Specificaties 120mm diameter met 31,6dB geluidsproductie - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Hyper T4 Review

Vinyboy 24 maart 2013, laatste update op 24 maart 2013, 3.522 views

Cooler Master Hyper T4

Pluspunten

• Zeer stil
  • Mooi uiterlijk
  • Goed afgewerkt
  • 4 pins connector

Minpunten

• door de backplate wat lastiger te monteren
  • Zit niet erg vast op het moederbord

Geluidsproductie (min) Score: 5
Geluidsproductie (max) Score: 4
Koelvermogen Score: 5
Ik heb de Hyper T4 van cooler master ontvangen om te testen.
Ik heb div. cooler master CPU fans in mijn bezit. (hyper 212+, Hyper 612S, Hyper TX3 en de Hyper TX3 evo) De reden is omdat cooler master prima producten heeft voor een goede prijs.

Systeem:
Ik heb de koeler gemonteerd op het volgende systeem:
ASUS P8B75-M LX moederbord
Intel Core i3 3220 processor
2x2GB Kingston HyperX DDR3 1333Mhz
OZC SSD 60GB Agility 3
Cooler master extreme power 460W voeding
Cooler master Elite 310 Zwart/zilver

Verpakking:
Alles is netjes verpakt zoals we van cooler master gewend zijn.
In de verpakking vind je div. montage materialen zodat de koeler op verschillende sockets gemonteerd kan worden (775, 1155, 1156, 1366, 2011, AM2, AM3, AM3+, FM1, FM2)
Ook is het mogelijk om later nog een extra 120mm fan bij te plaatsen.

Montage:
de koeler moet gemonteerd worden d.m.v. een back plate dit betekend in de meeste gevallen dat het moederbord gedemonteerd dient te worden om de back plate te plaatsen. Met de duidelijke handleiding is het monteren van de koeler eenvoudig.
Echter word deze "grote" koeler vast gezet met een beugel (zoals we die kennen bij AMD) in mijn geval zit deze klem tussen mijn geheugen banken en mijn processor. ook zit de koeler niet zo vast als ik van coolermaster gewend ben. de koeler is na montage nog gewoon te bewegen. Wanneer de koeler horizontaal (in de meeste gevallen) zijn werk moet doen hoop ik dat deze goed contact blijft houden met mijn processor. Ik zou cooler master adviseren terug te gaan naar de 4 punts montage zoals we die kennen van andere modellen. zodat een koeler met deze afmetingen stevig gemonteerd zit op het bord.

Resultaten:
Ik heb div. stress testen gedaan maar max 35 graden is wat ik heb gemeten. In dit geval draaid de fan nog op min. snelheid waardoor deze nauwelijk hoorbaar is.

Conclusie:
Het betreft hier een nette en stille koeler die goed zijn werk doet. De montage is niet optimaal (niet cooler master eigen) maar voor een prijs in de buurt van de 25 heeft deze koeler een goede prijs/kwalitijd verhouding.

Heb jij ook een Cooler Master Hyper T4?