Eminent EM1079 Interne USB 3.0 kaartlezer Review

Frag1le 30 maart 2013, 301 views

Eminent EM1079 Interne USB 3.0 kaartlezer

Pluspunten

Minpunten

• UHS-1 snelheden alleen via de SD poort.

De cardreader doet het goed, ik heb alleen de SD en MicroSD poort kunnen testen met een Samsung 64GB MicroSDXC UHS-1 geheugenkaartje en een MicroSD to SD adapter kaart.
Deze MicroSDXC doet maximaal 70 MB/s lezen en 20 MB/s schrijven.
zie: http://www.samsung.com/nl...mory/micro-sd/MB-MGCGB/EU

Het lijkt er op dat deze reader alleen de beloofte UHS-1 snelheden kan halen via de SD poort en niet via de MicroSD poort.

MicroSD poort = 55/17 MB/s R/W
SD adapter + SD poort = 67/19 R/W

Wat ik alleen niet snap is dat wanneer de MicroSD poort geen UHS-1 ondersteunt, ik USB 2.0 snelheden zou hebben verwacht en niet 55/17 MB/s

De USB 3.0 poort heb ik getest met een SSD in een SATA to USB 3.0 behuizing en deze doet gewoon de snelheid die de SSD maximaal kan. 265 MB/s lezen en 185 MB/s schrijven. Niets mis mee dus.

Zie screenshots voor vergelijk

Heb jij ook een Eminent EM1079 Interne USB 3.0 kaartlezer?