Specificaties (voip-telefoon) - Bekijk alle specificaties

Linksys SPA-3102 Review

rickdg28 18 mei 2008, 2.211 views

Linksys SPA-3102

Pluspunten

• Degelijk
  • Meerdere sip gateways
  • Werkt met VoipBuster
  • Veel mogelijkheden

Minpunten

• Slechte handleiding
  • Soms te veel in te stellen

Kwaliteit Score: 4
Goed degelijk product uit de Linksys semi-business serie. Wordt hier gebruikt als een thuis centrale met een XS4ALL-, VoipBuster en een KPN-lijn. Het is de vervanging van de door XS4ALL meegeleverde Speedtouch 780. Ondertussen anderhalve maand in gebruik, geen problemen mee gehad en ook geen spijt van gehad.

Qua features is het een zeer uitgebreidt product. Letterlijk alles is in te stellen! De SIP accounts zelf, meerdere gateways, NAT, QoS, de hoogte van de kiestoon etc, PTSN-to-VoIP centrale, en ga zo maar door. Die laatste is biedt de mogelijkheid om vanaf een afstand op je thuisrouter in te bellen om vervolgens een internationaal gespek op te zetten, zo behoud je een lokaal tarief op de telefoon waar je mee belt.

Al die features zijn leuk en aardig, maar linksys zou aardiger zijn geweest als ze er een goede handleiding bij hadden gedaan... Het heeft me een week gekost om hem helemaal goed in te stellen, gelukkig heb ik er nu geen omkijken meer naar. Veel informatie is te vinden op het Voxilla Forum

Kwaliteit van de gesprekken is goed, zeker in vergelijking met de Speedtouch. Gesprekken vallen veel minder vaak zomaar weg en ruis of echo komt minder vaak voor. Bovendien hoeft de Linksys niet iedere dag 'zomaar' gereset te worden...

Voor 50 euro heb je een goede VoIP router, was binnen een maand terugverdiend.

Heb jij ook een Linksys SPA-3102?

mischien OT: weet iemand of er ook iets dergelijks is met een ISDN telefoonaansluiting. Ik heb nu een ISDN telefoonset en wil niet alles opnieuw aanschaffen bij overgang op Voip.
Ik heb zelf een speedtouch 780 en heb geen problemen met wegvallen verbinding voip. Maar ben van plan deze linksys aan te schaffen voor me zus en 'm dan te gebruiken met budgetphone en voipbuster... Dus gebeld worden op budgetphone en bellen met voipbuster.. Zo te zien moet dat gaan lukken. Nu ook nog even bepalen welke telefoon we hierop aan gaan sluiten. Zou mooi zijn om een telefoon aan te kunnen sluiten met ingebouwde voicemail...