Specificaties 2,8" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

HTC TyTN II NL Zwart Review

quaintpaul 19 mei 2008, laatste update op 19 mei 2008, 924 views

HTC TyTN II NL Zwart

Pluspunten

• Hardware toetsenbord
  • Uitstekende userbase (tweakers, xda-developers) voor extra's en add-ons en ROMs
  • Degelijkheid
  • GPS (snelle fix (quickGPS) en accurate meting)
  • HSDPA (onbeperkt internet is bij de meeste providers te krijgen, écht een aanrader)

Minpunten

• Gebrek aan videodrivers (hoewel binnenkort opgelost)
  • Afmetingen (te doen voor een PDA-telefoon, maar zeer groot in vergelijk met gemiddelde telefoon en non-touch smartphones)

Deze review is voornamelijk bedoeld om duidelijk te maken dat het zwakste punt van dit apparaat volgens de product review verholpen kan worden via een 'radio' update. Een 'radio' van een pocket pc is de driver die communicatie regelt (gsm, gprs, gps, etc). Ik merkte na een ROM+Radio update een dramatisch (positief) verschil in de accuduur! Deze is nu zeer acceptabel te noemen!

Verder is de Tytn 2 een degelijk apparaat met een goede featureset (hardwarematig toetsenbord, GPS, HSDPA). Het apparaat is wat groot en zwaar, maar daar moet je maar mee leren leven als een apparaat wilt met een dergelijke featureset. Overigens, in vergelijk met de concurrentie (met eenzelfde featureset) is hij niet eens zo groot!

Heb jij ook een HTC TyTN II NL Zwart?

er is wel degelijk gezegd dat er goede drivers uit komen..
hoewel dit mischien geen ati drivers zijn
maar htc heeft bij quallcomm de drivers gekocht om zo toch een nieuwe rom te maken
en mischien heel mischien een .cab bestand maar dat is nog niet duidelijk
ik heb zelf namelijk ook dit toestel.. en ben nogal bezig met de videodrivers van de kaiser
99% zeker dat dit een geheel nieuwe ROM gaat worden waarin de grafische drivers ingebakken in zitten (waarvoor dus eerder de licentierechten niet betaald werden). Daarnaast zal ook de update naar Windows Mobile 6.1 meegenomen worden en de andere beschikbare patches. Volgens eerdere berichtgeving zou die eind mei beschikbaar komen, ik heb juni gehoord maar wel zullen zien.
geloofwaardigheid van HTC omtrent Video drivers bij de XDA developers wordt steeds minder .

Ik denk dat nieuwe drivers met de release van HTC Diamond.
Maar hopen blijven we natuurlijk altijd.

Een rom update met de drivers zal onverschijnlijk zijn omdat dit licentie technisch niet handig is (ik weet ze hebben het in een officieel pers bericht gezegd). In de diamond zal de drivers wel inzitten en hopelijk bruikbaar zijn. HTC zal een getunede WM6.1 releasen deze maand.

Op xda forums kun je al goeie snelle roms krijgen waar videoplayback zo goed als bijna is opgelost. (een psp zal het nooit worden :P) Ik kan iig film kijken in het vliegtuig :P

Maar voor de rest een prima apparaat!

[Reactie gewijzigd door Sandbunny op 19 mei 2008 13:57]

"Gebrek aan videodrivers (hoewel binnenkort opgelost)"

Sorry.. er komen geen nieuwe videodrivers. Er komt een ROM update, maar er is nooit gezegd dat de ATI drivers er nu wel bijkomen.
Welke rom+radio draai je nu dan? Ik heb heel wat lopen spelen met verschillende roms, maar weinig succes tot nu toe... En wat noem jij acceptabel?

en heb je echt de TYTNII of een rebranded exemplaar?

[Reactie gewijzigd door Apie! op 19 mei 2008 13:54]