Specificaties Bluetooth muis - Bekijk alle specificaties

Logitech V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth Review

ray076 11 juli 2008, laatste update op 29 december 2008, 2.076 views

Logitech V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth

Pluspunten

• Ligt erg lekker in de hand (als je hand een gemiddelde grootte heeft)
  • Goede werking
  • Best licht, batterijen zijn toch echt het zwaarst.
  • Voelt sterk aan
  • zuinig kwa batterijen.
  • Hij doet wat ie moet doen.

Minpunten

• Zware batterijen
  • Je zult het scrollwiel op vorige en volgende moeten instellen als je vaak surft, maar dit werkt eigenlijk heel erg goed. Dit kan een flink gemis zijn.

Dit is mijn eerste review, daar gaan we.

Ik heb vandeweek een nieuwe laptop aangeschaft en daar hoort natuurlijk een nieuwe muis bij,
De criteria waren simpel:
-Geen dongles (zelfs niet van de nano)
-Geen slijtage (zoals bij nano en revolution aan het scrollwieltje)
-Niet al te klein.
-Liefst Logitech.
-Niet duurder dan 50 euro.

De keuze was dan vrij simpel, dit was de enige kandidaat die in aanmerking kwam, concurrentie heb je in het bluetooth-kamp bekant niet. ;)

Eerste ervaring
Inhoud pakje:
-2 batterijen
-Driver-cd
-zakje
-Muis natuurlijk
-En volgens mij ook een nutteloos boekje.
Verdamt, weer zon irritante verpakking, naja, uitpakken dus.
Het zit best moeilijk verpakt, dus veel knippen en snijden.
Het muisje ligt erg lekker in de hand, dat voelde ik meteen. Je merkt dat hier veel tijd in is gestoken, Ik dacht dat hij wat minder fijn zou zijn dan m'n MX510 aangezien hij zowel links- als rechtshandig is, ondanks dit is hij echt fijn, goede grip op het muisje en niet te zwaar.

Batterijen en actie!
In deze muis gaan 2 van die dikke AA-penlites... Deze batterijen zijn zwaarder dan de muis zelf, desondanks is hij nogsteeds best licht vergeleken met de MX-series.

Als je hem voor het eerst gebruikt kom je ook achter een negatieve eigenschap: geen vorige en volgende knoppen... dit is echter op te lossen door horizontal-scroll te vervangen door vorige en volgende, dit kan makkelijk via de drivers meegeleverd; die zijn inderdaad zoals de vorige reviewer al zei wat lastig, ze zijn eigenlijk gemaakt voor USB-muizen maar herkennen op een gegeven moment de bluetooth-muis.
Een spelleke spelen zo af-en-toe gaat gewoon prima, snelle reactie, niets te klagen.
Scrollwieltje werkt verder ook prima, hij heeft ook horizontal-scroll en klikken werkt ook allemaal goed en snel. Knoppen zijn erg makkelijk in te drukken en reageren snel.

Op de onderkant van de muis zit een aan/uit-switch deze raad ik echter af te gebruiken, windows vista herkent de muis niet meteen, als vista het wel doet gaat setpoint moeilijk doen.
Uiteindelijk moet je hem zelf weer activeren in het bluetooth-ding-menuutje.

gebruik
Na een 2 maanden gebruik bedien ik hem nogsteeds met plezier.
Ik ben echter wel op 1 probleem gestuit: scrollklick herkent hij niet gauw, soms moet je flink hard drukken, ik weet niet of het aan vista of de muis ligt of aan de drivers, ik heb het niet kunnen testen op windows xp of linux. mogelijk is het gewoon een klein defect.
Batterijen zijn nogsteeds niet leeg na 2 maanden.
Ik heb geen spijt van mijn aankoop en vind hem erg fijn werken.
Het gemis van de vorige en volgende knoppen blijkt juist helemaal NIET aanwezig, ik moet eerlijk bekennen dat ik vorige en volgende met de scroll zelfs fijner vind dan met aparte knoppen aan de zijkant. Ik blijf er echter wel bij dat de batterijen wel iets minder zwaar hadden gemogen, dus kleine batterijtjes hadden beter geweest.

Na 12 uur aan 1 stuk bouwen in de sims heb ik nogsteeds geen last van een dooie arm, dus ook met de ergonomie zit het helemaal snor.
Hij is niet te klein, gewoon precies goed.
Als je opzoek bent naar een degelijke muis is dit een echte aanrader! :)

EDIT: het probleem met het scrollwiel bleek een kapotte muis te zijn, middelste-klick werkt nu perfect, hulde aan logitech voor deze muis!

Heb jij ook een Logitech V470 Cordless Laser Mouse for Bluetooth?

Ik heb deze ook, voor 30 euro bij de MediaMarkt :) . Ook heb ik de horizontale scrol ingesteld als vorige en volgende, werkt nu echt fijn :) . Prettige muis, alleen is het zakje na een maand kapot gegaan.
Ik dacht ook dat de middelste knop zwaar was, maar de drivers maakten bij mij er iets vreemd van:

Bij de Logitech drivers kun je instellen wat middleclick doet, standaard staat het op zoom of autoscroll/universal scroll.
Als je dit verandert in Middleclick dan reageert hij normaal.

Bij de auto/universal scroll is het scroll aan/scroll uit, waardoor hij om en om reageert op middleclick.
hmm, oke, bedankt. naja, in ieder geval vind ik het een fout die er voor die prijs niet zou moeten zijn natuurlijk.
Zal eens kijken of het werkt ;)
Middelste klik bleek te zijn door een brakke muis, heb een vervangende inmiddels