Specificaties 3,5" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy Fame Wit Review

wauske 27 maart 2013, 4.082 views

Samsung Galaxy Fame Wit

Pluspunten

• Samsung Galaxy Design
  • Fijn schermpje (niet te groot maar ook niet echt te klein)
  • Accuduur is lekker lang (3 uur Ziggo TV op de laagste helderheidsstand via Wifi kost zo'n 60% waar mijn eigen toestel na 1,5 uur al bijna uitvalt)

Minpunten

• Scherm heeft een vreemde inkijkhoek waardoor de kwaliteit/helderheid varieert vanuit welke hoek je kijkt
  • Blijft af en toe hangen bij enigzins intensieve taken
  • Widgets doen het na een paar dagen niet meer totdat het toestel is herstart

Tijdelijk dit toestel gekocht omdat mijn primaire toestel weg is voor reparatie. Omdat mijn eigen toestel Android 4.1 heeft heb ik deze gekozen en met 149,- euro vond ik het nog niet eens zo'n slecht toestel.

Ik heb verder geen ervaring met recente Samsung Galaxy telefoons dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar qua bediening is deze relatief simpel en lekker makkelijk. Na het opstarten valt meteen op dat er veel minder rotzooi apps aanwezig zijn in vergelijk met de toestellen die ik van HTC ken. Gevolg is dat ik aangenaam verrast was.

De ingebouwde camera is van redelijke kwaliteit en doet het met weinig licht naar verhouding prima.

Nadelig vind ik wel dat het toestel op sommige momenten minuten lang blijft hangen. Als er een app ge´nstalleerd wordt kan ik dit begrijpen maar door een achtergrond taak heb ik daar wat minder begrip voor.
Daarnaast zijn zwaardere taken zoals Ingress of Ziggo TV echt een aanslag voor het apparaat. Hij reageert niet lekker meer en de Apps stoppen soms onverwacht waardoor je de telefoon moet herstarten om het weer aan de gang te krijgen.

Daarnaast valt het me op dat de GPS status soms alle kanten op schiet. Waar mijn primaire toestel binnen enkele seconde een fix heeft die klopt gaat de Galaxy Fame alle kanten op, vooral het rondzingen is erg irritant als je stil staat.

Al met al ben ik echter wel redelijk tevreden over het toestel. Qua CPU is deze niet echt snel maar dat is te verwachten met een 1GHz single core CPU op Android 4.1. Navigatie en GPS zijn prima en ook de Android 4.1 functies werken prima. Dit toestel blijft voorlopig dus in de kast als backup toestel voor het geval mijn primaire toestel er weer mee ophoud.

Heb jij ook een Samsung Galaxy Fame Wit?