Samsung Galaxy Note 10.1 Book Cover Grijs Review

JohnnieWbl 21 maart 2013, 1.079 views

Samsung Galaxy Note 10.1 Book Cover Grijs

Pluspunten

• Ligt fijn in de hand bij gebruik
  • Past qua "look" mooi bij het tablet
  • Geen hinder bij het pakken van de stylus

Minpunten

• Voorflap heeft iets speling
  • Als standaard is hij niet zo stabiel als ik graag zou zien
  • Voor 49,99 duur, voor 39,99 prijzig

Omdat het in deze tijden er handig is om van anderen te weten hoe een product ervaren wordt hierbij een klein aandeel: mijn eerste review.

Voorkant:

Reden van koop
Voor onze Galaxy Note 10.1 hebben mijn ouders deze week een beschermhoes gehaald. Dit is hun eerste tablet en ze hebben een beschermhoes erbij gekocht om (1) beschadigingen te voorkomen en (2) om de tablet neer te kunnen zetten op een vlakke ondergrond.

22/03/2013 EDIT: toevoeging enkele foto's
http://i46.tinypic.com/23jo5lh.jpg http://i47.tinypic.com/hwmq3d.jpg
http://i49.tinypic.com/2942m1k.jpg http://i50.tinypic.com/2irqf4x.jpg

Er is voor de Book Cover 49,99 betaald. Vandaag, de dag na aankoop van de cover, zag ik op Dixons.nl dat hij voor 10 euro goedkoper werd aangeboden. Telefonisch heb ik toezegging dat het verschil terugbetaald zal worden. Het verschil is keurig door Dixons terugbetaald.

Uiterlijk & Functionaliteit
Om beschadigingen te voorkomen aan de tablet zal de Book Cover wel goed slagen. De achterkant is van hard kunststof dat fijn in de hand ligt bij het gebruik. Verder zijn de hoeken goed beschermd en voorkomt de "voorflap" krassen op het scherm als er iets op de tablet wordt geplaatst. De binnenkant van de cover is een zacht(e) stof/textiel. De cover maakt de tablet niet veel zwaarder of dikker, wat ik erg prettig vind bij het gebruik ervan.
De uitsparingen in de cover zijn prima, bij het pakken van de stylus zit er niks in de weg en boven- en onderop is er ruimte voor je audiokabel en connector. De camera achter en flitser hebben een eigen uitsparing, maar bij gebruik gooi je de voorflap over de achterkant heen waardoor foto's maken erg lastig wordt. 8)7
De voorflap bestaat uit drie delen die open geklapt op 2 manieren als steun kunnen dienen (zie foto 4 voor de hoogste stand). Ik vind hem helaas niet erg stabiel, ik had hem graag in de twee verschillende standen vastgeklemd zien staan. Nu is het af en toe even zoeken naar de juiste stand zonder dat hij in elkaar klapt. Flink drukken/vegen als hij op de hoogste stand staat lijkt mij dan ook niet aan te raden. Als de flap dicht is zit er ook wat speling in waardoor hij iets over het scherm kan schuiven, ongeveer 5mm naar links en 5mm naar rechts.
Zowel onze tablet als de cover hebben de kleur Deep Grey en passen mooi bij elkaar.. :)

Achterkant:

Heb jij ook een Samsung Galaxy Note 10.1 Book Cover Grijs?

De beschermhoes is te groot voor het tablet ga deze ruilen voor een andere hoes omdat je aan deze niets hebt.Het viel tegen voor deze prijs.
Hij is speciaal voor de Note 10.1 gemaakt en hij past prima. Heb je een andere tablet dan de Note misschien? De Tab 2 is ook een 10.1 maar is iets kleiner. Die heeft een eigen cover..