Specificaties HTPC, 8 interne + 2 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master HAF XB Review

douwedeman 27 maart 2013, 1.654 views

Cooler Master HAF XB

Pluspunten

• goede koeling
  • makkelijk inbouwen
  • mooi (subjectief)

Minpunten

• 2 * 3,5 inc bay's
  • standaart 120mm fans

Ik had een nieuwe kast nodig voor mijn nieuwe computer omdat mijn vorige kast niet awesome was en te weinig koelig levert: Sharkoon MS140.

Mijn systeem moest zo koud mogelijk draaien en daarom heb ik voor deze kast gekozen, ook vind ik het helemaal fantastisch dat de kast vierkant is en het moederboard horizontaal licht.
(en ik kan zeggen dat ik een hele grote gamecube heb)

Inbouwen
Het inbouwen van je systeem is erg makkelijk, als het moederboardtray eruit is kan je heel netjes alle kabels door het onderste gedeelte leiden. waar je wel op moet letten is dat er maar 2 grote hardeschijven in de kast kunnen. Er zijn wel vier 2,5 inch bay's (naast de twee 3,5 natuurlijk) en daar liggen mijn hardeschijfjes.

Koeling
Dit is natuurlijk heel balangrijk voor deze kast en de kast scoord hier ook erg goed. Mijn videokaart word in game gem. 63G (in oude kast gem. 86G) en de cpu (met aftermarket koeler: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2) word nu nog maar 54G max en idle 27G.
De twee voorste bijgeleverde 120mm fans zijn luid (als je fanspeed niet aanpast). Ik heb deze fans vervangen voor twee 140mm :Akasa 14cm APACHE Black, 140mm deze kunnen heel veel blazen, maar lopen bij mij 30%. Op max rpm hoor je de fans wel (en je wil er geen uren mee werken) maar dan krijgt je gpu of cpu ook geen kans om warm te worden. Ik vind het jammer dat de standaart fans geen 140mm zijn. (De foto's zijn nog met de 120mm's als jullie graag nieuwe foto's willen van 140's zeg het maar)

al met al ben ik erg tevreden over mijn kast.
ik wil absoluut geen andere.

Heb jij ook een Cooler Master HAF XB?

Bedankt voor de review!
Ik zou nog wel wat spelfouten corrigeren, aangezien de review nu wat slordig oogt.
Ik zou nog wel wat spelfouten corrigeren
of dat een . is
voor mij is het genoeg !!!!
stop met zeuren en weest blij ,EN PLUK DE DAG
Cable management is echt super in deze kast.
dat zeker, als je weet dat het zo kan wil je nooit meer een andere kast!

ik ben er inderdaad heel blij mee.
Thanks voor de review,

Ik ben aan het orienteren v.w.b. een ander systeem. Deze kast is een mooi begin.