Onkyo BD-SP809 Zilver Review

fakamminga 29 maart 2013, laatste update op 29 maart 2013, 2.122 views

Onkyo BD-SP809 Zilver

Pluspunten

• Stil
  • Vol geluid
  • Netwek streaming van audio en video
  • Aansluitmogelijkheden

Minpunten

• Langzaam laden
  • Upscaling DVD niet altijd geweldig
  • Gevoelig voor vuile discs
  • Hapering bij dual layer bij sommige DVD's
  • Prijzig

Geluidskwaliteit Score: 5
Omdat ik altijd wel ontevreden was over mijn blurayspeler een Onkyo DV-BD507S. Deze speler had moeite met alle soorten DVD's met een dual layer en ook met sommige bluray discs. Voor de DVD's had ik uiteindelijk een Onkyo DV-SP406S gekocht. Verder was de blurayspeler erg traag. Aangezien we nu ook een 3D TV hebben hebben we besloten een upgrade te maken van onze blurayspeler. Door de oude apparatuur in te ruilen hebben we deze speler voor een gunstig prijsje ingekocht bij PlatteTV.

Voor zo'n massief uitziende speler is hij toch relatief licht. Verder zit er een ventilatiegat achter zonder vinnetje. Qua aansluitingen zit er digitaal gezien al het nodige op: coax, optisch, 2 HDMI. Verder is het grote vierkante doos dier heel solide uitziet.

In gebruik is het geen snelle speler maar wel beduidend sneller dan onze vorige. Na alle instellingen nagelopen te hebben en eigenlijk nagenoeg niets aangepast behalve dan de netwerkinstellingen direct wat CD's geprobeerd. Opvallend is dat uit deze speler een beduidend beter en voller geluid uitkomt dan uit mijn voorgaande spelers. Eigenaardig is wel dat je wel kunt skippen maar niet nummers kan invoeren via de afstandsbediening tijdens het luisteren naar CD's.

Bij DVD's speelt deze speler alles goed af. Echter bij enkele DVD's hangt hij toch een seconde op de dual layer en met name met de lastige DVD's van Disney. Ok mijn vorige DVDspeler had daar last van. Verder is hij een stuk gevoeliger voor viezigheid op de DVD's zoals vingerafdrukken. De upscaling van deze speler is wel minder dan de DV-SP406S. Qua doorgeven van alle dolby formaten lijkt mij daar geen verschil in te merken.

Het afspelen van bluray en 3D discs gaat zonder problemen en het beeld loopt soepel en zonder pauzes. Na lang gebruik komen de discs wel vrij warm uit de speler.

Tot slot nog het streamen van audio en video: tot nu toe heb ik hiermee geen problemen meegehad. Verder zal ik deze functie niet vaak gebruiken omdat mijn TV dit al ondersteund.

Tot nu toe zeer tevreden over, maar ik vind het wel een te dure speler met de mogelijkheden die hij biedt.

Heb jij ook een Onkyo BD-SP809 Zilver?

[Reactie gewijzigd door bear87 op 16 september 2014 10:30]