Cooler Master NotePal U Stand Review

411873 4 april 2013, 2.611 views

Cooler Master NotePal U Stand

Pluspunten

• Design
  • Degelijkheid
  • USB hub
  • Actieve koeling met 2 zelf te positioneren fans
  • Ideaal voor 15" en 17" notebooks

Minpunten

• Wellicht wat oversized voor 13" notebooks en kleiner (eigen keuze uiteraard)
  • Uitstekende bevestigingspunten fans kunnen onderkant laptop raken

Een goed product behoeft weinig woorden, dus daarom deze korte review. Ik heb deze notebook stand enkele weken in mijn bezit, en ben erg tevreden mee.

Features:
- Aluminium frame, zwarte coating
- Verstelbaar: 5 verschillende hoogtes
- Formaat: tot 17" laptops
- 2 fans, zelf te positioneren
- 3 USB 2.0 poorten

Reden van aanschaf:
Omdat ik een wat meer ergonomisch verantwoorde werkhouding wilde, heb ik deze laptop standaard aangeschaft. Waarom dan deze gekocht? Vooral voor de 5 verschillende standen, de actieve koeling met 2 fans en het aluminium frame. Mijn oude laptop had behoorlijk wat koelingsproblemen, dus dit leek me een goede optie. Inmiddels ben ik enkele maanden verder, en heb ik een nieuwe laptop. Het docking station heb ik dus niet zozeer meer nodig voor de koeling, maar het is wel een mooie bijkomstigheid.

Koeling:
Het aluminium voelt van zichzelf erg koud aan, dit heeft verder geen effect op de koeling van de laptop. De fans zorgen voor de koeling, en die doen hun werk naar behoren. Onderstaande test is uitgevoerd met mijn nieuwe ultrabook.

HWMonitor stats ~[Core #0, Core #1, Package]:
- Idle (op bureau): 40 / 39 / 44
- Idle (op docking station met fans): 33 / 32/ 39
- Load: moet ik nog testen.

Design:
Ziet er prima uit, voelt stevig aan. Er lijkt over alles nagedacht te zijn. Enige nadeel is dat de vier bevestigingspunten van de fans (deze klikken door het gaten patroon heen, zie: http://www.coolermaster.c...006_800x600.jpg?563604390 ), de laptop aan de onderkant kunnen raken. Scheelt bij mijn ultrabook maar 1mm. Even op letten dus!

Overall: prima product!

Heb jij ook een Cooler Master NotePal U Stand?

Ik zat hier ook ff naar te kijken, hoe zit het met de geluidsproductie?
Een laptop die koeling nodig heeft, maakt zelf al veel geluid door de fans. Je hoort het docking station dan helemaal niet.

Mijn nieuwe ultrabook maakt zelf amper geluid in idle, dan hoor je de fans wel zoemen. Storend is het zeker niet, je hoort enkel dat ze 'aanwezig' zijn. Ik vind het geluid zelf geen issue, maar kan me best voorstellen dat anderen het als 'herrie' bestempelen.

Metingen met appje op mijn smartphone (laptop idle):
- 40cm afstand (fans uit): 33 dB
- 40 cm afstand (aan): 35 dB