Onkyo UP-A1 Zwart Review

fakamminga 21 maart 2013, 647 views

Onkyo UP-A1 Zwart

Pluspunten

• Handige Onkyo interface
  • Met de afstandbediening te bedienen

Minpunten

Aangezien ik een iPod Nano al had toen ik mijn versterker kocht besloot ik ook deze docking voor mijn iPod erbij te nemen. Dat was een Onkyo TX-SR707 en nu een TX-NR1008 in combincatie met JBL CS460 (5.1) en JBL CS46 (2.1). Mijn iPod wordt voornamelijk gebruikt om muziekbestanden af te spelen maar filmpjes zijn ook mogelijk met de TX-NR1008 niet met de TX-SR707 trouwens.

Met deze docking maakt het wel veel eenvoudiger om je iPod te gebruiken met de AV-receiver, dat kan namelijk ook direct met de USB kabel, maar er zit wel een handigheidje aan de receiver-kant die ik achteraf heel prettig vind.

Zo kan je de iPod op de normale manier bedienen maar ook via de receiver zelf door op Display te drukken en zo de afstandbediening van de receiver gebruiken om de iPod te bedienen. Het beeld is helaas niet één op één met de iPod, maar dat vind ik niet storend.

Groot nadeel vind ik de prijs, ik heb er namelijk bijna niets voor bij hoeven te leggen maar als je hem los moet kopen vind ik het persoonlijk niet het geld waard.

Over de kwaliteit van het beeld en geluid daar kan ik kort over zijn want dat is niet afhankelijk van deze docking. De bestanden die de iPod gebruikt zijn vaak van een dusdanige kwaliteit dat daar geen problemen aan verbonden zijn. Maar bedenk garbage in is garabage out!

Heb jij ook een Onkyo UP-A1 Zwart?