Specificaties 5,3" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Yarvik Ingenia X1 Zwart Review

moneycarswomen 25 maart 2013, 1.785 views

Yarvik Ingenia X1 Zwart

Pluspunten

• stevige kwaliteit van het toestel, voelt stevig aan
  • Dual sim functionaliteit werkt zeer goed (dit heb ik wel eens minder meegemaakt met bijvoorbeeld een toestel van Sony).
  • android 4.0 draait vlot
  • scherm ziet er mooi uit, knap voor deze prijs, kwaliteit is prima.
  • design oordopjes met geintegreerde afstandbediening meegeleverd
  • oplader UK & EUROPA meegeleverd
  • ondersteuning tot 64gb sdxc kaartjes volgens specs op site yarvik, nog niet uitgetest
  • tot nu toe uitermate tevreden over de accu duur bij normaal gebruik, ik had verwacht dat hier flink op zou zijn bespaard door slechte accu mee te leveren.
  • Er staat geen merknaam aan de voorkant van de telefoon, gewoon helemaal leeg en strak design.
  • videocamera nog niet uitgebreid getest, op eerste gezicht lijkt het voldoende, al ben ik geen expert op dit gebied. voor normaal gebruik c.q. wanneer je geen hele hoge kwaliteitseisen stelt werkt het prima. De camera heeft vrij veel instellingsmogelijkheden.

Minpunten

• waarschijnlijk niet snel updates te verwachten qua android os van Yarvik maar ik laat me graag opnieuw verassen. Er staat al wel een firmware update van Yarvik op de site. Changelog niet zo spannend.
  • usb aansluiting voelt beetje simplistisch aan, als het donker is, is aansluiting minder makkelijk te vinden.
  • sommige instellingen in android blijven niet aan staan, zoals automatische kanteling van het scherm. Weet niet of dit aan het toestel ligt of een bug in android is.
  • als je iemand belt en de andere persoon neemt op geeft de telefoon een trilsignaal. Weet nog niet hoe dit uit te schakelen is. Vrij irritant. De persoon aan de andere kant van de lijn schijnt ook iets te horen. Waarom dit soort standaard instellingen Yarvik? Of hebben die chinezen dat bedacht?
  • volume knopjes had ik op de 1 of andere manier liever rechts gehad dan aan de linker kant.
  • belangrijkste minpunt: slechte GPS ontvangst, wellicht moet ik nog even naar de instellingen kijken, in het begin leek dit wel heel snel te werken. Nu met navigatie gewerkt, dit werkte eigenlijk te traag. Zou kunnen liggen aan mijn trage dataverbinding (gecapped, heb sim only), waardoor de kaarten traag inladen, maar fietsen door de stad en je route bijhouden werkte de laatste paar keer alles behalve denderend.

Via mediamarkt dagaanbieding deze telefoon aangeschaft. Dit o.a. vanwege de lage prijs, het grote scherm, dualcore proc en de dualsim-functionaliteit.

Ik verwachtte een matige kwaliteit maar wou het toch uitproberen. tot nu toe zeer positief verrast door het toestel. Voor deze prijs krijg je een prima werkend toestel. Dual sim functionaliteit werkt zeer goed, toestel is vrij stabiel, werkt vlot en er zit weinig tot geen bloatware software van de fabrikant op, dus de android installattie is lekker clean. Over het algemeen is bereik gsm/wifi goed, bluetooth nog niet uitgeprobeerd. Toestel voelt stevig en solide aan.

Wat ik met name goed vind aan de telefoon is het scherpe scherm en de krachtige accu. Dat zijn wat mij betreft de twee sterkste punten. Hoop dat er vanuit Yarvik nog een keer een android upgrade komt, want de hardware kan een upgrade prima aan.

Via Vodafone site geprobeer telefoon te herkennen, krijg als model het volgende terug:

Shenzhen Gaoxingi Technology Co ltd mobile
Communication Operation
GXQ N89

Mijn vermoeden was al dat Yarvik een chinees model heeft gerebrand.

Heb jij ook een Yarvik Ingenia X1 Zwart?

Bedankt voor je uitgebreide review. Zelf ben ik aan het twijfelen tussen deze telefoon en de allview p5 quad. Zou je deze benchmark op je telefoon willen draaien? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.passmark.pt_mobile&hl=nl en deze ook https://play.google.com/store/apps/details?id=com.antutu.ABenchMark&feature=search_result#?t=W251bGwsMSwxLDEsImNvbS5hbnR1dHUuQUJlbmNoTWFyayJd ?

Dan kan ik de prestaties mooi vergelijken met de p5 quad die zijn namelijk als volgt:

passmark

ram: 1933
i/o:"642

[Reactie gewijzigd door saiko223 op 8 april 2013 08:58]

hier de testresultaten
houd er rekening mee dat ik AVG wel aan heb staan.
(kreeg hem zo snel niet uitgeschakeld)

weet niet in hoeverre jij ook een vscanner hebt draaien en of dit van veel invloed is op de resultaten

Passmark

cpu 2511
GPU 1657
RAM 1211
I/O 699
Nee bij de p5 quad stond geen AVG aan. Zou je het nog een keer kunnen proberen zonder AVG?
Als je nou gewoon even kijkt wat voor verschillen tussen de hardware zijn:
Deze heeft een MTK6577 cpu terwijl je allview waarschijnlijk een MTK6589 heeft. Verder zijn ze vrijwel gelijk op de resolutie na.
Als Dual Sim belangrijk voor je is, dan zou ik ook goed kijken naar de software. Niet alleen dat het een oude android versie is (ICS), maar ook hoe met de dual sim functionaliteit wordt omgegaan.

Ik sta momenteel voor exact dezelfde keuze (dual sim telefoon) en had ook deze op het oog. Maar ik kan nergens vinden hoe de dual sim werkt. Wat voor mij belangrijk is, zijn twee dingen: de mogelijkheid om contacten aan een sim te koppelen (dus als ik iemand van werk bel, dat hij automatisch de werk sim gebruikt), en de mogelijkheid om een aparte ringtoon per sim in te schakelen.

Bij mijn weten zijn beide opties aanwezig bij de Allview P5 quad. Mocht je voor specificaties gaan, dan is een vergelijkbaar toestel (vergeleken met de Yarvik) de Mobistel Cynus T2. Alle dual sim functionaliteit zoals boven beschreven en zeer goed ontvangen in de community (het is een koreaanse rebrand van de Micromax A110). En hij kost slechts 172,- in Duitsland :) het enig is dat het scherm een wat lagere resolutie heeft en dat hij minder ram heeft, maar daar schijn je in de praktijk weinig van te merken.

[Reactie gewijzigd door jelleeelco op 11 april 2013 09:22]