AMD Phenom II X6 1055T Boxed Review

Rickkamminga 20 maart 2013, 620 views

AMD Phenom II X6 1055T Boxed

Pluspunten

• overklokbaarheid
  • prijs/prestatie verhouding
  • stabiliteit

Minpunten

• warmteproductie

Ik heb deze CPU iets meer dan een jaar geleden gekocht en ben er nog steeds dik tevreden over. Ik kocht deze CPU omdat mijn vorige Phenom II x4 kapot ging ivm overklokken. Ik was eigenlijk hetzelfde van plan met deze CPU alleen zou ik wat voorzichtiger te werk gaan. Ik heb in het afgelopen jaar veel geprobeerd met deze cpu en hij doet het nog steeds ondanks behoorlijk overklokken (4.7 Ghz) en veel te hoge voltages (1.9 volt). De warmteproductie ligt alleen wel behoorlijk hoog terwijl de maximum temperatuur juist heel erg laag is. Er is dus een behoorlijke koeler nodig voor dit beestje.
Ook als ik 'm niet overklok vind ik de prijs/prestatie verhouding erg goed. Voor iets meer dan 100 euro heb je een 6-core CPU op standaard 2.8 Ghz die behoorlijk kan meekomen met de i5 2500K in quadcore applicaties en zelfs sneller is in hexacore applicaties.

Heb jij ook een AMD Phenom II X6 1055T Boxed?

dag tweaker, graag deze review bekijken ok: productreview: Intel Core i7 990X Extreme Edition Boxed review door TERW_DAN

bestwel uitgebreid he? ik zou ook graag zo'n review over jouw cpu willen zien.
Je hebt helemaal gelijk, en ik ben ook van plan om een veel uitgebreidere review te schrijven (maar niet zo uitgebreid als die van TERW DAN). Ik was op school en heb om mezelf er aan te herinneren alvast deze korte review geschreven. Toch bedankt voor de reactie :)
Punt is alleen dat je review nu al als slecht beoordeeld wordt door mensen, terwijl het later misschien wel een erg toffe review wordt. Volgende keer gewoon in 1x plaatsen?