Specificaties 47" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

LG 47LM765S Zwart Review

fakamminga 27 maart 2013, laatste update op 27 maart 2013, 465 views

LG 47LM765S Zwart

Pluspunten

• Smart TV
  • HDMI communicatie met Onkyo apparatuur
  • Streamen van audio en video
  • Passieve 3D
  • Netjes neutraal in te stellen
  • Energieverbruik

Minpunten

• Back light bleeding
  • Clouding
  • Banding
  • Geen donker zwart

Inbrandgevoeligheid Score: 4
Ik heb deze TV uiteindelijk gekozen omdat ik de combinatie van de beeldverwerking en energieverbruik. Mijn keus was tussen deze TV en een Philips 47pfl6877. Uiteindelijk gaf de smart TV functie van LG de doorslag ten opzichte van de ambilight van de Philips. Verder wil ik perse passieve 3D omdat dat prettiger naar kijken is.

Onze eerste TV kwam half februari binnen en we waren direct enthousiast over het beeld. Uiteindelijk ging het mis met de folie op het scherm die losliet na schoonmaken en deels afscheurde. Na enkele reviews gelezen te hebben ging ik ook wat kritischer kijken naar het scherm terwijl we onderhandelden over het omruilen van het scherm.

Daarbij viel het op dat het paneel lichtelijk last heeft van clouding, meestal op twee of drie plekken van backlight bleeding en onder bepaalde omstandigheden zoals voetbalwedstrijden van banding. Verder lijkt het erop dat in donkere scenes er ghosting optreedt maar ik ben er niet zeker van aangezien ik dit fenomeen ook op minn oude toestel en met verschillend apparatuur getest had en tot de conclusie kwam dat het aan de bron lag en niet zozeer aan de TV.

Ondertussen hadden we een nieuw toestel ontvangen wederom met dezelfde problemen en op advies hebben we het paneel laten vervangen. Het resultaat was wederom hetzelfde. Na navraag blijkt dat bijna alle edge-lid led TV's hier last van te hebben. Ook vrienden die een nieuwe Samsung 8000 serie hadden hebben uiteindelijk de TV teruggestuurd omdat ze deze defecten onacceptabel vonden. Wij hebben besloten de TV te houden omdat het wel vervelend is maar niet dusdanig storend dat we er vaak last van zullen hebben.

Een kleine update is dat de gebreken steeds erger zijn geworden en we zullen dus binnenkort een monteur weer over de vloer hebben! De monteur is geweest en alles valt binnen de norm. Uiteindelijk heb ik gekozen om de instellingen aan te passen meer naar de fabrieksinstellingen en wat schept onze verbazing is dat dan alle mankementen weg gecamoufleerd worden. De instellingen zijn wel zo dat je dan veel te schreeuwerige kleuren hebt en dat blauw teveel over heerst, maar wel een egaler beeld!

Het is jammer dat dergelijke panelen nu niet zo gemaakt kunnen worden zonder problemen, maar goed genoeg daarover geschreven. Waar wij zeer over te spreken zijn is de vormgeving van de TV. Mooi strak en ook uit misstaat hij niet.

In gebruik is het beeld mooi zuiver, strak en netjes in kleurweergave. Echter moet hij wel netjes ingesteld worden door de instelling bioscoop te gebruiken en alle geavanceerde functies uit te schakelen. Nadeel is dan wel dat je dan geen diep zwart krijgt en dat je niet het weelderig kleurpalet krijgt omdat er geen hoog contrastverschil meer is. Wij kijken graag films en dan zijn deze instellingen voor ons het best zeker met 1080p24 materiaal.

De extra functies zijn voor ons meer dan voldoende. De magic remote is zeer prettig om mee te werken. Internet verloopt vlotjes. De apps zoals uitzending gemist zijn welkome bijdragen voor het kijkplezier en worden bijna dagelijks gebruikt om programma's te bekijken, nieuws te lezen en informatie binnen te halen.

Tot slot het streamen en het communiceren met smartphines en tablets werkt ook prima. We hebben enkele filmpjes kunnen afspelen, muziek mee kunnen streamen en foto's kunnen bekijken zonder problemen. Echter zijn uiteraard de speakers niet echt geweldig maar er zit wel ruim voldoende vermogen om programma's mee te kunnen volgen.

Heb jij ook een LG 47LM765S Zwart?