Fantec DB-ALU3e Zwart Review

DarthRicmu 26 maart 2013, 1.482 views

Fantec DB-ALU3e Zwart

Pluspunten

• Mooi (gelijnd rond, glad maar toch niet glijdend metaal, krast vrijwel niet), front van plastic
  • Snel (USB 3.0 en e-Sata)
  • Koelt de schijf goed (7200RPM) omdat de behuizing van metaal is
  • Normale voeding! Gewoon een adapter met dun draadje naar de schijf, geen travo die half op de grond hangt
  • Alle kabels zitten erbij (Voeding, e-Sata, USB 3.0)

Minpunten

• Weinig negatiefs, tenzij je gaat zeuren over de gebruiksaanwijzing, wie heeft die nou nodig bij een externe schijf?

Kwaliteit voeding Score: 5
Wat een mooi apparaat!
Ik was al een tijdje op zoek naar een USB/Esata schijfbehuizing die gewoon voldoet aan de eisen.

Vormgeving
Erg mooi, zwart, gelijnd (niet brushed) metaal. Glad en koud als je het aanraakt. Toch weer niet zo glad dan het apparaat makkelijk van tafel schuift.

Accessoires
Wat krijg je erbij?
Het omhulsel, e-Sata kabel, USB 3.0 kabel (blauw), Verticale standaard, schroefjes en plastic front en backplate.

Assemblage
Wat kan ik hier over zeggen?
Het is een makkie.
Schijf op het board plaatsen en vastschroeven.
Board + schijfmodule in de behuizing schijven en de backplate vastschroeven. That's it!

Niet te zwaar, goede koeling van de schijf, normale voeding, snel en krast mijn bureau alsook het apparaat niet als het daarop wordt neergelegd (sommige behuizingen zijn net messen).

Heb jij ook een Fantec DB-ALU3e Zwart?