Huawei Ascend W1 Zwart Review

Electr0n 2 april 2013, laatste update op 15 april 2013, 7.068 views

Huawei Ascend W1 Zwart

Pluspunten

• Snelheid
  • Geluid
  • Gebruiksgemak
  • Kale Windows Phone 8. (Dus geen extra Hubs of what so ever)

Minpunten

• Beeld is minder in de zon (Alleen als de zon er volop in staat)

De Huawei Ascend W1 is mijn tweede telefoon in het dagelijkse gebruik.
Als hoofdtelefoon gebruik ik mijn iPhone 5. Alleen heb ik altijd een soort van spijt gehad dat ik niet voor de Nokia Lumia 920 ben gegaan, want ik ben namelijk erg gek op Windows 8 en Windows Phone 8. Toch was ik in die tijd voor de iPhone gegaan, maar dat was meer als reden "ik ga voor het bekende".

Maar goed, een aantal maanden verder vertelde mijn vader dat bij de Kijkshop een prepaid telefoon te koop was met Windows Phone. Mijn vader is namelijk een trouwe Windows Phone gebruiker en is ook op zoek naar iets nieuws. Ik snel gekeken in een winkel van de kijkshop en daar zag ik de Huawei Ascend W1 voor 150,- als Prepaid bij Vodafone. Zonder na te denken heb ik hem gekocht en ging terug naar huis, want zeg nou zelf.
Voor 150 euro heb je een Windows Phone 8 toestel.

Op het moment van schrijven ben ik nu 3 dagen bezig met dit toestel.
Bereik is goed, beeld is voldoende en geluid is niet spectaculair als bij de iPhone, maar wel ruimschoots voldoende. Zeker als je er rekening mee houdt dat het toestel maar 150 euro kost.

Algemeen - Bouw - Hoe ligt het in de hand
Toestel werkt goed en is snel.
Dit ligt ook aan het feit dat Windows Phone 8 een strak en snel OS is.
Bouw is voldoende, verwacht geen spectaculaire dingen. Het is een beetje rechttoe rechtaan. Door de bouw ligt hij wel redelijk lekker in je hand. Glijd niet weg en je kan alles goed bereiken met je duim.

Snelheid - Processor - Etc
Qua snelheid is het echt wel oke!
Dual Core 1.2 is gewoon niet slecht. Windows Phone werkt er ook ontzettend lekker mee en juist door het OS is hij ontzettend snel. Persoonlijk denk ik dat je ook maar lichte verschillen zou hebben met zwaardere en snellere telefoons. Waar je wel verschil in zou merken is misschien het spelen van spelletjes. Maar dat doe ik toch meer op me iPhone en/of PS Vita.

Scherm
Scherm is voldoende! Je kan het niet vergelijken met een iPhone of de SIII, maar hij doet zijn werk goed. Alleen als je volop in de zon zit is het een beetje lastig. Verder geen klacht er over.

Simpel gezegd: Voor 150,00 heb je echt een goed toestel qua Prijs!

Update:
Het is vandaag 15 April, ben nu zo goed als twee weken verder met deze telefoon en heb nu een duidelijk en beter beeld erbij gekregen.
De telefoon werkt goed en is in mijn optiek nog steeds lekker snel!
Windows Phone 8 werkt goed en reageert nog steeds vloeiend.
Het gebruiksgemak van Windows Phone is echt een aanrader te noemen. Clean en Simple! Beter kan niet! Op dit moment heb ik nog steeds deze telefoon boven mijn iPhone gekozen! Accu duur heb ik ook toegevoegd en een Benchmark! Hopelijk kunnen jullie er wat mee!

Accu:
Het Accu duur is voor mij tussen 2 dagen en 1.5 dag.
Dit is bij normaal gebruik, redelijk wat WhatsApp en wat telefoontjes plegen.
Facebook en Twitter zitten er natuurlijk bij inbegrepen. Als je wat rustiger aan doet met je telefoon dan kan je denk ik wel de 3 a 4 dagen halen.

Benchmark:
Ik heb ook een Benchmark gedaan, dit is mijn eerste ooit dus kan nou niet echt zeggen of het spectaculair is of niet. Ik heb de test resultaten toegevoegd als Foto. Ik zou zeggen, oordeel even zelf. Dat is misschien wel wat makkelijker!

Heb jij ook een Huawei Ascend W1 Zwart?

Bedankt voor het toevoegen van de foto's. Het is inderdaad niet geweldig maar goed genoeg wat mij betreft. Een goede en vooral goedkope opvolger voor mijn Lumia 800. :)
Nokia camera's zijn inderdaad altijd wel redelijk tot goed.
Dus dat zou het enige wennen zijn misschien. :-)
En misschien het Software aanbod.
Sinds een maand ook deze telefoon.
Altijd een simpele Nokia gehad en nog steeds, maar om mijn mail te checken voldoet deze telefoon prima. Voor weinig geld althans heb ik deze telefoon overgenomen van een Tweaker die hem simlock vrij heeft gemaakt. Is in het begin 2 keer vastgeslagen, maar dat kan ook door mijn ondeskundigheid komen. Al met al een prima telefoontje voor dit geld.
De review door Electr0n komt goed in de buurt met de ervaringen die ik al wel heb.
Mooi man!
Veel plezier met deze telefoon!
Test nog even hoelang de accu mee gaat in verschillende situaties.
Nog een benchmarkje misschien?
Vind ik nog wel interessant om te weten.
Benchmark en Accu duur is toegevoegd!
Ik zal er later op terug komen omdat het nu wat te vroeg is om te zeggen qua accu prestaties.
benchmark zal ik even uitzoeken.
En het mooie aan dit toestel is, is dat hij voor 5 euro via ebay te unlocken is :+
Ja inderdaad, ik had het via een Nederlands bedrijf gedaan.
Maar als je goed zoekt, dan vind je via Ebay genoeg opties!
Wat is de ervaring met de ingebouwde camera?
Ik heb twee foto's toegevoegd die ik gemaakt heb met deze telefoon.
Zelf vind ik het wel aardig, maar oordeel zelf.
Nogmaals, voor de prijs van de telefoon is die zeker dat bedrag waardig!
Thanks! nou idd . heb duurdere met met minder gezien :)
Ik weet dat dit een review is en geen forum, maar weten jullie eventueel ook waarom deze telefoon wel eens zijn datum weer terug zet?
Ik heb in de instellingen de datum&tijd op automatisch aanpassen gezet.
Maar heel soms staat de datum en tijd weer op de begin instellingen. Dit wordt willekeurig gedaan, en is nu een keer of 4 voorgekomen
Misschien hebben jullie een tipje voor me :)

[Reactie gewijzigd door Wi-De-Ma op 21 mei 2013 11:23]

Ik heb het zelf twee keer meegemaakt, maar toen was ik bezig met mijn Sim Kaart.
Het heeft volgens mij te maken met je Region Instellingen en Automatisch updaten.
Heb er verder niet naar gezocht, maar dat viel mij op. (Misschien gerelateerd met je Sim Kaart en verbinding met opstarten?)
Ik ben een jongen van 14 jaar, ik heb nu een oude telefoon. Ik wil niet meer achter de feiten aanlopen, maar niet al te veel geld uitgeven. Is dit een telefoon die een paar jaar mee kan of niet?

Alvast bedankt voor de reactie
Zie reactie hieronder :-)
Dit is een goed werkend toestel, maar ik zou eerder voor een Nokia Lumia gaan als Windows Phone 8 toestel. Maar als je geld hebt tot +- 200 kijk dan anders naar de Samsung Galaxy S4 Mini.