MS-Tech LC-01 Review

Shepard88 6 april 2013, laatste update op 17 april 2013, 1.103 views

MS-Tech LC-01

Pluspunten

• Klein formaat
  • Prima afwerking
  • Goedkoop
  • Incl. Voeding

Minpunten

• Zijpaneel zat er niet goed op
  • Binnenkant uitbreidings slots niet goed gespoten.
  • Dun metaal bij uitbreidingslots, hierdoor buig je alles snel om.
  • Sommige schroeven waren dolgedraaid. Maakt installatie proces lastiger.

UPDATE (17-04-2013)
Inbouw proces toegevoegd.

Inleiding:
Ik heb de MS-Tech LC-01 aangeschaf omdat ik voor iemand een HTPC moest maken, welke zo goedkoop mogelijk moest. Deze kast bied voor zijn lage prijs een prima kast met voldoende mogelijkheden.

Uitpakken:
De doos die werd bezorgd was een oude doos waar, aangaande de stickers op de doos, een lading videokaarten van asus in hebben gezeten. Prima hergebruik van materiaal.
De doos was opgevuld met papier zodat de computer niet (te veel) heen en weer kon schuiven.

Eenmaal het papier verwijderd vond ik een nieuwe doos (Doosception) waar de daadwerkelijke kast in zat. Het is een mooi klein formaat van stevig karton en beschikt tevens over een handvat om hem makkelijk te kunnen dragen. Op de doos zie je wat afbeeldingen van de kast en wat product informatie.

In deze doos vinden we de computer kast. Deze zat netjes verpakt in een plastic zak en aan beiden kanten een stuk piepschuim.

De kast:
De kast zelf ziet er fraai uit en heeft een matte voorkant zodat je vingerafdrukken niet snel zal tegen komen.

Aan de achterkant zit een duimschroef om de kast open te kunnen maken. Ook vind je daar de uitsparing voor de I/O shield en de uitbreekbare sloten voor eventuele kaarten.

De voorkant is mooi mat afgewerkt en de dvdspeler die er in komt, word mooi verborgen achter een klepje. Dit zorgt voor een strak en clean uiterlijk aan de voorkant. Verder vind je uiteraard de power button op de kast :9

Er viel me een ding meteen op als minpunt aan de kast en dat was dat degene die hem ingepakt heeft, waarschijnlijk te lui was om de zijkant goed dicht te maken. Zo stond een gedeelte van het zijpaneel bol. De foto zegt genoeg.

De binnenkant:
Bij het openen van de kast treffen we het volgende aan:

- 1x 400 Watt voeding
- 1x Garantie Bewijs
- 1x Voedingskabel
- 1x Zakje met schroefjes, voetstukjes en een molex naar PCI-E Powerconnector en uiteraard een quickinstall guide.

Verder zitten de kabels van de voeding netjes met een tie-rip vast zodat het niet teveel kon bewegen.

Verder tref je 1x een ventilator aan welke alleen met molex van stroom kan worden voorzien.

De afwerking van de kast is zeer goed te noemen. Ik ben geen enkele scherpe rand tegengekomen in de kast, wat straks het inbouwen uiteraard ten goede zal komen.

Alleen bij de uitbreiding slots is de binnenkant niet helemaal mooi gespoten. De foto laat dit duidelijk zien. Op zich geen probleem omdat daar moederbord straks overheen ligt, maar het oogt wel wat slordig.

Het inbouwen:

UPDATE:
Inmiddels is heb ik alle onderdelen erin gebouwd, maar dit ging helaas niet zonder slag of stoot.

Aan de voorkant kan je de 5,25" bay eruit schroeven om zo ruimte te maken voor de hardeschijf. Helaas was een schroef al dolgedraaid waardoor het een behoorlijke klus was om het in zijn geheel er netjes uit te krijgen. Uiteindelijk heb ik met een tang de schroef eruit getrokken.

Vervolgens heb ik de hardeschijf d.m.v. de meeleverde bracket bevestigd aan de kast. Deze zit dan mooi solide vast en ik heb geen last gehad van trillingen. Puntje van aandacht, de hardeschijf word overdwars gemonteerd als je de bracket gebruikt. Hierdoor heb je nauwelijks ruimte over voor je sata stekker en voeding. Het is raadzaam deze al te bevestigen voordat je de harde schijf erin gaat plaatsen.

De dvd brander is vervolgens in de 5, 25" bay geinstalleerd en met schroeven aan de onderkant vast gezet zodat deze geen kant meer op kon. Vervolgens de bay weer teruggeschroefd op de behuizing, waarna het moederbord geplaatst kon worden.

Het plaatsen van het moederbord was kinderlijk eenvoudig en was dus ook zo gebeurd. even de stekkers en voeding erop aansluiten en het systeem was klaar voor gebruik. Toen ik de videokaart wou plaatsen moest ik uiteraard even een plaatje eruit breken. Tijdens dit proces merkte je toch hoe dun het metaal van de kast was. Met het breken boog het metaal eromheen ook mee. Hierdoor is de kwaliteit van de kast toch minder dan ik in eerste instantie dacht.

Conclusie:
Mijn conclusie tot zover is, dat je voor een klein bedrag een prima kast in huis kan halen. De kast oogt mooi en bied voldoende ruimte voor onderdelen, afhankelijk van wat je eisen zijn uiteraard.
De kast is mooi klein van formaat waardoor je deze prima kunt wegwerken in je TV kast of erachter.

De kwaliteit van de kast is echter minder, maar de prijs die je er voor betaald is er ook naar. De achterkant is flinterdun en zonder al te veel kracht kan je het metaal al verbuigen. Sommige schroefjes in de behuizing zijn al dolgedraaid waardoor je een hoop werk kan hebben aan iets wat een simpel werkje hoort te zijn.

Toch durf ik de kast wel aan te raden als je door bovenstaande heen kunt prikken.

De voeding die erin zit is overigens prima. Her en der lees ik verhalen dat het lawaaierig is e.d. Het is zeker niet de stilste maar storend vond ik het zeker niet.

Vragen, opmerkingen of aanvullingen ik hoor het graag van jullie. Tests uitvoeren kan ik helaas niet meer want de kast is inmiddels geleverd aan de klant.

Heb jij ook een MS-Tech LC-01?

gebruiken LC-o2 model wel eens op de zaak voor klanten. Kost weinig, is leuk om 1x in elkaar te zetten en daarna nooit weer iets in om te bouwen. Niet goed gesloten kasten/panelen komt vaker voor bij goedkope fabrikanten.
Dat heb je inderdaad mooi verwoord. 1x inbouwen en ook niet weer. Maar voor de prijs en de niet veeleisende gebruiker prima te doen.
Zit er ook IR in voor een afstand bediening?
Nee dat heeft deze niet.
Hoe zit het met de geluidsproductie van de voeding die er bij zit? Zit er een pieptoon in of wat gerammel van de fan? Nette review trouwens, bedankt voor de moeite :)

[Reactie gewijzigd door philipbergwerf op 23 juli 2016 15:19]

Hoi,

Ik heb de kast gebruikt voor iemand anders en kan niet zeggen hoe die nu klinkt, maar tijdens de installatie en proefdraaien heb ik geen gekkigheid gehoord. Het is niet de stilste voeding, maar hij had geen brakke lager of iets dergelijks.