Specificaties Socket 939 met NVIDIA nForce4 Ultra-D chipset - Bekijk alle specificaties

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D Review

magiel 4 maart 2006, laatste update op 4 maart 2006, 1.480 views

DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D

Pluspunten

• uitgebreide overklok mogelijkheden
  • eye candy

Minpunten

• chipsetplaatsing is irri

Layout Score: 3
Algemene indruk is gewoon geweldig. Alleen de kleuren zijn al prachtig. Er komen ook erg veel spullen bij die niet slecht zijn. Rounded UV IDE cables e.d. Plaatsing van de chipset is zwaar irritant aangezien die koeler herrie maakt :| Voor de rest is het geweldig. Door de RAM boven de socket te plaatsen kan je er ook zeer grote koelers op zetten welke normaal ruzie met je voeding zouden krijgen. Prestaties heb ik nog geen ervaring mee, aangezien ik er nou 2 gehad heb , en bij alle 2 waren er geheugenbankjes stuk (M`n geheugen werkt wel in een Asus A7N8X-e Deluxe en Asrock nogwat). Stabiliteit en betrouwbaarheid heb ik dus nog geen ervaring mee aangezien m`n geheugen niet werkt. Overclocken is natuurlijk weer een prachtige functie van DFI die ze er in gebouwd hebben. Dat doet een ander bedrijf ze niet ffies na. Compibaliteit vind ik want minder, aangezien mn RAM het er niet in doet. Voor de rest er niets mis mee. Mede door het feit dat je je bios op het Inet kan zetten, is de variatie aan Biossen er groot. Hier hoeft de fabrikant eigelijk niets meer aan te doen :). Prijs is natuurlijk weer erg hoog, maja wat wil je voor zo`n bord?

// Update van 4-3-2006:
Heb het bord nu al een aantal maanden in gebruik, en heb er inmiddels wat andere hardware in zitten. Na in het begin een hoop gekloot, zoals hierboven leesbaar, na wat andere hardware aangeschaft te hebben en de nieuwste BIOS geflasht, toch erg tevreden over dit bord. Inmiddels op waterkoeling stabiel 330x9 gedraait op 1.9Vcore. Veel andere moederborden kunnen dit bij lange na niet leveren.
Voordat DFI nieuwe RAID drivers uitbracht, kreeg ik m`n RAID0 opstelling gewoon NIET werkend. Met de nieuwe drivers, welke te downloaden zijn van www.dfi.com.tw, draaide de RAID in no-time.
Inderdaad, de bovenstaande survey was voorbarig (reacties hieronder), maar wilde hem altijd nog aanpassen en dat is er nooit meer van gekomen, tot nu :+.

• AMD Athlon 64 3000+ (S939, 1,8GHz, 512KB)
  • GeIL PC3200 2x1Gb 3-4-4-8
  • OCZ Modstream 520Watt
  • Gigabyte Geforce 6800 GS 256Mb
  • 2x WDC 160GB 7200Rpm RAID0
  • Arctic Freezer 64 Pro
  • Windows 2000

Heb jij ook een DFI Lanparty UT NF4 Ultra-D?

Reviews door de redactie

Hoe kun je nu 5 punten geven voor de algemene beoordeling als het bord nog niet eens heeft gewerkt? Je geeft een auto toch ook geen 5/5 als de kleur je aanstaat en er voldoende opties opzitten als ie niet rijdt?

Zelfde voor prestaties en betrouwbaarheid. Je geeft wel punten, maar je hebt het bord nog niet werkende gezien.

Ook het overklokken baseer je op het feit dat DFI doorgaans goede overklokkersproducten op de markt zet, maar zelf heb je er dus nog geen ervaring mee.

Heb je deze survey niet wat te voorbarig ingevuld? Een survey is een gebruikerservaring, niet een beschrijving van hoe het product wel zal zijn...
Mja dat is het hele manko van deze user surveys. Mensen beoordelen een product. Geven aan dat er toch wel wat min punten aan zitten.

En vervolgens geven ze em wel 5 ptn ofwel 100% score voor algemene beoordeling.

Veel mensen snappen niet dat de algmene beoordeling ietswat van een gemiddelde score behoort te zijn van alle andere zaken.

Deze survey is wel van een erg laag niveau. Ik lees:
1. geheugen werkt niet
2. chipset koeler maakt lawaai.
3. prijs is hoog

En dan ook 5 ptn voor overclockbaarheid geven terwijl je em nog niet draaiend hebt :s
Ik heb er ook eentje, kan em alleen nog niet inbouwen (wacht op me PCI-E X800XL)

Dus die chipsetfan maakt een takkeherrie zeg je?

Hopelijk werkt mijn Twinmos geheugen er wel zonder problemen mee.

De kleuren zijn idd fantastisch en de features ook.

Ik ben benieuwd hoe dit gaat werken (waarschijnlijk weer veel problemen zoals ik altijd heb bij upgrades)... :)

Ow en over de prijs, je hebt dit bordje al vanaf 132 euro, dat vind ik toch absoluut niet duur. Dat is gelijk aan een Epox of een Asus, dus gewoon normale prijs in mijn ogen hoor. :)
zelf vind ik de mee geleverde rounded IDE kabels :r
zitten bij mij nog in de verpakking want het zijn gewone platte IDE kabels die door de tube geduwd zijn, laten zich daardoor niet zo makkelijk buigen etc als echte rounded IDE kabels.

en ik hoop niet dat je hem 24/7 op 1.9v vcore hebt.