben niet ervoor gegaan.
Reden is, de de onderste gedeelte van de Tablet moet je steeds eruit halen van het hoesje als het staand wil gaan gebruiken.
Ben toen verder gaan zoeken kwam ik deze tegen, ben zeer tevreden je kunt de Tablet eventueel omdraaien.

Heel toevallig heb ik de mijne vandaag mogen ontvangen, vrijdag een order geplaatst en zaterdag afgeleverd.

Ik hoop dat ik je wat meer info hebt aangeboden.
Beste,

Ik begrijp je keuze maar persoonlijk heb ik geen problemen met het verwijderen van de tab uit de clips. Net omdat dit zo vlot gaat. Daarbij gebruik ik mijn tablet zelden of nooit in portret stand.

Alsnog bedankt voor je reactie.

Nick