Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices Review

03-03 1 april 2013, 3.526 views

Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices

Pluspunten

• Goed bereik
  • Gemakkelijke verbinden voor telefoons en Laptops
  • Mooie oplossing voor loslopende kabels

Minpunten

• "kwaliteitverlies" dure sets

Geluidskwaliteit Score: 4
Heb twee weken geleden een Logitec Wireless Speaker Adapter aangeschaft. De reden hiervoor is dat ik met mijn huidige speaker set in problemen kwam met mijn Laptopuitgang van audio naar mijn speakerset. Hier kwam ik continu in problemen met de kabel en mijn externe muis.

Naar wat onderzoek bleek dat het via mogelijk was om doormiddel van wifi een verbinding op te zetten en door middel van bluetooth. Het grootste voordeel waarom ik voor Bleutooth heb gekozen is dat je makkelijk je telefoon er op aan kan sluiten en daarnaast heb je geen problemen met bijvoorbeeld het verzetten van je wifi netwerk omdat het stoort. Bleutooth is gewoonweg toegankelijker.

In gebruikname
Het doel van de kast is om de informatie via bleutooth van mijn laptop (asus N76) naar mijn audioset(microlab fc550) te streamen. Dit is uit estetisch en gemakelijkheid. Geen lelijke kabels door je kamer en daarnaast ook het gemak van makkelijk verbinden. Knopje indrukken bleutooth aan van het apparaat en gaan met de banaan.
Dit was inderdaad het geval met bijvoorbeeld de telefoons(Android). Eenmaal verbinden en hij kan altijd verbinden (als het apparaat aan staat)

Echter mijn laptop kwam er maar niet op. Hierin was standaard bleutooth in verwerkt. Dit bleek een driver probleem. Dus het is wel wat pieren om het ding op bijvoorbeeld een laptop aan te sluiten. Maar dit is niet het probleem van de Logitec kast. Daarna functioneert hij naar behoren.

Afwerking
Mooi afgewerkte kast niks op aan te merken. Mooi klein zwart kastje.

Bereik
Natuurlijk is het van belang hoeveel bereik de kast heeft. Bij verschillende testen is dat bij mij z'n 10 meter (waarin minimaal twee draagmuren er tussen zitten). Dus kortom niks van te zeggen. Voor huis tuin en keuken gebruik voldoet hij prima. Wil hem alleen nog eens testen door twee bleutooth aparaten met elkaar te laten communiceren en daarnaast hij en de laptop laten streamen. Echter heb momenteel niet de benodigde 4 bleutooth apparaten.
Als hij buiten het bereik is gaat het apparaat stoteren. Tot op een gegeven moment dat hij niet verder gaat en valt hij uit.

Streamkwaliteit
Ik ben geen audiofanaat en heb er ook geen kennis van. Echter hij streamt (voor mijn doen goede kwaliteit). Natuurlijk je hebt wel wat verlies doordat het werkt op bleutooth. Het is niet storend. Geen rare plopjes of andere rare geluiden gewoon een goede stream. Zoals andere mensen praten over verlies van kwaliteit heb ik nog niks van gemerkt... Echter heb geen gigantisch dure set eraan hangen :P . Voor een Huis tuin en keukenset voldoet hij prima

Kortom voor 20,- een mooi apparaat en een vereiking voor je thuis ;)
Een echte Must have

Heb jij ook een Logitech Wireless Speaker adapter for Bluetooth audio devices?

Hoi, hoe connect jij je mobiel met de adapter, ik heb een S3 maar die ziet hem wel in de bleutooth lijst maar ik krijg geen muziek doorgestuurd.

mag ik vragen hoe jij dat gedaan hebt?

gr.
Hans
Ik heb de op de Samsung telefoon bleutooth aangezet, druk daarna op de bovenzijde van de Logitec kast (rood licht brand er dan, gaat naar snel groen knipperend ), zoek het logitec systeem op maak je systeem (telefoon) zichtbaar en koppel het systeem (dan brand het systeem groen constant).
Dit moet voldoende zijn.
Dan zal er in de bovenzijde een icoontje verschijnen met een B met een streep erdoor heen. Deze zal de data doorsturen. Let wel op Bleutooth luidsprekers hebben een aparte volume controleer of het systeem op het correcte volume staat.

Dit is op beide telefoons zo gelukt (Galaxy W, Nexus en nu ook met de MI2S).