X-Rite ColorMunki Display Review
Ik wil hier graag even een beknopt stukje schrijven. De ColorMunki Display verbeterd de kleuren van werkelijk ieder display waarop ik hem gebruik enorm. Enkel is de meegeleverde software niet zo accuraat als je zou mogen verwachten. Met dispcalGUI lukt het vele malen beter om mijn schermen te kalibreren. Met de meegeleverde software kreeg ik een overduidelijke groene waas over mijn Dell 2312HM. Ook stelde hij het contrast op 46, en brightness op 88. Veel andere sites, met zeer dure kalibratieapparatuur, raden aan om het als uitgangspunt een contrast van 75, en brightness van 30~40 te nemen. Met deze instellingen krijg je ook al een veel beter plaatje (indien er geen kleurprofiel geactiveerd is).
Eindoordeel
De ColorMunki Display verbeterd de kleuren van werkelijk ieder display waarop ik hem gebruik enorm. Enkel is de meegeleverde software niet zo accuraat als je zou mogen verwachten. Met dispcalGUI lukt het vele malen beter om mijn schermen te kalibreren.
Met de meegeleverde software kreeg ik een overduidelijke groene waas over mijn Dell 2312HM. Ook stelde hij het contrast op 46, en brightness op 88. Veel andere sites, met zeer dure kalibratieapparatuur, raden aan om het als uitgangspunt een contrast van 75, en brightness van 30~40 te nemen. Met deze instellingen krijg je ook al een veel beter plaatje (indien er geen kleurprofiel geactiveerd is).
Natuurlijk een groot gemis voor toch een redelijk duur apparaat.
Heb jij ook een X-Rite ColorMunki Display?
Deel je ervaringen en help andere tweakers!
Reacties (1)
En ik vroeg mij af waarom je dispcalgui gebruikte ipv de direct de onderliggende software, argyll?
Je moet eerst even iets meer lezen voordat je argyll kunt gebruiken maar, ik had daarna wel betere en sneller resultaten. Overigens sinds de update naar versie4 voor de mac gebruik ik weer de spyder3express software.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
:strip_icc():strip_exif()/u/450287/crop69429a1b49fd4_cropped.jpg?f=community)