Cherry Marlin USB Zwart/Zilver Review

plukke 16 mei 2008, 477 views

Cherry Marlin USB Zwart/Zilver

Pluspunten

• mooi design
  • comfort

Minpunten

• opladen van muis met een kabeltje
  • rare aan/uitknop
  • scrollwieltje "klikt" wat zwaar

Ik wilde graag een nette zwart/zilveren desktopset hebben. Draadloos, en met een muis die lekker in de hand lag. Na in de mediamarkt een aantal toetsenborden en muizen te hebben bevingerd vond ik de logitech dinovo edge wel een leuk keyboard. De prijs weerhield mij er echter van om tot aanschaf over te gaan. Bij toeval zag ik op de site van salland deze set staan. Na wat wikken en wegen de gok genomen om hem te bestellen.

Vormgeving
Eenmaal aangekomen en uitgepakt bleek het grijze deel van het keyboard van plastic te zijn. Ik had gedacht, aan de plaatjes te zien, dat het een aluminium finish zou zijn maar dat is niet het geval. Wel is het gebruikte plastic stevig genoeg om tegen een stootje te kunnen. De set ziet er wel erg mooi uit, dus daarom nog steeds een zeer goed.

Ergonomie
Het keyboard zelf bestaat uit een stuk. Het is even wennen omdat de zilveren rand aan de onderkant wat dikker is dan bij de meeste keyboards en niet kan bewegen, maar ik ben er inmiddels verliefd op geworden. De toetsen doen wat ze moeten doen, namelijk fijn tikken.

De muis ligt lekker in de hand, en heeft een soort softgrip. Dit is een rubber laagje over delen van de muis. Dit werkt erg lekker. Wat minder werkt is het rare aan/uit knopje en het indrukken van het scrollwieltje. Dat gaat net niet makkelijk genoeg. Daarom hier geen zeer goed.

Functionaliteit
Ondanks een paar knoppen voor multimedia, en een forward/backward knop op de muis is dit zo standaard dat ik hier echt geen goed of zeer goed aan kan hangen. Ik heb niet meer nodig, dus hou ik het bij een voldoende. Het opladen van de muis gaat met een kabeltje, zodat je hem onder het opladen kan blijven gebruiken.

Bouwkwaliteit
Helaas is na twee weken gebruik mijn C toets een beetje verzakt. Ik heb hier RMA voor aangevraagd, maar deze is nog in behandeling. De muis en het toetsenbord voelen wel stevig aan, dus ik neem aan dat dit een gevalletje maandagochtendmodel is.

Deze set is weer eens wat anders dan anders. Cherry is een onbekend merk, en dit is hun vlaggeschip. Ik ben er tevreden over en kan niets anders concluderen dat voor de 75 euro die ik er voor neergeteld heb het een prima desktopset is.

Heb jij ook een Cherry Marlin USB Zwart/Zilver?