Specificaties 2GB DDR2 (kit van 2) - Bekijk alle specificaties

Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G Review

PeaceNlove 12 mei 2008, 1.984 views

Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G

Pluspunten

• Kost weinig
  • stabiel
  • Enorm lange garantie

Minpunten

• Geen

Stabiliteit Score: 5
Ik gebruik dit geheugen in combinatie met een Phenom 9500. Ik heb dit geheugen gekocht vanwege de lage prijs en de goede prestaties van PC6400 geheugen.
Het is valuegeheugen, dus dat houdt in dat de latencies wat hoger zijn in vergelijking met duurdere varianten. Hierdoor zou mijn pc wat trager zijn dan wanneer ik sneller geheugen zou gebruiken.

De featureset is heel simpel. Je krijgt twee latjes geheugen zonder heatspreaders of andere poespas. Maar aangezien dit geheugen gewoon op de standaard voltages draait vind er geen enorme hitte-ontwikkeling plaats en zijn heatspreaders ook helemaal niet nodig.

De stabiliteit is gewoon goed. Mijn pc op Vista draait stabiel en tijdens stresstests komt er ook niks verdachts naar boven. Ik heb geen memtest gedraaid, maar dat lijkt mij ook niet nodig als het systeem gewoon netjes draait.

De prijs is echt enorm laag. Ik heb ongeveer 35 euro betaald voor deze twee latjes en voor die prijs krijg je 2GB. Verder heb ik via de webshop een garantie van 99! maanden, dus mocht het geheugen ooit fouten gaan geven, dan zit er gewoon nog garantie op.

Heb jij ook een Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/2G?

Je geeft aan dat de latencie hoger is als met ander geheugen en dat het hierdoor trager zou zijn. Heb je dit ook getest? En zo ja, in hoeverre scheelt dit. Dat lijkt me nou juist interessant. Ik geloof zelf namelijk niet zo heel erg in peperduur geheugen, boven standaard geheugen, tenzij je flink gaat OCen. Maar heb het nog nooit gemeten eigenlijk.
hogere latency boeit op AMD systemen redelijk wat (alhoewel niet dramatisch) naar het schijnt.
op intel systemen is het to-taal geen issue, dan wil je ruwe snelheid. kan de artikelen erover helaas alleen nog even niet meer vinden, ben ik bang.
en hoe het op phenoms zit vs. athlons weet ik ook zo snel niet.
hogere latency boeit op AMD systemen redelijk wat
Zover ik weet was dit alleen op het pre-AMD64 tijdperk van toepassing. Bij AMD64 is dit, net als bij Intel, veel minder van belang. Feel free to correct me if I'm wrong.

Edit: Ah, MadShrimps artikeltje gevonden.

[Reactie gewijzigd door warp op 13 mei 2008 02:34]

Toen ik ruim een jaar geleden mijn systeem aanschafte (P5B + E6600) wilde ik er PC6400 geheugen inzetten. Cool-Prices raadde mij dat af tenzij ik extreem ging overclocken. PC5300 (CL5) was ruimschoots voldoende, daar had ik ook nog een boel overclock ruimte.

In die tijd betaalde ik nog voor mijn Kingstons 2*1GB DC 200,= excl. Dus kun je nagaan wat die PC6400 kostte. IK neem aan dat C-P op de laatste set meer kon verdienen, dus ze zullen wel geen onzin verkocht hebben (het geheel werd overigens met een rekensommetje onderbouwd, maar ik kan die mail niet meer vinden). 8)7
Ik heb dit geheugen ook. Loopt 900 mhz. Er zit wel een koeler op het geheugen :) Thermaltake cyclo ofzo

gr,
99 maanden? Volgens mij heb je levenslang garantie, zolang je die papiertjes er bij bewaart ;)