Canon Ixus 255 HS Zwart Review

MelvinvdC 30 maart 2013, 2.544 views

Canon Ixus 255 HS Zwart

Pluspunten

• Mooie foto's
  • Erg compact
  • Flitser gewoon aan de voorkant
  • Mooi scherm
  • 10x zoom

Minpunten

• Behuizing is rond en erg glad

Snelheid en automatiek Score: 5
Batterijduur Score: 4
Wij waren op zoek naar een vervanger van onze Ixus 70 waar een klein vlekje op de lens zat. Als eerste een Panasonic Lumix TZ30 gekocht maar de foto's van deze camera vielen erg tegen (die van de Ixus 70 waren veel beter) dus hebben we hem teruggebracht.

We wilden een compacte camera die erg goede foto's maakt op de automatische stand, geen flitser die aan de bovenkant omhoog schiet (wat veel compact camera's tegenwoordig hebben) en geen touchscreen aan de achterkant.

Het was lastig om met deze eisen een camera te vinden met goede beoordelingen dus hebben we gewacht op de Ixus 255 HS terwijl er nog geen reviews waren. We waren immers erg tevreden over onze oude Ixus en de Panasonic viel erg tegen, we hebben de gok dus maar genomen.

Gelukkig is dit niet tegengevallen! Het belangrijkste is natuurlijk de foto kwaliteit. Deze is zeker goed te noemen en veel beter dan de TZ30. De foto's zien er goed uit; geen ruis, ook van dichtbij mooie foto's (geen spiegelreflex kwaliteit maar voor een compact camera zeker goed te noemen), lichtgevoeligheid is zeer goed (waar je bij de Ixus 70 zonder flits eigenlijk niets meer zag merk je dat deze camera veel meer licht opvangt) en de 10x zoom werkt ook erg goed.

De camera is erg compact, heeft een mooi groot scherm, wel een beetje glad in vergelijking met de Ixus 70 en hij is een beetje rond dus je kan hem niet ergens neerzetten om gebruik te maken van de zelfontspanner. Het menu werkt erg handig, de Wifi gebruiken wij niet.

Kortom een aanrader!

Heb jij ook een Canon Ixus 255 HS Zwart?

Leuke review! Ik twijfel zelf nog erg tussen deze camera en de S110 of Ixus 265 HS. wordt dan gebruikt om te vloggen, hoe zit het met de filmfunctie van de Ixus 255?

Zie mijn forum, misschien zou u wat inbreng kunnen geven;
Beste vlog-camera?