Specificaties 7" (1024x600), Android 4.1, WiFi - Bekijk alle specificaties

Asus Memo Pad ME172V Wit Review

dreke01 28 maart 2013, 3.770 views

Asus Memo Pad ME172V Wit

Pluspunten

• goede bouwkwaliteit
  • in het gebruik snel genoeg
  • microsd uitbreiding
  • handige Asus app's standaard aanwezig

Minpunten

• scherm
  • scherm
  • scherm
  • geen bluetooth
  • plaatsen van microsd moet zeer precies gebeuren anders schuif je het kaartje buiten de houder en krijg je em er bijna niet meer uit.

18/03/2013 bij MyCom de Asus Memo Pad 7 onlione besteld voor ¤ 159,00. Dag later zoals door MyCom aangegeven, netjes thuis bezorgd. Tablet opgestart en ingesteld, verliep zonder enig probleem.
De tablet vervolgens gedurende een week gebruikt, voornamelijk mail, internet en aantal andere app's. Doen het prima, echter het scherm is van zeer slechte kwaliteit. Had er veel meer van verwacht. Alles kwam enigszins wazig over en dat hinderde het gebruik aanzienlijk. Mijn vrouw kreeg er zelfs hoofdpijn van.
Vervolgens besloten om em naar de winkel terug te brengen en geruild voor een Nexus 7. Wat een verschil (in alles). Maar vooral het scherm is een hele grote vooruitgang. De meerprijs dubbel en dwars waard. Jammer dat Asus de Memo Pad 7 met zo'n slecht scherm levert, dat is bij de Nexus 7 in ieder geval vele malen beter hgelukt.

Heb jij ook een Asus Memo Pad ME172V Wit?

Ik vind je becijfering niet helemaal eerlijk. Je moet niet de prijs vergeten mee te nemen in je overweging. Als alles gewoon goed loopt maar het scherm wat achterblijft, heb je een prima product voor de prijs.
Scherm is één van de belangrijkste dingen bij een touch apparaat. Voor 160 euro hadden ze er echt wel een IPS paneel in kunnen stoppen. Nu kun je beter gewoon een China tablet kopen met IPS scherm of de Samsung Tab 2 7" inch die nu ook rond deze prijs zit door de 50 euro cashback actie.
Ik heb de Samsung Tab 2 7" die heeft ook een ruk scherm (lage resolutie, geen ips, lage brightness, veel glow).
Voor het geld had ik gewoon een beter scherm verwacht. Asus levert namelijk over het algemeen gewoon goede producten af. De Nexus 7 bevalt gewoon erg goed.
Heeft nu trouwens concurrentie van de Xperia z tablet. Die is trouwens helemaal super. Snel, heerlijk licht en prachtig beeld.
Bedankt voor de review. Zag deze bij de BCC in de folder staan en zou 100 euro kosten (cashback verrekent). Zie vanwege het scherm van de koop af.
nu 100 euro - cashback van 30 euro = 70 euro

ik koop liever deze Asus memo pad dan een Yarvik, Archos, cherry of qware...

ondertussen er 1 besteld.