Specificaties Tower, 7 interne + 3 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Storm Scout II Advanced Review

wowi 27 maart 2013, 1.275 views

Cooler Master Storm Scout II Advanced

Pluspunten

• Zeer goede koeling tot 9 fan's
  • Zeer goede kabel management
  • Simpel inbouwen van hdd en dvd-rom/brander
  • Vrij stil
  • Geen scherpe randen in de kast.

Minpunten

• Mis twee hdd rails
  • En geen 5 1/4 naar 3.5 front converter meegelevert.
  • Tumb schroeven meegelakt met de kast voor insteekkaarten
  • Missende boorgat in de kast zelf aan de zijkant (zie review).
  • Geen front firewire

Uiterlijk is een kwestie van smaak maar, het geheel ziet er toch erg netjes uit en afgewerkt,
geen scherpe randen in de kast of iets dergelijks een dikke plus hier.

Makkelijk en simpel te verwijderen en schoon te maken zijn de twee filters onderop de kast, één voor de voeding en één voor een extra fan in de kast achter de voeding. Ik had eerst toch wel mijn bedenkingen of ik hier wel een fan kwijt zou kunnen met mijn voeding, maar dit is zeer goed mogelijk!! Zie foto's.

Het metalen frame waar het moederbord op zit is erg stevig, veel steviger als in me huidige haf x zelfs.
Even flink aan getrokken en zit zo goed als geen beweging in.

Het gedeelte waar 4 harddisken in kunnen, kan één zijkant van weggehaald worden en dan kan er een mega grote videokaart in.

Standaard twee ssd bay, dit kan ook voor harddisks gebruikt worden, als je de ssd tray eruit haalt.
dus 7 3,5 inch drive bay's intern, echter zou je dan ook 7x2 is 14 harddiskhouders verwachten maar dit zijn er maar 12!(dit mist toch echt bij de kast).

Wat opvalt is de houders waar mee je de harddisk bevestigd, aan de zijkant daar van die tegen de kast zit, daarop zit een rubberen ring die trillingen tegengaat, verder is de harddisk hiermee zeer simpel en gemakkelijk erin te schuiven.
Ook als de drive ingebouwd is zijn aan de achterkant de aansluitingen voor de kabels zeer goed te bereiken, mijn vorige kast de thermal take shark had hier echt een groot probleem.

Zelfde geld voor de 5 1/4 drive bays, erg simpel maar wel goed de pinnetjes waarmee je de dvdrom/brander bevestigd zijn mooie ronde pinnetjes van metaal, klikt er goed in.

Wat wel een nadeel is dat als je een fancontroller op die plaats wil bevestigen die half zo groot is als een dvdrom/brander, met dit kliksysteem zit dat er niet goed vast in, een schroefje is dan aan te raden aan de andere kant van dit klik systeem, maar deze is slecht te bereiken, moet je er scheef in schroeven! Hier mist een boorgat in de zijkant, van de kast zelf, maar niet in het frame waar het in moet.

Kabel management in deze kast is echt super, met de voeding die ik gebruik heb ik toch wel heel veel kabels, die ik weg moet werken, en dit ging toch heel erg goed, zie foto, dit had ik zelf niet verwacht!!!
Tevens heb je nog meer ruimte omdat er bolling in de kast deur zit, dus je kunt nog veel meer kabels kwijt hier, wat een verademing is dit na de thermaltake shark kast.
Zie tevens hier de ruimte voor de cpu-socket die uit de wand is gehaald hier heb je flink de ruimte (zie foto).

Er is geen firewire aansluiting in het frontpanel.
Tevens is er ook geen 5 1/4 naar 3,5 inch frontje meegeleverd, dit had ik toch eigenlijk wel nodig gehad om mijn cardreader erin te zetten. Maar is wel te bestellen online (advies aan coolermaster lever dit er s.v.p. standaard bij).

De schroeven bij de insteekkaarten zijn tumb schroeven en zou je eigenlijk met de hand moeten kunnen vast zetten en losdraaien, dit is niet mogelijk, doordat ze mee gelakt zijn en vast zitten, gebruik je schroevendraaier hier, en let goed op of de insteekkaarten vast zitten de lak speelt hier parten.

Assemblage van de kast is simpel

Een tip voor iedereen die met deze kast wat gaat inbouwen, verwijder het bovenste paneel, uit de kast,
je kunt dan zeer gemakkelijk hier de kabels op je moeder bord aansluiten achter de cpu koeler (bij veel kasten heb je daar kinderhandjes nodig hier dus niet super.
Wat me wel opviel, nadat ik dit paneel eruit gehaald had, dat dit paneel krom is, (maar of die exemplarisch is of standaard weet ik niet, ik hoop standaard)
Want: Het voordeel hiervan is wel dat dit paneel strak tegen de kast wordt gedrukt, geen trillingen mogelijk zo meer.

En verwijder ook het frontpaneel, dit gaat erg gemakkelijk onderaan de kast je hand erin steken en voorzichtig naar voren halen, geen geweld nodig zoals bij sommige kasten (zie foto).

De twee fans voor zijn rood verlicht(met aan uit knop voor deze verlichting) tevens een stoffilter voor de intake hier, en één fan achter die is niet verlicht.
Deze fans zijn niet luidruchtig heerlijk!!!

Het schuifje voor de front aansluitingen schuift makkelijk open, maar bij dichtschuiven mis ik daar toch een kleine uitsparing waar me vingers tussen kunnen. Maar voor het uiterlijk is dit minder mooi weer, hier is een keuze gemaakt zo te zien.

Dan het handvat op de kast, dit werkt super ook tijdens assemblage vaak gebruikt.
Het handvat is van een soort rubber en ligt goed in de hand, en aan de kanten voel je met dragen dat hier meer rubber zit, erg stevig en voelt zeer solide aan.

Nog even wat temps gemeten in de kast, met intelburnin stest v.2.54, stress level max daar met quadcore 9550 65 graden, en moederbord 32 graden C,
idle 31 graden C cpu en moederbord 30 C. Wel in vrij koude kamer gemeten.
Maar dit ziet er prima uit kwa koeling.
Ik had nog meer foto's willen plaatsen maar dit is helaas niet mogelijk.
Daarom voor de liefhebbers hier een link met meer foto's.

Nog een tip van Djesse8999 een 120x240mm radiator plaatsen is ook mogelijk zie foto's

• cpu quadcore 9550
  • dvdrom en dvdbrander
  • Geheugen 8 giga ddr2 ecc
  • moederbord p5w64 ws proff
  • samsung spinpoint 1 terra 2x
  • tvkaart
  • usb3 kaart
  • videokaart asus 7600

Heb jij ook een Cooler Master Storm Scout II Advanced?

Geen front firewire is een minpunt? Welk moederbord/camera gebruikt nou nog firewire? Zou je blij om moeten zijn, usb 3.0 is de nieuwe standaard ;).
nou ik heb toch nog een vrij modern moederbord met firewire.
Zijn de 2 HDD kooien te verwijderen?
Zijn de 2 HDD kooien te verwijderen?
Van de bovenste kooi kun je links het zijpaneel verwijderen, dat zit geschroeft, de kooien zijn wel te verwijderen maar dan moet je de popnagels eruit boren, de fans zitten niet vast aan die kooien!
heb je in de bovenkant ook een outtake fan zitten (ofwel kunnen daar ook fans?), omdat je heatsink horizontaal zit?
Ja daar kunnen twee fans bovenin nog zitten, ik denk dat je er zelfs nog wel een waterblok in kunt zetten daar corsair 100i .
best veel ruimte in de kast, en toch nog vrij compact.
Blok is gedraaid nu omdat die nu luchtstroom over me video kaart haalt.
Bekijk de link in me review daar zie je nog een grote foto van de binnenkant boven in!

[Reactie gewijzigd door wowi op 22 november 2013 19:02]

Bedankt voor je reactie!
Ik zag die foto's inderdaad wel, maar het is best lastig om grootte in te schatten, vandaar mijn vraag ;-).
Hoi ik kan de link zo 123 niet vinden maar ik heb gezien dat je bovenin(bij die hendel) Een 120x240mm radiator kan plaatsen, Misschien leuk om dat erbij te zetten.
heb je die link nog ? dan kan ik die erbij zetten :)
Volgens mij zoiets.

Dat raster eraf en een rad inbouwen

[Reactie gewijzigd door Djesse8999 op 19 december 2013 21:03]

welke twee fans zijn verlicht die op de voorkant of welke? dat wil ik weten voor dat ik de kast koop want anders moet nog 2 fans met led verlichting gaan kopen
kijk naar foto 13, de voorkant. hier zijn de leds aan. Let wel op de zon schijnt hier.