Specificaties 5.1-kanaals met 100W versterker en 6x HDMI - Bekijk alle specificaties

Pioneer VSX-527 Zwart Review

3x3 25 maart 2013, 2.197 views

Pioneer VSX-527 Zwart

Geluidskwaliteit Score: 4

Een korte review over deze speler:

Mooie reciever met veel hdmi aansluitingen. en een 5.1 output.

Werkt altijd prettig. Het geluid is afdoende, en de versterker heeft genoeg vermogen. Wel is het geluid niet heel verfijnd vergeleken systemen van rond de 600 euro van Onkyo. Bas doet hij wel goed. DTS & Dollby

Design is strak zwart, Prima ondersteuning met hdmi 1.4 waardoor je hem via je TV kan bedienen.

Nadeel is wel, dat als het geluid via hdmi van pc naar de reviever laat lopen, en tegelijkertijd je TV gebruikt (zonder geluid) dat met mijn panasonicG20 hij de reviever uitzet, zodra de tv uitgezet wordt.

Verder is het moeilijk om hem in te stellen. En is het onmogelijk om per kanaal het volume te regelen. Als stereo reviever merk je dat het geluid niet zeer verfijnd is.

• panasonic G20
  • Pioneer speakers 2.0 towers (3weg) + 1 front + 2 sateliet
  • AMD 7770
  • 2 Bose speakers

Heb jij ook een Pioneer VSX-527 Zwart?

Via Bluetooth streamen heb je een adapter nodig. Deze wordt verkocht tussen de 30 en 70 euro op redcoon. http://www.redcoon.nl/B296325-Pioneer-AS-BT200_Accessoires
Duurdere exemplaren van Pioneer hebben het ding standaard in de doos zitten.
Adapter werkt erg goed btw.

Ontopic: karige review en ik vind de vergelijking met Onkyo wat scheef.
Vroeger bood Onkyo nog wel fijne kwaliteit en luistergenot ;)
Beetje onduidelijk alleen of hij out-of-box AirPlay ondersteunt of dat daar die extra adapter (los aan te schaffen) voor nodig is?
Nou, op de productpagina van Pioneer staat de adapter los genoemd. Begrijp ik het goed dat dit volledig los staat van AirPlay en alleen geschikt is om via Bluetooth audio te streamen naar de receiver en in het geval van AirPlay niet nodig is?
...met hdmi 1.4 waardoor je hem via je TV kan bedienen...
Het bedienen van apparaten onderling is HDMI CEC (Consumer Electronic Control) en is al vanaf het begin deel van de HDMI-standaard. Voordelen van HDMI 1.4 ten opzichte van HDMI 1.3 zijn het door kunnen geven van Full HD 3D, HDMI ARC en ethernet, maar niet HDMI CEC.

Overigens is het aan hebben staan van HDMI CEC wellicht ook de reden dat de TV uit gaat als je de receiver uit zet. Als je HDMI CEC uitschakelt heb je geen last van dit soort geintjes. HDMI CEC klinkt leuk, maar veelal werkt het maar half of helemaal niet.

Overigens zou ik een Onkyo-systeem van 600 euro ook alles behalve verfijnd noemen...
Ik heb deze receiver ook. "Power synchronisation" is in te stellen in het menu onder HDMI setup geloof ik.
Deze speler? Het is toch een receiver?