Sandisk Memory Stick Micro M2 8GB + Adapter Review

fflow 9 mei 2008, laatste update op 9 mei 2008, 1.168 views

Sandisk Memory Stick Micro M2 8GB + Adapter

Pluspunten

• Veel ruimte
  • Klein formaat
  • Inclusief een pro duo adapter

Minpunten

• Memorystick is een relatief duur type stick

Deze kaart heb ik aangeschaft om te gebruiken in een SonyEricsson W800(i) telefoon.

De kaart werkt prima middels de bijgeleverde Memorystick Pro Dou Adapter.

Over de snelheid kan ik niks zeggen omdat de W800 die ook als kaartlezer dienst doet de beperkende factor is maar de prestatie is niet minder dan de standaard met de telefoon meegeleverde 512MB stick.

De prijs is redelijk omdat het type stick in verhouding met bijvoorbeeld SD duur is. Maar deze stick bied veel opslag voor een redelijk prijs.

Over het gebruik in een W800:

Volgens de product pagina van de W800 is de maximale te gebruiken Memorystick 2GB. Navraag bij One2remember gaf aan de hand van de site van Sandisk dat 8GB mogelijk zou werken. De kaart besteld en snel en keurig geleverd.
Ondertussen had ik navraag bij SonyEricsson gedaan en dat leverde een maximum van 4GB op.

Nadat de memorystick bezorgd was heb ik de M2 kaart in de W800 geplaatst middels de bijgeleverde memorystick adapter. De telefoonstatus gaf aan dat van de lege 8GB kaart ~4GB vrij is. Wanneer de telefoon aan de pc werd verbonden en als kaartlezer fungeerde werd in de windows verkenner wel de volledig 8GB als vrije ruimte herkent.

Dit zette mij aan tot een proef. De kaart heb ik bijna geheel gevuld met muziek in mp3 formaat, ongeveer 7.5GB. Wanneer nu bij telefoonstatus wordt gekeken heeft de memorystick nog ~0.5GB vrije ruimte. De muziek die op de kaart is geplaats wordt afgespeeld, in ieder geval het eerst en het laatst geplaatste album evenals andere willekeurig gekozen nummers.

De volledige capaciteit van de geheugenkaart kan worden gebruikt in de W800, echter wanneer deze meer dan 4GB vrije ruimte heeft wordt dit foutief weergegeven als 4GB vrije ruimte.

Wat ik wel heb gemerkt is dat wanneer de 8GB memorystick wordt geplaatst in de telefoon, dat deze voor ongeveer een minuut niks meer doet, de bewegende schermafbeelding blijft zelfs stilstaan. Na die minuut reageerd de telefoon weer en kan normaal gebruit worden en heeft verder geen last van freezes of vertragingen. Hierbij maakt het niet uit of de memorystick gevuld of leeg is, wellicht dat het iets korter duurt.

Heb jij ook een Sandisk Memory Stick Micro M2 8GB + Adapter?